IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
slemtorsk: varför sprayar du så tidigt på kvällen. Tror att 12 timmar emmelan är OK för Suprecur men du har nu 13 timmar. Kan inte du ta sista sprayen innan läggdags?
slemtorsk: varför sprayar du så tidigt på kvällen. Tror att 12 timmar emmelan är OK för Suprecur men du har nu 13 timmar. Kan inte du ta sista sprayen innan läggdags?
Slemtorsk: man brukar ju ta sprutorna på kvällen också så det är en bra rutin att göra sprayning och sprutning ungefär samtidigt (man brukar halvera sprayningen till bara ena näsborren när man börjar med sprutorna).
Slemtorsk (igen ) : jag brukade spraya mellan 7-8 (vid frukost), sedan 12 (lunch) och 20-21 (kväll). Då blir det ganska jämn fördelning och OK med lite längre under natten.
Denna gång sprayar jag Synarela, 2x dagligen bara.
Grattis Kalimero. Hoppas det blir ett finfint embryo du får tillbaka snart.
Slemmis: jag har sprayat lite längre än du och vi har inte planerat något besök eller kontroll. Jag har dock haft en normal till lite längre blödning som började efter ca 10 dagars sprayning. Jag ska börja med sprutorna imorgon och då har jag då sprayat i 3.5 vecka. Kunde ha börjat tidigare, men denna planering passade mig bra så vi höll till planeringen.
Jag har inte heller haft några biverkningar, inga humörsvängningar, huvudvärk, illamående eller vad som helst. har dock märkt att jag har lite mindre flytningar än vanligt. (Har ju under de senaste åren nästan konstant varit under ngn behandlning eller gravid med olika former av flytningar så det är väl det enda som jag märker är annorlunda mot vanligt).
slemmis: jag har väl sprutat mellan 8-11 dagar vid mina behandlingar. Har inplanerat ett VUL efter 7 sprutdagar, dvs nästa torsdag. Så om jag räknar denna gången med minimalt antal sprutdagar blir det tidigast ÄP på lördag, om jag ska ta ägglossningsspruta torsdagkväll. Men...jag tror att de försöker undvika ÄP på lördagar och gör det bara om det inte är möjligt längre, så jag tror att det blir tidigast måndag för mid del, vilket innebär då 9 sprutdagar.