• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

En liten fråga till er kloka kvinnor :) 
    Om jag ska göra ett sista IVF försök i kanske mars/april och funderat på att köpa Inofolic, hur mkt å hur lång tid innan är en bra tid att börja? Kan jag börja redan nu?

Vi har diskuterat här hemma å har planer på att byta klinik från CvL till Falun, mest för att få en nystart el vad man kan kalla det..

Jag skickar massor med styrke- och energikramar till alla som behöver det Hjärta  Även om jag inte är aktiv så är jag inne å läser emellanåt och tänker på er väldigt mkt!! 

Jag har/har haft en rejäl psykisk svacka de sista veckorna. Flytten tog alla mina krafter å som alla vet så kryper saker som man normalt har koll på fram å gör sig påminda när energin är på down nivå... På Alla helgon var vi till minneslunden där vår lilla tjej ligger och det var mkt smärtsamt och sorgligt för hjärtat, eftersom hon skulle varit född precis före den helgen.

• Mamma gås
    Maryhe skrev 2011-11-14 13:11:46 följande:
    Tillverkaren rekommenderar 3 månader eller 90 dagar innan ivf med inofolic och från och med första mensdag cykeln innan IVF ska man lägga till Inofolic plus.  Jag började ca 40 dagar innan med vanlig inofolic och det gjorde även en annan tjej som gör ivf i Rom. Jag har fortsatt med båda. Gjorde bara  uppehåll med plus från ÄP till missfall.  
    Om det inte är så att jag får göra ett färskförsök när mensen kommer  runt den 17:e december, så har jag redan en biljett bokad hem till Sverige den 21:a december. Då skulle jag kunna ta med hem till dig om du är intresserad.
    Å det vore toppen om du kunde göra det! Nu blir det lite dubbelkänsla här.., håller ju tummarna stenhårt att du ska få göra färskförsök runt den 17!! Samtidigt som det vore smidigt för mig om du kom till Örebro och hade med dig grejorna Flört Tack Mary, du kan väl inboxa mig när och hur mkt jag ska betala, tänker om jag ska sätta in pengar Glad

Kram Glad
  • Mamma gås
    Maryhe skrev 2011-11-14 15:14:05 följande:
    Fast jag hoppas på att vi ska få till det med de frusna äggen nu i kommande cykel! Om mensen kommer som den ska till helgen så ska jag ringa kliniken på måndag. 

Jag vill ju jättegärna hem o fira med de stora barnen i jul, samtidigt som tiden rusar iväg. Nästa sommar blir jag 43. Vi får fortsätta med försök efter men då måste vi bekosta allt själva, så vi försöker få till de försök som vi får subventionerat  innan dess. Jag köpte biljetter ändå då jag hittade på SAS till bra pris och kliniken inte kunde svara på om dom har öppet.
    Jaha, är det så planen är Glad Då håller jag tummarna stenhårt att mensen kommer som den ska denna cykel!!! 
  • Mamma gås

Grattis Kattenizze till era två underverk BabyBaby å grattis till er som fått plus! Jag håller fortfarande tummarna Maryhe Flört

• Mamma gås

Ååå, Ett stoooort grattis till er Turlid!!! Blir tårögd å så glad för er skull!! Hjärta

Ser att det är både upp å ner i tråden. Skickar styrkekramar till er som behöver å grattis till er som plussat!

Beundrar ditt engageman Zin och är som jag sagt tidigare, oerhört tacksam för det! Flört Å tack igen Maryhe för att du hjälper till och det var väldigt trevligt att ses Skrattande

Ego status:
    Det planerade försöket i februari menscykel är skjutet på, pga akupunktörens utlåtande efter anamnesen. Totalt uttömd på energi och inte ens reservenergi kvar att ta utav... Inte förvånad med tanke på hur jag mår men hans direkta uttalande om att "du har inte ens energi och näring så att du kan nära dig själv, finns små möjligheter att nära ett foster då"... Fick mig en rejäl tankeställare, ja visst är jag trött, slutkörd och mår INTE bra, men tanken har inte slagit mig att det ska påverka möjligheterna till att bli gravid.. Så efter detta utlåtande väntar vi till maj månads menscykeln och hänger i med behandlingar ca var tredje vecka, samt örter.

Jag försöker läsa in mig i hur allt hänger ihop med ev immunologiska problem osv, har varit till läkare å blivit tappad på nio rör blod, får se om det räcker el om jag göra några tillägg. Jag har sen tidigare diagnos fibromyalgi men denne läkare ville även utesluta Graves sjukdom..., vilket när jag nu läst om det, är en immunologisk sjukdom... Hmm, kanske finns svaret närmare än jag tror... Sen blir det troligtvis vidare till smärtkliniken..

• Mamma gås
    MissBoring - Jag säger nog att ett plus är ett plus, oavsett om det är svagt el starkt Solig Så GRATTIS till plusset!!!

Linköping - Säger som fler andra - tack för att du inte teg utan sa vad du tyckte. Kan lova dig att jag hade blivit oxtokig om jag varit i dina kläder oxå! Stå på dig, det är ingen som har mandat att trycka ner någon annan oavsett vad det handlar om! 
  • Mamma gås
    Fjällsippan skrev 2012-01-15 19:44:00 följande:
    Klokt att skjuta på behandling när energin inte finns! Och dessutom om du nu får möjlighet att ta fler prover, och klarhet i din diagnos. Har du gått på smärtklinik tidigare? Jag har mycket bra erfarenhet från min smärtklinik (diskbråck i nacken), och jag ångrar i efterhand att jag inte bad dem att ta fler blodprover på mig då de verkligen hade ett holistiskt arbetssätt. Tyvärr var jag inte så insatt i reproduktionsimmunologi på den tiden då jag gick där.
    Ja, jag känner att det är det rätta och jag tackar för det beslutet idag när jag var till skolan då ny termin började idag. Det kommer bli en rejält tuff termin och jag behöver verkligen ha ork och fokus om jag ska klara den.

Nej, jag har ingen erfarenhet av smärtkliniken. Har op diskbråck L5/S1 men gick inte där då heller. Op gick bra men nervtrådarna har helt klart tagit stryk.

Är du op för ditt diskbråck? Min pappa hade det oxå och blev op för flertalet år sedan men de skruvarna å dyl de satte in började förflytta sig så nu har han fortfarande problem och de kan bara ge en prognos på 50/50 om de opererar igen å den chansen vågar han inte ta. Han är halvtidssjukskriven sen många år tillbaka å går på beh 3 ggr/v. 

• Mamma gås
    Nu Syskon skrev 2012-01-15 21:23:55 följande:
    Jag tror det är klokt. Precis så var det för mig, jag var helt slut både psykiskt och fysiskt efter mitt fjärde försök före jul 2007. Vi gjorde uppehåll till månadsskifte mars/april 2008 då jag kände mig pigg och glad igen, och då blev dottern till
    Gott å höra Solig
  • Mamma gås
    Fjällsippan skrev 2012-01-16 22:24:36 följande:
    Det är verkligen ett gissel med diskbråck! Operation har aldrig varit aktuell för mig; mina bråck sitter i nacken (C4-5). Jag har fått behandling och stärkt nacken genom sjukgymnastik. Idag är jag smärtfri (men har format mitt liv så att jag inte överskriver "tröskeln" så att jag triggar smärtan igen). 
    Ja de e ju det.. :/
    Skönt att det går att ha det under kontroll iaf :) Min pappi har bråcket i nacken oxå, bl a (har i ryggen oxå)
  • Mamma gås
    MissBoring - Håller absolut med de andra tjejerna! Ring VC el kvinnokliniken och sägs som det är, så du kan få komma och mäta hcg värdet istället.
    Molvärk kan lika gärna vara växtvärk!! Solig 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?