• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe - Härligt att du fick tillbaka 3 - håller tummarna att det visar sig ett fin-fint plus så småningom Solig

Linköping - Tänker på dig å skickar styrkekramar Hjärta

42:an - Nej, va tråkigt! Det gör så ont när dom ringer å säger att det inte blir nåt Hjärta

Zin - Gött med ett spikat datum! Skrattande Å de är så skönt att se att trägen vinner!
  • Mamma gås

Ett stort grattis till lille sonen No Ka Oi!! Hjärta

Tänkte höra med er tjejer.., hur många av er har problem med länd/korsrygg - typ ryggskott el diskbråck? Detta kanske inte är någon nyhet för er men jag har inte läst det förut. Hittade det i en annan tråd här på Fl när jag sökte info gällande TNF-alfa.

"Pathophysiology

There is now recognition of the importance of “chemical radiculitis” in the generation of back pain.[12] A primary focus of surgery is to remove “pressure” or reduce mechanical compression on a neural element: either the spinal cord, or a nerve root. But it is increasingly recognized that back pain, rather than being solely due to compression, may also be due to chemical inflammation.[12][13][14][15] There is evidence that points to a specific inflammatory mediator of this pain.[16][17] This inflammatory molecule, called tumor necrosis factor-alpha (TNF), is released not only by the herniated disc, but also in cases of disc tear (annular tear), by facet joints, and in spinal stenosis.[12][18][19][20] In addition to causing pain and inflammation, TNF may also contribute to disc degeneration.[21]"  
  • Mamma gås
    Zin - Maryhe - Ja, ert förslag kan nog hjälpa många som söker info kring infertilitet Glad Bra initiativ!

Ju mer jag söker kring detta Zin, ju mer förstår jag ditt målmedvetna kämpande och känslan av inte "släppa det" å bara säga att det beror på gamla ägg. Allt är så intressant å se hur det hänger ihop, iofs ingen nyhet att det gör det men det blir så tydligt ju mer info man söker. Hittade studie om TNF-alfa och utbrändhet och dess följder, då bla fibromyalgi..

Fick själv diagnosen utmattningsdepression för ca 12-13 år sedan (var sjukskriven ca 2½ år). Visst är jag bra nu men vissa sviter efter den persen finns kvar.., hur mkt har kroppens inre organ tagit stryk av det å hur mkt av det är det som påverkar mig fortfarande. Måste hela tiden vara varsam/aktsam på symtom nu oxå för att stoppa det i tid så jag inte trillar dit igen. Op diskbråck för 2½ år sedan (L5-S1) + ännu ett på g L4-L5, samt fibro... Ja, kroppen är en fantastisk mekanism Solig Kan tillägga att jag mår mkt bättre då jag äter 7-Keto.. Slump??

Sol ute å kärlek inne, vilken toppenhelg! Straxt kommer en kompis å då blir det meditation, sååå gött ska det bli Solig
  • Mamma gås

Håller tummarna för dig Tuvalina att allt ser bra ut Solig

Ett tips gällande TCM-örter om man har en kropp som är väldigt sliten och trött - SHI QUAN DA BU WAN. Drick ingefärste (egen gjord) - bra mot mkt och hämmar inflammationer.
    Ibland kan det även vara skönt att rensa kroppen från gamla hormoner och liknande samt stärka matsmältningen (då jag uppfattar att det är många som har mer el mindre krångliga magar och om tarmen inte fungerar som den ska och ta upp näring som resten av kroppen ska ha hamnar man lätt i en ond cirkel).
    Alpha plus har bra produkter enl mig - Att dricka i två veckor UltrainflamX el Ultraclear Sustain + tabletter AllZym och Meta I 3 C. Rådgör med en kinesiolog så kan denne testa vad just du behöver.

Zin - Undra vad OPC är och hur utför man massagen själv? 

Uppdaterar mig själv lite :)

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket våren 2012
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) -72, Halland, 3 IVF:er.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun i maj.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC
    Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Väntar på IVF 2 på CFC.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.
    Tuvalina 41 år, Trönö/Söderhamn, 1 sprutdag 31/1. Blodprov 5/2.

***ÄP/ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Victoria71, Göteborg, Nordic IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, testdag 7/2.
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 6 ICSI ET 27/1 4 & 5 celligt, TD 14/2
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - Centro Promea Turin, Italien ET 2/2 TD 16/2 Sunseed. 40 år, IVF 1, FET 2 den 3/2. TD 15/2.

***GRAVIDA*** 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-201

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1. 

• Mamma gås

Kom på en sak till Glad

Tips vid trötta binjurar:
    c-vitamin 500-3000 mg
    Glutation
    B5 - Pantotensyra
    Vitamin E
    Vitamin D
    Selen, magnesium, lysine, proline, glutamin, DHEA, Q10
    Adrekomp, lakritsrot, ingefärsrot 

• Mamma gås

Helt rätt Anne - den innehåller ju väldigt mkt bra saker Glad Ååå, nu tänker jag på dig å håller tummarna stenhårt! Du får gärna berätta lite om kliniken för mig sen, vi har bytt dit från CvL. Ska göra första försöket där i maj men jag upptäckte igår när jag ringde dit att det är inte som att ringa till CvL... Är lite skönt att veta hur de fungerar Glad

• Mamma gås
    Myran - Jag brukar ta en bit färsk ingefära, bryta av ca 2 cm och skala den biten, skiva i mindre skivor och koka med vatten. Kan med fördel blanda ner lite citron el doppa "en vanlig" tepåse i det kokande vattnet för att inte få en så stark smak. Vill man kan man ha liite honung. Solig
  • Mamma gås
    Zin -  Det jag syftade på var det som stod i utdraget från R Lewis nyhetsbrev Glad
    supplement your diet with antioxidants, Co-Enzyme Q10, OPC, and fish oil
    Vet inte vad OPC betyder?

Anne - Hur har det gått??? Hjärta 
  • Mamma gås

Tack för infon Maryhe Glad Tänkte på dig förut och undrar hur du mår?? Är det nåt bestämt gällande Sverigeresa?

Önskar å hoppas att allt ser bra ut imorn Inanna, trots blödningarna! Hjärta

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?