Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-09-01 19:02:45 följande:
    Slemmis: man släpper inte ägg varje månad. Mens får man för att inget ägg är befruktat, alltså kanske det inte ens har släppts nåt! Därför påverkas inte äggreserven, av det. 

Gärna mer filosofiska tankar! 
    men om ägglossningstest ger utslag så släpper man väl ägg??

Och om man känner ägglossningsvärk så borde man ju ägglossa?? För det har jag mig veterligen gjort i stort sett varje månad......

Min mamma kom ju tidigt i klimakteriet...runt 45, även om hon vägrade att erkänna det *S* Å andra sidan blev hon gravid när hon var 41, utan att det var det minsta planerat och TROTS att hon åt p-piller.....så hoppet finns ju
  • slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2011-09-01 19:25:41 följande:
    Nej så behöver det inte vara. Testet reagerar bara på HCG, det innebär inte de facto att ägget släpper. I snitt har kvinnor i vår ålder ÄL 10 ggr/år. Värken innebär inte heller att det faktiskt släpper.
    hmm vilken "tur " då att jag vet att jag faktiskt haft ägg de senaste 4 månaderna pga jag precis i ägglossningstider gjort ultraljud..... men då kanske jag inte lossar nu denna månaden då när vi troligtvis har vårat sista hemmaförsök...
  • slemtorsk i din bralla

Läste om proxeed nyss på nätet ..för att öka spermier och deras rörlighet........ någon som vet nåt om det.. Svinigt dyra var dem iaf..

Har köpt på mig lite preparat idag..främst till mannen..zink, B12 och folsyra och q10 som jag läst skulle vara bra...arginin (eller vad det nu hette) ska tydligen var bra också men hann inte plocka upp det i dag....

MEN.... Hallonbladste.... det ska man alltså så vitt jag förstått inte dricka efter ägglossning????eller har jag fel?

• slemtorsk i din bralla

Frågor från mig igen då.......

ska man köpa på sig ägglossningstester inför ivf.... jag har några få kvar nu och vi gör väl förmodligen sista "hemmaförsöket" nu denna månaden och då lär de ta slut här i dagarna. Jag är kanske lite snål men vill inte ha massa ägglossningstester liggandes här hemma om man tex får av Sahlgrenska... man ska ju ta nån ägglossningsspruta vad jag har förstått. Inte fasen behöver man testerna då?????? Om man kör "långa metoden" vilket jag har förstått är vanligast (???) får man försöka hemma då eller ska man låta bli.. i vårat fall handlar det ju inte om sex utan att vi inseminerar hemma... får man ens försöka med det om man kör med nässprej den månaden, man börjar ju spreja på dag 21 om man har 28-dagars cykel.. jag som har 25 börjar väl spreja tidiager och då kan man ju inte veta om man "lyckats"- kan det samma OM man lyckats så man bör avhålla sig????
  • slemtorsk i din bralla

Fråga från mig igen:

Proggisar??????? vad är det och får man dem via IVF-kliniken eller är det något (som så mycket annat verkar det som) man får fixa själv.. Vad är dem bra för.

jag har fattat att det rör sig om progesteron i af... så helt korkad är jag inte *S*

• slemtorsk i din bralla
    Skytten skrev 2011-09-03 16:26:07 följande:
    Enya - intressant att din kropp reagerar lika varje gång. Är det positivt eller negativt? Jobbigt med illamående.

Min molvärk är nästan helt försvunnen och jag vet inte vad jag ska tycka om det.... Kan väl konstatera att jag sällan är nöjd. Ena dagen värker det för mycket och nästa dag kanske för lite. Tutarna ömmar fortfarande. RD 6. Tio dagar kvar till testdag. Idag har varit en bra dag, nästan glömt att jag ruvar. Igår blev jag påmind om det när jag sprang till bussen och det kändes som om äggstockarna skulle ramla ut.
    Apropå det - är det förbjudet att springa när man ruvar?

Jag har en kompis som nyligen blivit mamma efter ivf... hon har alltid tränat mycket och fortsatte leva "som vanligt" under behandling OCH graviditet... men hon slutade springa när hon var i 3:e månaden...innan dess ingen skillnad så har du sprungit tidigare så tror jag det är okej om jag som "oerfaren" får rsäga nåt

Denna kvinna körde 3-4ggr på crosstrainer i veckan fram tills födeslen i stort sett.....helt otroligt...
  • slemtorsk i din bralla
    Skytten skrev 2011-09-03 17:02:32 följande:
    Tack för info! Men jag är nog lite mer (mycket mer ) otränad än din kompis. Jag kanske springer på ett löpband en-två gånger i veckan i en halvtimme-fyrtio minuter. Känns lite läskigt med "skumpandet".
    JAG tror faktiskt inte det spelar någon som helst roll... man ska ju i mesta möjliga mån fortsätta leva som vanligt... herregud om jag kunde träna så mycket som du.... själv sitter jag nu o letar prisvärda gym-medlemsskap och blev skitbesviken när ett pluttgym utan att tillhöra någon kedja ville ha 529 spänn av mig i månaden.... ingen studentrabatt om man är över 21!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Blri någon av de stora kedjorna istället ..... måste börja träna och jag tror inte ens att jag klarar att springa EN minut i sträck just nu ha ha ha...
  • slemtorsk i din bralla

Anne friskis finns...bara 30 spänn billigare psy månad än sportlife och inte hälften så bra öppettidet, bara en klass typ per dag. Vill gärna passa på att träna när jag lämnar hunden hos dagmatte...vid sex-sju på morgonen eller när jag hämtar när jag slutar tidigare alltså före 17, friskis har inga klasser dagtid o ligger lite fel till dessutom så spirtlife är bästa alternativet..om jag inte tar ett kort inne i Göteborg o fryser det under våren när jag har praktiken....men blir så mäckigt....

• slemtorsk i din bralla

En fråga från mig dårå.......igen *S*

Nu är ju min karls spermier lite slöa.... när man tänker på hemmaförsök.. när är det bäst att göra det...före ägglossning så att de har tid på sig att simma uppåt och träffa ägget...????? Jag tänkte det rent spontant att det borde vara så för de kan ju leva några dygn där uppe....eller ska man köra på ägglossningsdagen bara??

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?