IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
jag har ju nästan 30 kgs övervikt så mitt mål vara att vara under BMI 30 tills nu.. vilket var ca 7-8 kg i juni.. nu har jag istället gått upp något så jag väger lite över 90 kg igen
Min man är ju ryggmärgsskadad så vårat största problem är att vi inte har samlag för han får inte utlösning då..eller joo vi har det men inte i syfte att avla barn.. han hade fram tills ganska nyligen bara haft en handfull utlösningar i hela sitt liv typ (iaf sen olyckan) och bara två stycken under vår relation... vi har tack vare hjälpmedel från spinalis (ryggmärgs) enheten och hjälp från en sexualrådgivare där fått igång detta men det är maximalt 3 utlösningar /ägglossning och aldrig tre dagar i rad.....
Sen vet vi ju då att hans spermier har nedsatt förmåga eftersom det blir varmt i skrevet när man sitter hela dagarna (rullstol) och läkaren på utredning har redan konstaterat att det som gäller för oss är ICSI, trots det har vi ju försökt med heminseminationer och FAKTISKT så förra månaden hade jag ett positivt resultat några dagar före BIM men det blev inget, barnmorskan trodde det var ett tidigt missfall men jag ser det ändå som att vi lyckats nå något vi inte trodde var möjligt...
Min förra make hade otroligt lågt antal spermier, de han hade var av dålig kvalitet så vår chans att få barn naturlig väg var betydligt mindre än vad chansen med min nuvarande är.....trots hans handikapp, men då kommer ju min ålder in istället... men jag fick ju ändå barn, utan IVF med mitt ex så hoppet är högt.....
jag är orolig för hur jag kommer att reagera.. jag är otroligt känslig för hormoner, kan inte äta minipiller med lägsta hormonhalt ens för jag blir nästan självmordsbenägen då... så oron för vad som händer NU är ju stor. Jag är mitt uppe i studier och har praktik hela nästa termin och allt känns som ett enda stort kaos.... men när är barn någonsin lätt att planera in