Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Alltså.. man ska inte läsa runt i trådar här på FL... där finns tjejer som är 23 och skriker för att de inte vill bli gamla morsor *S*

Sen är det ju dem som testar positivt på ägglossning+2 i stort sett..för att inte tala om alla som får nidblödningar (skulle vara intressant att se hur många av dem som faktiskt ÄR gravida sen)...själv sitter jag med stickningar runt äggstockarna och är troligtvis gravid om man nu ska tro alla symptomtrådar här på FL *S*.....chansen är ju liten men varför ge upp hoppet liksom

• slemtorsk i din bralla

hjälp... gjorde nåt jag inte borde...tog ett testa tidigt i dag... bim-7... och jag tyckte fasen att det såg positivt ut.. fotade som tur var men nu någon/några timmar senare är testet blankt, jag läste av det inom "rätt tid" och fotade direkt....ville ha bevis *S*... men jag vet inte.... vad tror ni???

• slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2011-09-14 20:03:58 följande:
    Men Katte, vad har hänt..?!

Myran: ett svar helt i min smak Tungan ute I like!

Slemmis: ta ett nytt imorrn bitti Skrattande 
    haha.. vet du.. jag hade faktiskt inte kissat på nio timmar när jag tog det ha haha... jag väntar nog några dagar till innan jag tar ett nytt.....fredag eller lördag kanske
  • slemtorsk i din bralla

testat igen nu då...... bim-3 och först syntes inget.. sen syntes inget.. men ca 15 min efter "utgångn tid" syntes ett streck..........vad tror ni, kan man lita på det??

• slemtorsk i din bralla

Grattis alla.. till födelsedagar och graviditeter och äggplock vad det nu är....

Har vårat planeringsmöte nästa vecka på onsdag... det kommer närmare....MEN jag går på övertid just nu......ett negativt digitalt i går (men jag tog ju ett testa tidigt i onsdags som hade ett svagt streck), men ingen mens i syne...enstaka spottings bara och det är inget jag brukar ha.

Bara att avvakta...har ju en del symptom minst sagt men jag försöker förbise dem eftersom jag vet ju hur lätt man blir skengravid...

• slemtorsk i din bralla

Neheee... trots svaga positiva test någon vecka före mens...IGEN så blev det inget... jag undrar om jag bara har otur med spökstreck eller om det faktiskt har varit tidiga missfall???????

I VILKET FALL... på tisdag blir jag fullvärdig medlem i gruppen då eller... första möte på reproduktionsenheten..vi ska ha med massa papper som vi ska fylla i, saker som vi i de flesta fall redan svarat på inne på utredningssidan...jag har inte gått ner i vikt som jag skulle under sommaren ...så jag är ledsen och nervös..Tänk om de säger NEJ till behandling liksom....Jag har iaf inte gått över BMI 35 men jag väger mer nu än när jag var hos läkaren sista gången...vet inte varför jag inte lyckats ta mig samman. Sambon frågade oroligt i bilen hem häromdagen om det var för att jag av någon orsak inte ville ha bebis så mycket ...DUMSNUT.. klart jag vill.....

Är nervös för vad som händer....vad ÄR det som händer vid ett första möte??? Ska till Sahlgrenska, vet inte vilken läkare än... vad gör man, vad händer...börjar man behandling direkt??

Ni är ju så fruktansvärt proffsiga fyll i mina luckor....

• slemtorsk i din bralla

i morgon är det dags då..för första mötet på repro.......jag sitter fast med en ekonomitenta som jag har svårt att fokusera på.

Hur brukar ett sånt där möte gå till...ställde frågan tidigare i tråden men förstår att den inte varit så prioriterad när det varit full action på er som vanligt

Och Maryhe får många varma kramar från mig.. det är underligt att kroppen är så snabb på att förändra sig.
    Hoppas att det blir bättre lycka nästa gång.

Jag är nervös inför morgondagen så att jag har ont i magen.....vet inte vad jag ska förvänta mig, vi har ju blivit "Överskrivna" från utredning till repro, men tänk om de säger "Näää vi vill inte göra nån ivf med er"??!?!?! Vi har fått en hel bunt med papper som ska vara ifyllda tills dess, den har vi glömt bort så det blir till att sätta sig med den i kväll...

• slemtorsk i din bralla

men det är väl klart att jag är nervös?!?

Jag har inte varit med i den här inre kretsen.. jag tyckte jag var påläst eftersom vi nästan nådde fram till IVF i min förra relation när vi trots allt- mot alla odds- blev gravida på egen hand.

Jag är överviktig och har hittills inte fått några direkt negativa kommentarer av läkaren på utredningssidan men vad är det som säger att de på repro säger att det är okej...

Jag vet inte vad som händer, ni pratar här om korta och långa metoder, spray och sprutor och eftersom jag dels är spruträdd och dels har tidigare dåliga erfarenheter av sjukvården (inte personligen men familj och släkt) så vill jag vara väl förberedd och det SA jag till läkaren på utredningen, det har jag sagt till barnmorskorna jag har pratat med ändå kan ingen tala om för mig vad mötet i morgon handlar om... vi har fått en tid och 4 sidor var med papper som ska fyllas i om vår medicinska historia... det står inget om att det är planeringsmöte, informationsmöte eller vad det nu är.. bara en kallelse... det står inte ens namnet på läkaren vi ska träffa.

Jag sitter här o funderar på om vi bara ska skita i allt eftersom jag känner mig helt jävla värdelös bara för att jag är nervös..."Ta en sak i taget", skriver nån av er...det är ju precis det jag försöker göra genom att ta reda på saker, vad som väntar mig.....

Men jag förstår om ni inte vill se tillbaka på era första besök inom vården utan fokusera på det som händer HÄR och NU och lägga energi på det. Jag får väl helt enkelt söka information någon annanstans, ursäkta om jag låter hård men jag kan inte riktig förklara vad som händer med mig känslomässigt just nu.....bara att jag är livrädd för vad som ska hända..eller inte hända...

• slemtorsk i din bralla
    Celin allt det där har vi redan gjort.. jag har ju gjort en spolning med kavitetsundersökning och flera vul, det enda vi inte fått ett "konkret" svar på är mannens spermaprov men barnmorskan jag ringde för en tid sedan talade om att det fanns spermier iaf  och att de hade frusit tre rör men att de hade något nedsatt rörlighet (vilket vi ju nästan visste) men några siffror fick vi inte för hon kunde inte komma åt just det via telefonen....

All utredning är ju klar så att säga.... jag vet inte varför jag flippar så just i dag.. kanske pga annan stress som finns runt mig, kanske pga det slog mig i går kväll att vi kanske inte lyckas överhuvudtaget och att jag redan nu byggt upp nån knäpp bild om att vi skulle ha en bebis redan till nästa sommar....

Åldern har aldig varit ett problem för mig tidigare i livet, tvärtom så är det första gången på länge som jag har varit väldigt bekväm i min ålder.. och då visar det sig att åldern innebär ytterligare stress i mitt liv...

Plus att jag har svikit min man i att jag inte har lycktas gå ner de 7 kilon jag hade förutsatt mig att göra inför ev behandling så att det inte skulle ligga oss till last....

Jag vet inte ens vad långa resp korta metoden är, vad det går ut på och vad för- resp nackdelar med dem är.... vet att man sprayar o håller på  men jag antar att det kommer att förklaras i morgon..

Sen är jag livrädd för att jag ska bryta ihop och börjar gråta i morgon...vore så jobbigt, man tänker på dem som gjort 10-12 försök och så börjar jag lipa innan jag ens har börjat liksom.....
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?