Celin allt det där har vi redan gjort.. jag har ju gjort en spolning med kavitetsundersökning och flera vul, det enda vi inte fått ett "konkret" svar på är mannens spermaprov men barnmorskan jag ringde för en tid sedan talade om att det fanns spermier iaf och att de hade frusit tre rör men att de hade något nedsatt rörlighet (vilket vi ju nästan visste) men några siffror fick vi inte för hon kunde inte komma åt just det via telefonen....
All utredning är ju klar så att säga.... jag vet inte varför jag flippar så just i dag.. kanske pga annan stress som finns runt mig, kanske pga det slog mig i går kväll att vi kanske inte lyckas överhuvudtaget och att jag redan nu byggt upp nån knäpp bild om att vi skulle ha en bebis redan till nästa sommar....
Åldern har aldig varit ett problem för mig tidigare i livet, tvärtom så är det första gången på länge som jag har varit väldigt bekväm i min ålder.. och då visar det sig att åldern innebär ytterligare stress i mitt liv...
Plus att jag har svikit min man i att jag inte har lycktas gå ner de 7 kilon jag hade förutsatt mig att göra inför ev behandling så att det inte skulle ligga oss till last....
Jag vet inte ens vad långa resp korta metoden är, vad det går ut på och vad för- resp nackdelar med dem är.... vet att man sprayar o håller på men jag antar att det kommer att förklaras i morgon..
Sen är jag livrädd för att jag ska bryta ihop och börjar gråta i morgon...vore så jobbigt, man tänker på dem som gjort 10-12 försök och så börjar jag lipa innan jag ens har börjat liksom.....