• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tuvalina skrev 2012-03-10 19:43:45 följande:
    GRATTIS Inanna!! Så underbart med bra RUL. Nu är det bara att fortsätta graviditeten. Kommer du få göra fler UL? Det hoppas jag verkligen!!
    Tack snälla! Tror inte det blir några mer UL om det inte blir några problem med tillväxt eller annat men funderar på att gå privat senare. Skulle vara kul med bilder i 3D och 4D.
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2012-03-11 12:06:53 följande:
    Grattis till RUL, Inanna.Åh, vilken lycka!!!  Hoppas att du kan finna mera ro och njuta av graviditeten nuHjärta.
    Tack snälla Solig! Skönt att snart kommit halvvägs!
  • Inanna Li
    Tuvalina skrev 2012-03-11 16:51:45 följande:
    Med min erfarenhet i bagaget, äldre förstföderska och kalkavlagringar  i moderkakan så skulle jag råda dig att definitivt göra fler UL för att se flöde i navelsträng och moderkaka.

Kram!
    Tack! Det skulle definitivt kännas bra med fler UL! Kram Solig
  • Inanna Li
    Mamma gås skrev 2012-03-11 17:08:14 följande:
    Inanna Li - Åååå, så skönt att höra att ditt RUL gick bra!!! Hoppas du kan börja njuta av graviditeten och slippa mer oro Hjärta
    Tack snälla! Önskar dig lycka till med nästa IVF senare i vår!
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2012-03-12 10:34:56 följande:
    Hade du bott i Stockholm skulle du fått ett tillväxt-UL i v 32, minns inte om det berodde på 40+ eller IVF-graviditet. Hur som haver så uppfyller du båda kriterierna så jag tycker verkligen att du ska se till att göra fler UL med flödesmätning. KramSolig
    Jag kommer prata med BM om detta längre fram, Än så länge har jag inte fått någon "specialplan" på MVC fast jag har gjort IVF och är över 40. Väntar nu på att få en tid för Aurora-samtal och ev. kunna få igenom planerat kejsarsnitt. Har ganska stor förlossningsskräck som är en stor orsak till att jag väntat så länge på att försöka bli gravid.
  • Inanna Li

Tuvalina - Förstår hur du känner inför flera UL med tanke på din hemska upplevelse. Bra att du påminner om att det är viktigt med fler undersökningar. Kram Solig

• Inanna Li
    Enya70 skrev 2012-03-12 17:37:51 följande:
    Jag tror nog du kan få igenom planerat kejsarsnitt om du står på dig. Har en kollega som fått det för alla sina tre barn på samma grunder som du har.

Ngn specialplan på MVC verkar däremot mycket svårare att få. Här i Uppsala får man inte ens TUL i v.32 även om man är över 40 och har gjort IVF. Inte sätter dom igång en innan v.42+0 heller. Praxis här är att våra graviditeter är en standardgraviditet som alla andra.

Tur att man är en envis typ och van att argumentera för sig tex efter allt tjafs med läkare i IVF svängen att man kan få sin vilja fram ändå på ett eller annat sätt.

Jag ska sätta igång min intensiv nästa vecka enligt Annes instruktioner om att få flödesmätningsUL. Jag håller dig underrättat Inanna om hur det går med det.
    Kram!
    Jag hoppas de låter mig få kejsarsnitt. Jag har ju ganska starka skäl och en lång historia av ångest bakom mig. Det går inte att få extra UL i Göteborg om man inte misstänker något fel, t ex att barnet inte växer som det ska. Men jag ska försöka boka privat 3D-UL någon gång mellan vecka 24 och 30.

Jag vill verkligen inte gå till över vecka 40. Hoppas få snitt eller igångsättning senast vecka 39.

Intressant att få veta hur det går med flödesmätning-UL. Vore ju jättebra om du kunde få det. Kram Glad!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?