• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej vänner! Tillbaks nere i dalen efter underbara dagar i Chamonix Cool Har levt livet (nåja...) och kanske allt jag inte "borde" men det var välbehövligt efter operation och innan IVF och hade egentligen inga förhållningsregler heller av Dr D men har ändå gjort mitt bästa under en lång tid innan. Denna veckan sabbade nog inte värdet allförmycket hoppas jag, har å andra sidan fått mycket frisk luft, vila, haft jätekul och fått massor med D-vitamin Solig Så vi är nöjda! Snart bär det av hemåt Sverige igen och provtagningar, får väl återgå till några renlevnadsdagar innan bloder dras Drömmer.Jag ska läsa ikapp så fort som möjligt men allt verkar vara härligt bra med alla! 

• Zinfandel

Miss Boring; har ni inte övervägt Köpenhamn? Då behöver ni inte grubbla över semesterstängt mm... Ang akupunktur så har jag inte tillräckligt mm kunskaper men utan att skrämma nån så har ingen av mina 2 akupunktörer satt där efter ET eller ÄL för att den punkten ska vara utdrivande men å andra sidan råder det väldigt skilda meningar om huruvida man ska få akupunktur överhuvudtaget efter ET.

• Zinfandel

Miss Boring: ja, jag vet är helt chockerande för oss svenskar Flört men det finns kliniker som arbetar för kunden och har öppet året runt Drömmer Dessutom är de billigare, bättre och gör lite andra metoder.

Fjällis: åh var det han, vad bra!! Vilken skön inställning!! Jag tar inte Levaxin med något annat längre, jag märkte att även hälsokost påverkar och jag mår bättre om det går nån timme mellan Levaxin och annat. 

Jag gick först hos en svensk akupunktör som var jättesöt & rar och verkade rätt duktig på sin sak. Sen bestämde jag mig för att leta upp en kines som har arbetat med det i generationer. Alltså ingen flashig hemsida, inte en massa solskenshistorier & diplom utan bara ett draperi, en brits och lång kompetens. Så jag sökte mig igenom mångkulturella Malmö, frågade i en kinaaffär var kineserna själva går och fann på så vis Dr Lin, professor i akupunktur och fd överläkare på univeristetssjukhuset i Bejing, hon känns 100% rätt, precis det jag sökte efter och hon har gjort mirakel med min kropp.!! Hon vägrar behandla mig under lutealfasen eftersom jag då kan vara gravid men det är märkligt för jag har hört flera i Sthlm som går flera ggr efter ET för att "få det att fästa". Jag säger som Sunseed, jag tar inte heller nån risk längre men jag har å andra sidan inte lyckats heller Drömmer

• Zinfandel

Finafina: jag har och läser gärna den boken, jag återkommer ofta till den eftersom den är så lättläst! Min lilla kinesiska akupunktör ger inte örter eftersom de är olagliga att ta in i landet (livsmedel) och de som finns här tycker hon inte är samma sak. Men jag hade gärna haft det, särskilt kelp skulle jag tydligen tagit. Det har jag hittat här men som sagt, inte samma sak.

Men ang vad som är rätt resp fel så är som allt annat när det handlar om något så komplext som kroppen - det finns inte ett svar som passar 3 miljarder människor (som tur är kanske?!) utan man får känna sig för och välja att lita på ett spår, som vi har valt att köra på immunspåret. En del kanske känner sig säkra på att ge och få aku under ruvning, andra inte.

• Zinfandel
    Sunseed skrev 2012-03-22 12:40:07 följande:
    Hon kanske inte vill tassa på området att man inte får behandla gravida? Fråga henne varför. Många vill inte för att OM det inte fäster eller blir ett tidigt missfall så vill man inte bli anklagad för att ha behandlat fel. Där måste nog terapeuterna sätta sin egen gräns.
    Så kan det absolut vara, det ligger säkert mycket i det. Min säger helt enkelt att man ska låta kroppen vila och inte mecka med den efter ET/ÄL. Hon menar att om man inte gjort ett grundligt förarbete så hjälper det inte att sätta nålar efter ET och har man gjort det så kan man inte påverka mer, tvärtom så är det för risky. Det är väl precis som med alla läkare, fråga 10 så får man 10 olika svar.... Drömmer
  • Zinfandel

Vad jag har hört så ska man undvika allt som är skumpigt, särskilt ridning, cykling osv. Jag föredrar att hålla mig hyfsat lugn under ruvning, det känns bäst för mig. Träna kan jag göra när som före & efter Skrattande

• Zinfandel
    Sunseed skrev 2012-03-22 18:18:46 följande:
    Zin! Är det dags snart nu?
    Jaaaa. Återkommer imorrn när jag vet exakt ;) Huuu vad kul, tänk att det nästan är dags!!!! SkrattandeSolig
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?