• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe: var är du..?

Skytten skrev 2012-03-22 19:45:23 följande:
    Jag hatar progesteron. Jag ville bara säga det. 
     SkrattandeTungan ute
  • Zinfandel

Men Skytten nej nej nej Gråter Ja, det är inga problem att sätta in det imorrn, det är bara bra i så fall. Vi håller alla tummar här!!

Jag har som vanligt stött på patrull. Det funkade inte att CFC mailade receptet, apoteket måste ha originalet... Nu har ett apotek gått med på att det räcker att de får det faxat från CFC i em (vad är skillnaden?!) men det är ändå inte lagervara så jag får den inte förrän på måndag och då är det för sent. Mamman eller nån annan i Malmö, nån som har hemma och kan avvara över helgen? Annars får vi köra korta eller vänta en månad till...... Skrikandes 

• Zinfandel

Har hittat 2 apotek som har det hemma, CFC får faxa receptet dit så jag kan hämta det idag... Strul hela jävla tiden Skrikandes Förlåt Skäms

• Zinfandel

Tjorv: tack snälla Hjärta Det går lika bra med danska men måste vara original. Samarbetsläkare finns inte här, det är lika enkelt att åka över bron Skrattande men har både läkare & gyn annars men innan man får tag i dem, du vet.....

• Zinfandel

Håll i er nu alla - JAG ÄR IGÅNG!!! Jippie!! Har just tagit första dosen Synarela Tungan ute Jag är så lycklig!! Tänk, nästan 1 år sedan förra färskförsöket, ett Aten-besök senare och en operation senare... Men inte är det enkelt, ytterligare en heldag har spenderats åt IVF. Receptet faxades till ett apotek så jag fick sprayet till slut, dock ej på högkostnad. Sen fick jag immunterapiplan av Dr D. Då var det att ringa och boka tid för Intralipider, som blir nån dag senare än önskat, det blev snabba puckar nu. Sen måste jag få klart med blodproverna som ska tas i början av nästa vecka och till det behöver jag ett recept av Dr D, ringa, ringa och fixa. Och så har jag skrivit lite mer på hemsidan! Men vet ni, jag är snaaaaart i haaaamn!!! SkrattandeSolig

Maryhe: jätteintressant!! Mitt diskbråck sitter på 2:a kotan och jag tror att även den har nåt med infertilitet att göra.

Skytten: sitt lugnt i båten lite till.

Minasera: klart jag ska hjälpa till med svar!

Hitcher: med Progynon styr man cykeln helt. Jag har haft återföring på dag 17 & 18, tror jag. Nackdelen är såklart att man inte kollar hur kroppen mår, man tar inte reda på nåt mer som man gör i andra länder, Maryhe kan säkert berätta mer här.  Du ska väl på nåt mer vul eller?

• Zinfandel

Muaahaaaaa, flyttar äntligen ner!!! Skrattande Mamman0301, hoppas det har gått bra idag.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun i maj.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, planerad IVF-start på CFC i början på mars.
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- väntar på FET
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 7 ICSI, Kanske April
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista syskonförsöket i maj/juni, CFC.
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF, neg. 
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland, 1 IVF försökmens RD 14.
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen)
    Victoria71, Göteborg, Carlanderska, gör IVF-försök nr 3 i mars 2012

***SÄNGHALMSLIGAN*** 

***SPRAYAR*** 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket på CFC med immunterapi, spraystart 23/3

***SPRUTAR***
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.

***ÄP/ET/FET*** 

mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) ÄP 23/3
    Skytten, 40, Stockholm, CvL, 1 IVF, 1 FET, FET 2 23/3

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Hemulen, 38 år, 2 IVFer, 4 FET. IVF 1 pos, MA v10.  Testdag 4/4. 

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012 

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1. 

• Zinfandel

Mayhe: Jo, det är ju immulogiskt, det också, eftersom diskcellerna läcker ut cellhormoner, framförallt TNF-alfa.... Allt hänger ihop!! Ha en bra dag på jobbet, har du hunnit köpa nya skor?

• Zinfandel

Tack alla, vad gulliga ni är Hjärta

Mamman: fast det kan också vara så att vätskan inte var där just då, den åker nämligen runt ibland. Kan också bero på en dålig/gammal vul-maskin eller helt enkelt, som du säger, inkompetent läkare.  Så var sa de att vätskan kom ifrån? I båda äggledare?

• Zinfandel

Bengalen: då är vi nästan synkade! :) Sunseed: här har du en fd tävlingsryttare som gillar alternativ medicin....

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?