• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi 4 - Nej va tråkigt och ledsamt!! Skickar massor med varma tankar till dig! 

34an - Skönt att snart  va på g! Håller tummarna stenhårt!

• Mamma gås
    Victoria - Håller tummarna att det är GULDÄGGET du ruvar på Solig

Maryhe - Skönt att magen blivit bättre! Hur mår du annars? Funderar oxå på att köra LCHF.., är det svårt?

Zinfandel - Ja, nog verkar det vara skillnader mellan landstingen hur vi tas emot och hur de ser på våra "problem"... Verkar ju tyvärr vara så att du får åka dit å verkligen överdriva, ONT, de gör ONT...  Det är så tråkigt att det fortsätter med käppar i hjulet, jag trodde/hoppades i min vildaste fantasi att det skulle rulla på smärtfritt för er efter att ni varit i Athen å kört igång den bollen. 

Fröken Juli - Har tyvärr inga bra tips på hur du ska "tagga ner"... Känner igen mig så i din beskrivning. Vi ska inte köra nästa IVF förrän i maj men nog fasen sitter jag redan nu å letar å söker å försöker hitta "nåt" som kanske kan hjälpa just oss. Har fullt upp i skolan (jag pluggar) men är rejält splittrad när jag sitter å läser.., å denna delkurs är enligt rykten den tuffaste på hela utbildningen, kan ju vara bra om jag fokuserade på den då å inte på IVF:en som ska ske i maj - de är ju lixom fyra månader dit Flört 
  • Mamma gås
    Linköping - Vad glad jag blir av att läsa att du är i sprutartagen Solig

Zinfandel - Mig har du iaf inte avskräckt.., tvärtom - det har gett mig styrka och insikt i att det faktiskt går att göra förändring som patient! TACK! Skrattande

Visste faktiskt inte att det var någon kliniken i Svergie som gjorde PGD, trodde det var förbjudet här, intressant tänker jag.
    Fröken Juli - I know the feeling.., "i klimakteriet/sprutperiod" å göra tenta samtidigt! Gjorde det förra året å det slutade med att jag satt/halvlåg i bänken, mådde så fruktansvärt dåligt - men jag klarade tentan Glad Nu har jag "bara" denna terminen och en termin till kvar, sen är jag klar Solig Spännande med rektorsutbildning! Jag har upptäckt här i stan där jag bor att det är många par, sambo/gifta där båda två arbetar som rektorer el höga positioner inom skolan... Intressant, slump el inte så är det nåt jag lagt märke till.
    Vad "körde" du för diet el liknande när du gick ner i vikt?

Maryhe - Nåt som är supergott (enl mig) är blomkålsmos! MUMS!! Skrattande 
  • Mamma gås
    Linköping - Håller tummarna att det är det bästa guldägget som växer sig starkt hos dig Solig

Maryhe - Skönt att det är ok med dig och att hjärtfelet ligger inom ramen "ok"! Jag upplever samma sak som du beskriver, lederna är bättre när jag undviker snabba kolhydrater och socker. Däremot vill min vikt inte minska.., kläderna sitter lösare men vågen trillskas med att endast visa liiiite minus..
    Härligt att det går bra för dig med sprutorna å äggproduktionen Skrattande

Ego - Pratade precis med min husläkare då jag tagit en drös med prover. Han ville inte gå in på varje prov då det var flera olika så han skickar hem provresultaten. Men han sa att generellt  såg det bra ut, de låg inom gränsvärdena, dock låg vita blodkroppar precis ovanför gränsvärdet men det var ingen fara enl honom... Nu blir det remiss till smärtenheten för vidare utredning.
    Min första tanke blev att hmm, vita blodkroppar hanterar immunförsvaret och nu ligger jag lite över gränsvärdet..., påverkar detta IVF-resultatet????? Någon som har en klok tanke kring detta?

• Mamma gås
    Mayhe - Tack för den informationen! Skulle kunna förklara en del och då tänker jag att det verkligen kan vara aktuellt för mig med att ta Medrol vid nästa IVF, vilken iofs inte är förrän i maj.. Men det är ju nu jag ska lägga grunden så att min kropp är i toppskick till maj Flört

Det känns skönt att höra gott om kliniken, för jag har förhoppningar om att de ska kunna hjälpa mig på vägen till ett mindre smärtfullt liv Glad

En helt annan fråga - utesluter du frukt helt? Hör av dig nästa gång du kommer till Öret så kanske vi kan få till en dejt Solig
  • Mamma gås

Tack för tipsen! Hoppas det löser sig med x-tra jobb å så! Det vore supertrevligt om vi kunde få till det med en träff i feb om du kommer Solig

• Mamma gås

MEN JÖSSES!!! Maryhe - förstår att du är arg!!! När du nu har turen att värpa som en guldhöna så ska du inte ens kunna få den informationen så att du kan nyttja det... Galet! 

Lycka till Linköping och 42:an!! 

Ego - själv har jag ringt STD mottagningen eftersom vanliga sjukvården inte är jätteintresserade av att kolla om det ifall att, eventuellt att kan vara så att det döljer sig en hidden chlamydia infektion. Vill ju bara utesluta saker som ev kan ställa till det i IVF-träsket. Jag förklarade läget och den trevliga kvinnan säger; klart du får komma hit, de e ju de vi är till för Skrattande Ja, de är klart att det är så, men det är så många gånger man möts av tråkig, gnällig personal som inte vill hjälpa till.

• Mamma gås

Mooohaha..., skulle inte vilja vara läkaren/läkarna du går hos Zin - el rättare sagt jag skulle väldigt gärna vilja sitta med som en fluga på väggen å höra på när du har mer kunskap du kan förmedla jmf med dom, de vore ett nöje! 
    Skulle vilja se deras miner Skrattande Ja, de är väl en jäkla tur du ska till en läkare till för att höra utlåtandet från den oxå, kan ju inte bli mer än förvirrat. Jag tänker att det är tur/skicklighet att du besitter den kunskapen du gör så du kan ta det hela med "ro" och snirkla förbi deras okunskap till en op. Håller tummarna att allt går bra i mörra!

Grattis Spears - Nyfiken hur ni mår å hur det gått! Baby Hjärta

Håller tummarna Maryhe att de roar sig ordentligt nu Flört Va skönt att makens spermie-boost gett resultat!

Ja, du 42:an - det gäller att inte inge för mycket hopp till patienterna... Ha ha... 

• Mamma gås

Zin - ❤ Maryhe - Har tänkt på dig å de du fått vara med om... Jag blir mer å mer irriterad/förbannad!! Hela situationen är bisarr, en sån situation får bara inte uppstå å läkarna tar egna beslut utan att ens ge den adekvata informationen i de läget. Borde vara en rutin sak tänker jag! Kram till dig!

• Mamma gås
    Zinfandel skrev 2012-01-31 12:23:32 följande:
    Gör ett snabbinlägg: äntligen hittade jag rätt läkare och Helsingborg kan operera redan om 2 veckor!! Tjohhoooo, jag är i mål!!! Som vanligt, det gäller bara att komma till rätt person.. Snart är jag med i matchen igen!! Tänk att man kan bli så glad över att bli steril haha Flört men det är jag ju redan ändå Glad Hoppas jag vågar tro på detta nu. Yes, yes, yes!!! Ge inte upp!!! Solig
    Solig Jiihaa!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?