IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Lilla Tuvalina
Det är inte klokt vad många ska behöva gå igenom
Styrkekramar till dig
Lilla Tuvalina
Det är inte klokt vad många ska behöva gå igenom
Styrkekramar till dig
Grattis till lille No Ka Oi
Snseed grattis till tvillingruvning
Haha Zin
Jag sitter med ett stooooort leende på läpparna när jag läser om dina samtal.
Hmmmm förslag på namn till hemsidan??? Varför inte
Oförklarligt barnlös???? = Bull Shit
Victoria usch vad trist med mens igen
Ledsen för er skull
Tröstekram
Appropå att svenska kliniker bara nämner immunförsvaret som en teori
Det är klart det kan ju aldrig med säkerhet fastslås att överaktivt immunförsvar är anledningen till att ivferna misslyckas men jag skulle vilja höra vad de anser om sin egen teori? att ivferna misslyckas pga dåliga ägg?
Det kan ju heller aldrig fastslås med säkerhet att det är anledningen till alla misslyckanden?
Tror helt enkelt att de låter bli att gå in i immundebatten då många kliniker verkar vara av uppfattningen att deras uppgift endast är att göra ivfer och inte att varken utreda eller behandla andra typer av infertilitet.
Vi får inte glömma att det finns massor av pengar i denna bransch oxå. Och så länge inte landstinget gör grundliga fertilitetsutredningar el tar åt sig av ny utländsk forskning så kan vi nog inte vänta oss få det av privata kliniker heller
TYVÄRR
Dock har jag upplevt att rätt många läkare har stora Egon så det borde inte vara omöjligt att få dem intresserade av att vara del av denna nya forskning men då ska det nog inte vara ngn på fertilitetsklinikerna utan ngn med ett genuint intresse av att hitta ngt nytt.
Zin
Efter att ha läst senaste nyhetsbrevet från R.L stod det att tillskott av DHEA var bra
Min fråga till dig vår lilla FL doctor är om du vet om man kan ta det samtidigt som man tar fertile xx?
På fertile står det nämligen att man inte ska ta det i samband med andra hormonbeh och DHEA är väl ett hormon eller har jag fel nu??? :-/
Jag har ju en massa DHEA kvar som.jag slutade ta i somras efter vår Ivf med multinucleära blastomerer
Misstänkte då att det kanske var det som påverkat innan penny sade att det varken hade med äggen el spermierna att göra i vårt fall. Ja därom tvista de lärda
Fantastiskt bra initiativ med hemsidan!!!!
Maryhe heja heja hur mår du?
Inanna slutat blöda än? hoppas du ska få njuta av grav nu
Alla andra var nu än är jag håller tummarna för fina embryos och ägg som ska fästa snart
Tack Zin
Jag misstänkte nästan att denna fråga inte var helt enkel att besvara
Fick köpa fertile xx av poussin och tänkte att det inte kunde skada eftersom mina LH är rätt låga 2,2
Men som du säger kanske det ska intas med viss försiktighet då jag även äter andra homeopat läkemedel som jag får utskrivna på recept
DHEA har jag oxå hemma eftersom jag i samråd med en läkare här beställde hem det från USA men har inte ätit det sedan sommaren
Då det är svårt att exakt veta vad xx innehåller så vill man inte att de ska krocka hmmmm ska undersöka saken vidare
Syskon
Nääää vad ledsen jag blir för er skull
Styrkekramar
Vi4
Jag förstår att ni gått igenom ngt fruktansvärt med att förlora ett barn
Även jag skulle gärna läsa om du vill släppa in mig men förstår om det känns privat.
När jag bad min gyn ta om mina standardtester + sköldkörtelvärden tog han automatiskt kortisol utan att jag bad om det men han frågade specifikt om jag var stressad då jag sa att jag både pluggade heltid och jobbade deltid
Så jag gissar att han tyckte att det kunde spela roll vet däremot inte hur?
Dock låg jag bra till efter 8 månaders regelbundna akupunkturbeh 1-2 ggr per vecka och jag måste säga att jag rent mentalt är en annan person idag än innan jag började sååååå mycket lugnare och min man säger numera att jag (förr lättstressad och lite hispig) numera är lugn som en filbunke
Inte vet jag om det kan hjälpa mig att få ett efterlängtat barn men det har helt klart gjort skillnad.
Försöker undvika det så långt det är möjligt
Upptäckte dock att vad jag trott var svamp kanske inte riktigt är svamp
Eftersom mitt östradiolvärde var så lågt så behandlar jag mig numera med ovesterin två ggr i veckan vilket gör att det har slutat klia så det kanske inte bara var så mycket svamp som torra slemhinnor
Har dock lätt att få svamp och vill inte trilla dit så jag undviker det så långt som möjligt
Tillåter mig numera frukt iaf
Tuva
Jag vet att läkarna har varit väldigt restriktiva mot mig redan vid nedregleringen innan jag börjat med sprutorna och sagt att det då är canesten som gäller trots att jag får extremt sköra slemhinnor och blöder av det
Så jag tror att de avråder från flucozanol men som med allt annat förekommer det säkert olika bud
Myran tror bara att friskvårdsbwh är bra eftersom den inte bara är till för att bota svamp utan oxå för att bygga upp en hälsosam miljö där nere
Anne
Kan du inte be att få bli penslad?
Jag vet tyvärr inte vad de penslar med men läkarna borde ju veta
Jag har hört att man kan bli penslad mot svamp under graviditet
Dessutom säger ju läkarna att svamp
Inte förstör Ivf men om inte annat så är det ju obekvämt
Du ska inte oroa dig nu ett av dina ägg ska fästa denna gång