• tjorven01

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Miss B
    Efterbeh är ovesterin varannan och Lactal varannan kväll omvartannat tror det var i en vecka men någon annan kanske har bättre koll
    Till mig sa hon dessutom att det var bra att köra ovesterin och lactal två ggr i veckan men har i efterhand förstått att lactal bör undvikas vid ÄL eftersom bakterierna i den inte är bra för spermierna om man vill bli gravid

• tjorven01

Tuvalina
    Min engelska läkare ordinerade mig clexanesprutor (samma som fragmin) 20mg from cd 5 uppehåll på ÄPdag och sedan 40mg fram till TD. Längre har jag inte kommit eftersom jag aldrig fått plus.

2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01

Har inte varit inne på flera dagar då jag försöker vila min lilla ivfhjärna har inte hunnit läsa tillbaka men ville bara kolla till Maryhe och Sunseed och ser på kommentarerna att det tyvärr blivit minus usch vad livet kan vara grymt och orättvist såååå ledsen för er skull
    Massa kramar laddade med styrka till er båda

• tjorven01

Finfina
    Grattis till tvillingar

Ang vitaminerna så har jag en fundering
    Har för mig att KI gjorde en studie på xtra d vitamin precis vid ET
    Jag deltog själv i studien som jag inte fått höra ngt om av KI själva men en barnmorska har sagt att xtra d vitamin 2500iu ökade implantationen????? Enl studien på KI
    Känner mig oxå konfunderad men har tillsvidare lagt ner alla vitaminer förutom, fertile xx, bidrottninggele och mina örter och homeopatmedel men inga mer vitaminer för min del jag äter ju bra
    Tror precis som Maryhe att man ska utgå från sina egna värden

• tjorven01

Förresten
    Kan efedrin verkligen vara bra att ta i dessa sammanhang? Det är ju dopingklassat vilket jag inte tolkar som ngt jag skulle våga ta om jag ville bli gravid
    Den kemiska uppbyggnaden är ju inte långt ifrån amfetamin :-/

• tjorven01

Ville bara säga att min menscykel nu för första gången på 3 år är 28dagar jipppiiiieee!!!!!!
    Pausen akupunkturen zonterapin örterna och homeopatmedlen börjar äntligen ge resultat :D
    Hoppas alla får en mysig helg
    Kramar

• tjorven01

Har inte varit inne på ett tag
    Tuvalina
    Du har mina tummar så länge mensen inte dykt upp
    Zin
    Fantastiskt att det redan är dags
    Håller tummarna för att allt går bra imorgon
    EGO
    Själv har jag det väldigt turbulent på flera håll just nu
    Fick dessutom reda på imorse att jag har en cysta på ena äggstocken men kom mig inte för att fråga på vilken
    Tyckte själv att den såg stor ut på ultraljudet men vet inte riktigt vad jag ska tro
    Doc menade att den nog går tillbaka av sig själv men om inte hur gör jag då och hur länge ska man vänta?
    Känner mig nämligen lite pressad eftersom mina IVIG mediciner som jag har hemma går ut i maj så jag måste hinna få dem innan dess
    Slutade iaf omedelbart med fertile xx och ringde homeopaten som gav mig andra piller för att hjälpa till att krympa cystan
    Maryhe vet du om inofolic kan ha ngn påverkan? Tror eg inte det själv men frågar ändå
    Och detta var just nu de minsta av mina bekymmer
    Kan man aldrig bara få vara
    Förlåt för detta negativa inlägg men känner mig bara helt slut nu

• tjorven01

Tack alla fina för stöd
    Det gör mig rörd
    Sover just nu inget på nätterna eftersom jag har en nära vän som är svårt sjuk och det är nog bara dagar/timmar kvar
    Dessutom befarar vi att mannen lider av MS
    Och det kommer att ta minst ett halvår innan vi får diagnos vilket är det värsta
    Läkaren själv trodde att vårdgarantin var 4 veckor vilken värld lever hon i??????
    Men vem har sagt att livet ska vara lätt
    Så cystan är mitt minsta problem just nu även om jag gärna skulle vara utan den
    Ska till SO idag och kolla om han kan göra ngt för mig
    Tack för tips om primolut
    Ska försöka få ngn att prata med oxå
    Just när man tror att det ska vända sjunker man bara ännu djupare
    Vill bara vakna upp från denna mardröm

Men tack ALLA för stöd

Tuvalina
    Har mina tummar fortsatt hållna för dig

Linköping
    Hoppas att det ser bra ut på VUL och att de tar ÄL förra gången på allvar

Myran
    Lycka till där borta

Zin
    Hoppas allt går bra och smidigt idag

Kramar till er mina fina vänner
    Vet faktiskt inte hur jag skulle orka utan er

• tjorven01

Miss B
    Ja någon gång måste det ju bara vända för oss oxå

Men tuvalina
    Vad plusset låter vänta på sig då suck
    Så länge inte mensen kommer så håller vi både tummar och tår

Sunseed
    Grattis till fantastiskt resultat Solig   

Men linköping
    Vad beror detta på såååå ledsen för er skull
    De får nog hitta på ngt starkare för att dina blåsor ska vilja stanna hmmmm
    Det här tycker jag att de får ta tag i ordentligt nu Skrikandes 

Och Zin
    Ja vem har sagt att det ska vara lätt att leva
    Nya tummar för att allt går bra imorgon då 

Ele och Maryhe tack för omtanken

Skytten
    Jag håller helt med
    Man känner sig totalt utanför och missanpassad när alla andra blir gravida och det där stelnande leendet  känner jag sååååå väl igen
    Används flitigt i jobbet ( vill bara tillägga att jag INTE missunnar ngn att bli gravid önskar bara att det kunde vara min tur ngn gång) 

Ja Myran 
    Evas uttalanden har jag släppt för läääänge sedan
    Är det imorgon ni åker?

Hoppas jag inte glömt ngn men tackar ALLA för stöd och för att jag har fått agera gnällspik idag
    Imorgon är en bättre dag
    All kärlek till er mina fina vänner Hjärta HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta

2012 ska bli ett bättre år
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?