IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Nu ruvar jag på skåningar gjorda i Danmark med hjälp från Grekland
Boring: vi har möjligtvis lite udda humor men keps på ett embryo kan man kanske tycka är kul
Anne. ja, jag också. Och inte blir det bättre av all Ovitrelle jag ska ta nu
Finafina: I uSA tar var och varannan kvinna hormonet Dhea, verkar det som, så det är knappast skadligt eller så. Men det kan vara förenat med många biverkningar (kroppsbehåring, acne, nedsatt mens, hjärtbesvär men bra för ägg, viktnedgång, "föryngring" osv) och eftersom vi har valt immuterapispåret med en massa läkemedel så har jag begränsat annat intag och därför valde jag keto istället. Jag tror absolut på dhea men har inte ritkigt vågat pga all annan medicin jag tar.
Det var nån som frågade här igår om man kan börja ta det efter ET och det tycker jag inte eftersom det är ett steroidhormon och bör alltså helst börjas tas 3 mån före eller iaf 1 mån före för att förbättra äggkvalitén. Har man tagit t dem så finns inte så mycket att förbättra.
Anne: bra jobbat! Nu ska du vila och så håller vi alla tummar för att båda blir befruktade. Nädå, det kan bero på mååånga olika saker. Kram
Boring: du har redan fått ett lysande svar av Mary Ja, nu gör vi allt för att ett eller två ska fästa! Nähä, här berättas inget mer än för er
Anne: det är bara för jäkligt, det är faktiskt det minsta man kan begära. Och knappt en enda av sköterskorna har själva gått igenom en IVF, de borde ha det som en merit vid anställningar... men även tan den meriten så borde man kunna lista ut att det är en självklarhet att vara påläst för att kunna bemöta patienten professionellt och för att kunna vara en empatisk medmänniska. Jag önskar så att du slapp gå igenom hela denna apparaten ytterligare en gång. N tänker vi bra tankar, goa vän Kramas mycket hemma ikväll
Anne: tänker på dig idag