• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Undrar, undrar om det kommit en mini-Enya nu Drömmer

• Zinfandel

Vi4: nääää inte hålla tillbaks!! Jag tror dessvärre inte det är det som kommer ut, dels för att det inte ser ut som vi tänker oss ett ägg, det är ju bara celler, dels för att det är för litet som de andra säger och dels för att det inte kommer ut det hållet Skäms om jag förstått det rätt så löses det upp i kroppen.

• Zinfandel
    Åhhh Enya, vad underbart!!! Äntligen! Stort grattis HjärtaSkrattande Trägen vinner, vi ska inte ge upp! Plötsligt händer det Solig Snälla, kan vi få se en bild på henne...?!
  • Zinfandel

Myran: vi känner alla med dig. Man måste tillåta sig att känna sorg i detta, sorg är för alla. Detta är enorm utmanande, påfrestande & frustrerande. Plötsligt finns bara magar & barnvagnar överallt och man fattar bara inte hur det går till. Kan man göra barn hemma i sängen?! Hur är det möjligt?? Och sen gå en hel graviditet och få ett friskt barn...? Verkar som en utopi. Jag föreslår att du försöker få en remiss till hysteroskopi/laporaskopi. Ta en titt därinne och få svart på vitt vad som gäller. Hävda smärta, mycket smärta, så får du tid på ett par månader. Har du dessutom en bra försäkring så kan du få det ännu snabbare. Ni är så många i Stockholm, kan ni inte samla varandra för en samtalskväll och prata om allt? Vi som vet hur det känns i mage & hjärta, hur vi hanterar känslorna & tankarna. Visst är det orättvist, inget snack om saken. Men jag är övertygad om att vi har mycket som inte de har, även om det inte är nån tröst. Jag ska ta en tur ner till havet nu, det är ett av mina sätt att rensa tankarna och landa i nån form av tillfredsställelse. Sen ska jag gå och lägga mig en stund i solarium, min kropp skriker efter D-vitamin & värme. Myran, jag tycker du är fantastiskt som kämpar, som alltid sporrar oss andra, som alltid finns där. Du gör vad du kan och det imponerar! JA, det finns en annan mening med livet men som du säger måste var och en finna sin. Detta är en oerhörd hård prövning för alla, även för vänner runtomkring som också känner mycket. Min historia har bidragit till att mina vänner känner en större tacksamhet över sina familjer så det har trots allt kommit nåt bra ur det. Stor kram Hjärta

• Zinfandel

Hitcher: åk in vännen. Ovissheten är fruktansvärt tärande. Finns det inget så får du avvakta till måndag för definitivt besked, finns det är hjärta så är ju lyckan fullkomlig och du kan andas ut och glädjas! Stor kram Hjärta

• Zinfandel

Åhnej Hitcher Gråter beklagar verkligen. Usch varför ska detta hända, det är verkligen orättvist. Hoppas du hittar nya krafter snart igen. Stor kram Hjärta 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?