IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Jag har inte börjat blöda ännu men har både progesteron och progynon, så det är troligtvis därför. Jag läste här på forumet att många började blöda ett par dygn efter dom slutade med medicinerna.
selmv... Man får graviditetsliknande symptom av hormonerna i medicinerna. Ont i bröst, illamående, dragningar i livmodern, kissande etc.
Man hämtar sig snabbt. Jag är barnsligt glad över att jag fick igång min mens samma dag som jag slutade med progesteron och progynon. Nu kan jag räkna ner till (förhoppningsvis) ägglossning om tio dagar. Då kör vi hemmaförsök (kliniken är stängd så vi missar FET)... . Annars blir det FET ÄL efter det. Skam den som ger sig. Vi SKA lyckas här allihopa, eller hur?
Stor julkram till er alla.
Zin.. Så tråkigt för dig.. Men ändå bra att du får riktigt bra hjälp nu.
Med all kunskap ni har här i tråden undrar jag om ni mailbombar dom svenska klinikerna med era ovärderliga kunskaper? Borde dom inte vilja veta hur mycket som saknas i det här landet, med tanke på den hjälp folk får på andra sätt?
Ego: 1 IVF (känns ju ganska futtigt i dom här sammanhangen), 1 FET i december utan resultat. Nu körde vi hemmaförsök sist då jag missade FET p g a vinterstängd klinik. Mens på söndag och i så fall FET 2 om ca 2.5-3 veckor.
Nu har även vi funderat på att söka oss vidare. Vi har 2 FET kvar att göra och efter det får vi köra nytt fullförsök. Är det värt att fortsätta i Falun eller borde vi söka oss utomlands? Hur ska man veta vad man ska göra i allt detta sammelsurium av kunskaper som man inte ens har en promille av själv?
Kram till er
***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket våren 2012
mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) -72, Halland, 3 IVF:er.
Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL.
Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC
Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.
Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
Anne 41 år, Trönö/Söderhamn, väntar på mens efter primolut nor, hoppas på sprutstart runt 29 jan.
***SÄNGHALMSLIGAN***
Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!
***SPRAYAR***
***SPRUTAR***
Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.
Linköping68, 43 år, Linköping: CFC. Korta metoden med Gonal-F. Sprutstart 18/1, ÄP 31/1, förhoppningsvis ET 2/2
***ÄP/ET/FET***
Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 + ICSI2 (frusna ägg) - Centro Promea Turin, Italien ÄP 30/1
Sunseed. 40 år, IVF 1, FET 2 den 3/2.
***RUVARE OCH TESTDAG***
Victoria71, Göteborg, Nordic IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, testdag 7/2.
Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 6 ICSI ET 27/1 4 & 5 celligt, TD 14/2
***GRAVIDA***
No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-201
***FÖDDA***
Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
Imorgon blir det FET 2. Jag läser och läser och läser här (men skriver inte så mycket) och jag och min sambo är nog inne på att vi avslutar det här IVF-försöket inklusive dom frysta äggen och när vi ska köpa ett nytt försök siktar vi troligtvis på Danmark. Vi vill försöka göra allt för att få dom prover man behöver som man inte tar i Sverige p g a min ålder, eftersom vi inte har kört IVF så länge (bara ett år) på grund av okunskap. Jag visste inte ens att IVF fanns förrän i slutet av förra hösten. Så dags nu...
Tråden är lång, så det är svårt att hitta all information man söker. Om någon vänlig själ vet hur man går tillväga och vad som händer och hur man gör, så får ni jättegärna PM:a mig.
Och som vanligt hoppas jag och håller tummarna för er alla. När man läser hur alla kämpar blir man väldigt ödmjuk. Det är fan inte lätt att få barn.
En sak som jag tänkte på häromdagen när jag tittade på listan är att listan över gravida har ökat jättemycket från när jag började läsa här för ett år sedan. Då var det 1-3 personer som lyckades och jag kände mig ganska nedstämd.
Nu när man har försökt hänga med så gott det går i ett år så ser man att det faktiskt lyckas. Och det ger hopp.
Håller alla tummar för oss alla....
Jag har haft en massa barnboost ändå då jag har två fantastiska gudbarn/syskonbarn som jag får umgås med och låna så ofta jag vill. Och så har jag en vän med två barn, varav en jätteblyg, som har bestämt sig för att jag är en ganska rolig tant. Så vi har umgåtts både med och utan mina syskonbarn och gjort jätteroliga saker. Det värmer hjärtat. Livet tar inte slut för att det inte går så bra för mig och min sambo. Det finns ett liv utanför den här svängen också. Men vi ger inte upp. Inte än.