IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Jag har gjort korta en gång och samma dag som jag skulle ta äggmognadssprutan vid 20-21 på kvällen så skulle jag ta sista Cetrotide-sprutan kring lunch.
Gonal-f hade jag slutat med någon dag innan detta.
Jag har gjort korta en gång och samma dag som jag skulle ta äggmognadssprutan vid 20-21 på kvällen så skulle jag ta sista Cetrotide-sprutan kring lunch.
Gonal-f hade jag slutat med någon dag innan detta.
***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 någongång i framtiden!
Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
Turlid, 40 år Norrtälje, IVF2 på CvL april/maj
Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14e april
Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 troligtvis i maj
Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?
***SPRAYAR***
Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3
Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL spraystart 5/4
***SPRUTAR***
Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, sprutstart 27/3
Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, sprutstart 1/4, bor i Hässelby.
***ÄP***
***ET/FET***
***RUVARE OCH TESTDAG***
Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3
Hispan 39 år, IVF nr2, korta metoden, ÄP 28/3, ET 30/3, TD 15/4
Kattenizze, 38 år, ET 5/4, korta metoden, TD 26/4
***GRAVIDA***
Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
***FÖDDA***
Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
***Övrigt***
Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!
Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun, hemmaförsök tills vidare
En stor, varm påskkram till er, alla kämpare. Nu är det som gjort att boosta med D-vitamin och må-bra-känslor i solen. Det är precis vad jag pysslar med nu för tiden. Det och akupunktur och massage. Akupunktören är TCM-are och massören har gått akupressur enligt TCM (samma punkter som vid akupunktur men man pressar istället) *aj*. Jag satsar 2000 balobas varje månad på välmående och behandlingar och så går jag längre promenader, cyklar mer och försöker njuta mer av livet.
Jag har inte fått tillbaka min ägglossning (kör med stickor) sedan IVF:en i februari, men jag har en känsla av att jag får det för första gången i helgen. Min cykel har i flera, flera år varit på dagen 24 dagar, nu sist var det 25, så jag är säker på att akupunkturen börjar ge verkan i kroppen. Vi kör hemmaförsök så snart ÄL är igång igen. Om det inte lyckas på två ÄL så gör vi ev FET innan midsommar eller efter sommaren. Vi tar det med ro så länge (trots min ålder). Vad fasen, jag blundar för åldern. Jag får fortfarande visa leg på systemet emellanåt.
Ha en fin påsk och ett stort och varmt lycka till, alla ni som sprayar, sprutar och ruvar.
Jag vill bara hoppa in och säga hej till alla underbara ni!
Jag börjar må oförskämt bra men det har krävt lång tid med akupunktur- och massagebehandlingar för kropp och själ, och jag har fortfarande inte fått tillbaka min klockrena ägglossning som behandlingen verkar ha snott från mig. Däremot verkar akupunkturen ha gjort min menscykel längre än på flera år. Den har ökat med en dag varje månad! Från 24 och nu runt 26-27!!
Så snart ÄL är igång som det ska (snart gissar jag eftersom själen har kommit ikapp med råge samtidigt som jag märker förändringar fysiskt som verkar komma NU först) ska vi prova hemma i lugn och ro över sommaren och om det skiter sig har vi våra eskimåer att ta till i aug/sep.. Vi har alltså valt att skjuta upp eventuell hjälp från klinik ett litet tag... Det känns skönt faktiskt!
Därmed inte sagt att jag kommer att sitta och heja på ER. Jag beundrar er ork och kraft och ni har en supporter i mig här på andra sidan skärmen.
Nu ska jag ha myskväll.
PS.. Jag har blivit 15 år igen. För första gången i mitt liv blir jag snart ägare till en jättehäftig retromoppe som jag ska svischa runt på...
Turlid: GRATTIS till fantastisk skörd!!
Grattis till fina skördar! Jag försöker hoppa in och läsa här emellanåt, jag måste ju se hur det går för er!
Själv har jag inte haft ägglossning ÄNNU (Ivf jan/feb) efter det hela, men jag har gått på TCM-akupunktur hela våren och tro det eller ej, min cykel har förlängts från 24 dagar till 29. Jag är jätteglad. Det kan inte vara en slump eftersom jag har haft kort cykel i åratal. Därför hoppas jag och tror att min ÄL kommer när som helst den också.Det blir hemmaförsök över sommaren och eventuellt FET aug-sep.
Blir jag gravid blir jag jätteglad. Blir jag inte gravid får jag åtminstone njuta av sommarkvällar med grill och iskall öl.
Stor kram till er!
Zinfandel! Hoppas att du mår bättre idag. Det där lät ju inte som någon rolig sak att gå igenom.
Visst går det maginfluensor i mängder just nu, men det där lät väl mer som en morfinreaktion?
Jag håller tummarna för att det har vänt!