• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag är bara här och smygläser... Skriver inte så mycket... Men Snösport... Till dig vill jag skicka världens största kram. 

Och till Turlid vill jag skicka en till kram.

Och alla andra här kan få en kram också... För det behöver man i processen.. Själv har jag nyss börjat få ägglossning igen efter IVF:en i januari/februari... Nu ska vi prova själva hemma över sommaren, annars blir det FET  till hösten. Jag har gått på akupunktur hela våren och nu går sambon..

KRAM till alla! 

• Sunseed
    Inanna Li skrev 2011-06-15 17:39:36 följande:
    Tack! Kram tillbaks Solig!
    Men vad är det jag läser!! Jag är bara inne som hastigast och ögnar lite snabbt och ser ett JÄTTEGLATT besked. Ett stort och varmt grattis!!!
  • Sunseed
    turlid70 skrev 2011-06-15 16:33:11 följande:
    Så gjorde jag också, 3 st fram till för en vecka sedan ca, sen 2 st och from idag tar jag bara en till natten. Läkaren sa till mig att göra som jag vill med det, men det behövdes inte tyckte han, jo då tänkte jag, tom v12 då ska jag göra NUBB undersökning den 20/7. Inskrivning hos BM den 11/7 och då lämnar jag alla prover till NUBB/KUP eller NUPP vad den nu heter.
    Jag har ju missat massor. Ännu ett positivt besked alltså! Grattis!!!
  • Sunseed

Här händer det saker!
    GRATTIS till både plus, ruvningar och väntans tider!

Jag mår finfint efter en pisskass vår, men nu är jag på topp igen efter en fantastisk sommar och semester. Mina eskimåer ligger i frysen i Falun men vi provar hemma så länge efter flera månaders akupunkturbehandlingar och allmänt må-bra-boostande. Vi har lyckats träffa ÄL denna gång så nu blir det en väntan för mig också och se om det kan ta sig. Dom där stickorna används väldigt flitigt.

Och appropå bettskena så är jag också en sån där som biter och gnisslar, men bettskenan är så obekväm att jag spottar ut den på nätterna. Funderar på att stoppa in en strumpa eller nåt istället (tvättad). Skrattande 

Hoppas att ni mår relativt bra, i vilken ände av processen ni än är! 

• Sunseed

Okej, platt bettskena alltså! Finns dom bara hos tandläkaren eller någon annanstans? Skrattande

• Sunseed
    Inanna Li skrev 2011-08-30 09:02:05 följande:
    Sunseed - Välkommen tillbaks! Hoppas ni träffade rätt den här gången Glad!
    Tack, tack! Det blir lite mer dator nu när semestern är slut! Håller tummarna för er också!
  • Sunseed

I söndags fick vi till det på pricken i samband med ÄL och såg till att "fortsätta sprida" dagarna ikring... Vi har båda gått på akupunktur hela våren och har eskimåer sparade som vi väntar lite med....
    I dagarna har jag känt stickande och småmolande i tjejmagen, något jag inte känner igen... KAN det möjligen hända att något har hänt? Jag brukar vara klockren i mina symptom och mensvärkar men det här känner jag inte igen....

Man vet ju ingenting, men i veckan ska jag ha mens och jag kommer köra Grav-test från och med onsdag.... Håll tummarna! 

• Sunseed
    Fjällsippan skrev 2011-09-03 08:59:55 följande:
    ÄL idag, men det blir ingen FET den här månaden. Känner inte för det; kroppen känns inte i balans (känner mig svampig, UVI'g och eksemig). Mannen har lagt upp ÄL-planen den här månaden; så det blev tjuvstart i sänghalmen redan igår

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten, ej bestämt när.
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 3/9, BIM 18/9 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge...

***FET*** 
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 5:e försök. FET 8/9, TD 25/9

***SPRAYAR***
    Celin, 39 (i okt), Stockholm, spraystart 20/8 (IVF2 för syskon)
    Victoria71, 39, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, sprutstart 25/8

***SPRUTAR***       
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 3 i Örebro spraystart 27/7, sprutstart 18/8
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, Syskonförsök 5 Sprutstart 20/8 korta metoden. (troligen sista försöket)

***ÄP/ET***
    Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin  ÄP 02/09

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10, CFC ÄP 24/8, ET 26/8, 3 ägg tillbaka, TD 9/9
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1, CvL, sprutstart 15/8, korta metoden, ÄP 26/8, ET 28/8, TD 13/9
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9
    mamman0301 IVF2 Blekninge, Cura Malmö ÄP 24/8 ET 27/8, TD 15/9
    Mia, 42, Göteborg, FET med blastocyst 29/8, TD 12/9, Tjuvtestdag 7/9
    mbo 28, RMC Linköping, IVF2, sprutstart 17/8, ET 31/8, TD 14/9

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Lenafena, 42, Åmål, hemmaförsök, BF 17 april 2012

• Sunseed
    Enya70 skrev 2011-09-03 21:07:01 följande:
    Hi hi här har du en till. Skrattande
    Jag är säkert skendräktig... men man kan ju låtsas i ett par dagar! Skrattande
  • Sunseed

Jag håller alla tummar jag har för er här inne även om jag inte hinner läsa ikapp den stund jag kikar lite på kvällen.... Hjärta

Jag håller hoppet uppe i ett par dagar till. BIM torsdag, men jag hoppas på att det jag har känt sista dagarna tyder på något annat... Vi kör hemmaförsök ett tag till efter IVF-resan i våras. Jag hoppas så att det vänder för ALLA här.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?