• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sunseed: fråga precis hur mycket du vill! Då hade jag börjat på CD1 istället och trappat upp långsamt till 15 mg strax före återföring, hållt det till TD och sen trappat ner med 5 mg var tredje dag.

• Zinfandel

Germany: om jag hade fått välja så hade jag sett att du var kvar här hela tiden Hjärta! Men det kan såklart vara skönt med en paus också. Nejdå, jag tar in oerhört mycket här och mycket av kunskaperna kommer just härifrån! Om inte allt så kanske en frågeställning som jag kollar vidare sen. Sen läser jag mycket fruktansvärt tråkig medicinsk litteratur, studier mm...

Om du vill ta en paus från trådarna så maila mig om du hellre vill det. Jag gillar dock dina långa inlägg!! Inboxa mig så ska du få listan på vad alla kortisonpreparat heter över hela världen. Första gången man tar det kan man testa med upp till 10 mg men vi vet att under 15 mg oftast inte gör någon skillnad. Glöm inte att trappa upp & ner och ta gärna kalktabletter samtidigt eftersom benskörhet kan vara en biverkning (du också Sunseed!). Du kan såklart testa under hemmaförsök i sommar också! Jag avråder dock bestämt från att köpa online, däremot på apotek under semestrar är helt ok, i många länder är det receptfritt. Jag kunde göra försök i cykeln efter laporaskopin. Ha en underbar sommar, lycka till och kom snart tillbaks!! Solig

• Zinfandel

Jag kom just hem och satte mig tillrätta med en stor kopp te för att följa dagens debatter men tji fick jag..!!

• Zinfandel
    Tuvalina skrev 2012-06-08 09:04:59 följande:
    Victoria, eftersom det inte finns några biverkningar med DHEA så skadar det som sagt inte att testa. Jag undrar mest över dosen... 25mg x 2 är ju min ordination. Men undrar om jag ska ta 50 mg på morgonen och 25 på kvällen istället? Vad skulle ni gjort?
    Det kan ju ge massor med biverkningar!! Det är ett prohormon som sätter fart på testosteronet (men även östrogenet). Jag antar att det är anledningen till att det är olagligt i Sverige och att många inte vågar testa. Självklart drabbas inte alla och det kan vara värt det om man provat allt annat men jag tycker man ska vara väl medveten om alla eventuella biverkningar. Tänk även på att det kan förstärka immunförsvaret. Sorry för detta neggoinlägget mitt i dhea-eurfori.. Glad
  • Zinfandel

Anne: jag är ledsen att du tog så illa vid dig. Vet inte vad ni fick skadligt ifrån, det har ingen sagt och det är bra om ni återger korrekt. Jag (=folk...) tycker bara det är otroligt viktigt att man känner till de preparat som kanske lite lättvindigt beställs över Internet för att det är denna veckas populära piller. Du som varit med här i tråden ett tag vet att succémetoderna skiftar från vecka till vecka ibland och jag tror tyvärr inte att alla läser på ordentligt innan. Just därför tycker jag det är viktigt att förmedla innehållet så att man är klart medveten om eventuella konsekvenser, sen är det ett eget val. Om ni inte vill veta det så får vi ju sluta informera om det!  Jag har tidigare skrivit att i USA får de flesta dhea inför IVF (men då tar de inte en massa annat)! Jag tror att många av dessa saker är jättebra, och jag själv tar ju det mest tvivelaktiga av  allt, men allt tillsammans kan bli en cocktail som istället slår bakut, det blir en flare, och våra kroppar är så komplexa att allt inte passar för alla. Därför är det bra att veta innan man stoppar i sig både dhea, kortison & melatonin, trodde jag... Ajaj, jag tar tillbaks allt, här kommer länken för alla som vill beställa!

www.dhea.com/home.php

Solig{#emotions_dlg.flower}Drömmer 

• Zinfandel

Anne: nä inte du men eftesom du vet hur svårt det är att få grejor utskriva så får de flesta beställa istället!! Ett sista tillägg i debatten: INGEN har varit EMOT dhea här, vad jag vet, men man ska veta vad man tar..... Suck vad svårt det ska vara att förmedla saker!! Mamma Gås: ingen är nog förvånad men GRATTIS!!! :)))

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?