• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fy fan Mary, varför läser såna människor då bloggen överhuvudtaget? Varför måste de tvunget kommentera? Varför måste de såra människor? Hur tänker de, var har de hjärtat? Vad vinner de på att vara så fruktansvärt elaka, mår de bättre efteråt?? Det enda de gör är att förmedla sin ofattbara kompetens, sin totala empatilöshet, sin djupa, genuina elakhet och sin egen bitterhet. Det är snudd på psykopatbeteende.  

• Zinfandel

Germany: Allergi är överkänslighetsreaktioner orsakade av immunologiska mekanismer och de flesta med allergi i andningsvägarna och mag/tarmkanalen har också antikroppen IgE, kolla det!! Du ska absolut försöka få kortison nästa gång pga allergin.

• Zinfandel

Mary: spåra IP-numret vettja. Det är inte så svårt som man kan tro och du är ju hacker! Jag fick också nåt riktigt elakt på min blogg för några år sedan, med några enkla knapptryckningar spårade vi det till mitt ex företag.... Ditt bloggverktyg arkiverar säkert alla IP. Om man vill veta alltså Drömmer.

• Zinfandel

Victoria: beklagar verkligen Gråter

Mary: vissa prövas mer än andra här i livet. Du har onekligen fått mer än vad någon ska behöva utstå och ingen har rätt att lägga sig eller kommentera dina beslut eller vad det nu grundar sig på. Försök låt det passera, du har viktigare saker att lägga energin på än nån avundsjuk liten jante.

Anne: ja men den är enbart jobbrelaterad Glad 

• Zinfandel

Mary: nä vet du vad. Ähhh vad arg jag blir. Det är verkligen ingen nyhet att man kan utveckla autoimmunitet, allergier mm med åren. Det kommer inte helt ovanligt senare i livet, precis som många andra sjukdomar & åkommor. Jag skulle faktiskt vilja råda dig, hur galet det kanske låter i andras öron, så jag viskar det, att officiellt avbryta om det känns fel men fortsätta och köra ett hemmaförsök nu när du ändå börjat... Och sen köra CFC om det inte blir nåt. Låt dig inte slås ner av okunniga kommentarer från dem bara för att de inte har lyckats på dig och för att du är företagsam och tar reda på info själv. Lully är ett strålande exempel men inte den enda 45-åringen som lyckas så varför skulle det vara osant?! Det är istället ett exempel för klinikerna att följa. Kämpa på, du kommer att lyckas!!

• Zinfandel

Mary: precis, därför ska man inte bli alltför bekväm i att man faktiskt blivit gravid en gång, även sekundär barnlöshet kan vara ett tecken på antikroppar & autoimmunitet. Jag tror att din läkare menar att man kan bära på anlag för tex psoriasis men det blommar inte ut eller ens ger sig till känna förrän senare i livet. Så om man bär på anlaget, som det troligen är i mitt fall, så är det ännu större anledning att behandla, tycker jag! En del av dessa sjukdomar kan uppstå vid streptokocker eller faktiskt traumatiska upplevelser. Huruvida man burit på det sen födseln får man aldrig reda på men oavsett så är det viktigt att åtgärda. Jag säger som jag alltid gör, är man +40, vill ha barn och ha försökt länge, så finns ingen anledning att inte behandla allt som finns att behandla.....

• Zinfandel

Finafina: skit också Gråter Men du - du fixar det också. Maila Bling på en gång så hjälper hon dig hur du går tillväga. Tjorven kan säkert också hjälpa dig och Lattemaja osv har skickat blod flera gånger. Jag kan också maila dig vilka blanketter du behöver men det är nog lättare att du får all info i ett mail från nån mer som bor i Stockholm, de vet mer detaljer om vem som kan dra blodet, vilket flyg det ska med osv. Det låter mer invecklat än vad det är och fråga dem som redan gjort processen och tagit reda på all fakta så går det enklare. Du grejar det!! Gör det imorrn eller på tisdag så det är framme före helgen.

Mary: Skönt att höra ifrån dig! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?