• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sunseed skrev 2012-03-28 18:07:59 följande:
    Shit.. Jag hoppas att det går liiite snabbare här...

Jag känner mig lite upprörd faktiskt. För när jag läser om ofrivillig barnlöshet på 1177, landstinget där jag bor så står det klart och tydligt att man ska göra en massa undersökningar INNAN man hamnar i IVF-svängen. Bland annat hysteroskopi... Men det har vi fått nu, när fem blastocyster har gått till de sälla jaktmarkerna.

OM det skulle visa sig vara ett fysiskt hinder för fästandet så blir jag inte glad. I så fall har vi kastat 28500 kronor i sjön på vårt privata försök efter landstingsförsöket. Och hur många landstingsförsök går till spillo för att man INTE kollar upp saker i förväg på andra människor som går igenom IVF efter IVF?

Jag vet att många av er redan har insikt om detta, men jag är ny i den här svängen sedan ett år och blir galet irriterad på att man måste ta reda på allting själv.

Just nu sprider inte Sunseed någon sol direkt, men jag skyller på hemska omorganisationer och uppsägningar på jobbet. Själv har jag min tjänst kvar, men det är tungt både privat och på jobbet och då blir det lite mycket.  

Men även du måste ju få kräkas lite när det är tungt! Inte måste du jämt sprida sol :$

jag tycker att du ska skriva ut texten och kontakta din läkare där och fråga hur det kom sig att ni inte fick göra dett!! Kanske ni kan få ett försök till som kompensation. Jag håller tummarna. Kram
  • MissBoring
    Sunseed skrev 2012-03-28 22:44:29 följande:
    Soligor. Tack för att du engagerade dig och Lillstoran. Tack för ditt svar.

Jag är helt på vad ni menar och säger. 

Men i vårt fall så har vi inte gått igenom ens den första undersökningen. Vi kastades in i IVF:en med en gång. Men jag är jätteglad för att vi nu ska få göra en undersökning som kanske borde ha gjorts för länge sedan... 

Vi har en liknande historia. Först gick jag till en kvinnlig gyn och fick då pergotime i 3 + 1 omgångar å det enda som kollades va min insida med vul å sambons spermier. Efter ett år så sökte vi till ny gyn. DÅ tog han alla vanliga blodprover, tsh mf å sen va IVF karusellen igång. Efter det misslyckade försöket så sa gyn först bara att allt såg bra ut å att det skulle va gynsamt att prova igen när han kollade på oddsen, typ. Hade jag inte blivit spontangravid nnu i januari så hade jag aldrig uppsökt KK där jag fick göra den där kontrastgrejen å då hade vi också fortsatt med ytterligare IVF utan att ens veta att det skulle kunna va nått vi kunde få göra... Så jag förstår helt klart din känsla (å alla andras eklert) att man hela tiden själv ska behöva hitta de saker som kan bidra till ett lyckat försök!

gick förresten igenom liknande jobbsituation i november så jag vet du inte har det så kul nu :-/
  • MissBoring

Hysteroskopi... Kan man göra det på CFC?

en sak jag tänkt på det är att en IVF går att "köpa själv" men många andra saker som man inte får erbjudanden om... Jag tyckeer verkligen att alla ska ha samma rätt till undersökningar etc men som det ser ut nu så fungerar ju inte det men inte heller att vi kan få köpa dessa grejer, som jag ändå hellre skulle göra i Sverige än någon annanstans pga alla lediga dagar etc från jobbet som måste tas :-/

• MissBoring
    woo skrev 2012-03-29 11:49:02 följande:
    Hej tjejer.

Det är Claus som har den så det är bara och ringa CFC eftersom han även är där.

Tack undrar vad jag skulle göra utan den här tråden! Tack alla för att ni är bäst! Kraaam
  • MissBoring
    woo skrev 2012-03-29 11:49:02 följande:
    Hej tjejer.

Det är Claus som har den så det är bara och ringa CFC eftersom han även är där.

Tack undrar vad jag skulle göra utan den här tråden! Tack alla för att ni är bäst! Kraaam
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-03-29 21:11:57 följande:
    Gåsamamman: ställer såklart upp! Inboxa så är det bara att ringa ;)

Svar:

Hur upplever ni som par de professionellas bemötande under IVF-behandlingen? Kass Upplever ni att den information ni får är tillräcklig? Kass Upplever ni som par att ert förhållande påverkats under IVF-processen? Japp, till det bättre!   

Ja, kan bara hålla med
  • MissBoring

Jag hade också mycket molvärk etc när jag fick plus sist

Du ser Sunseed, nu är du ju redan gladare

trevlig helg på er!

• MissBoring

Skytten, jag tänkte titta in till dig men det gick inte. Tänkte bara kolla om ni har några barn tidigare? Svårt att hålla reda på alla så jag vill bara friska upp minnet lite

• MissBoring
    Skytten skrev 2012-03-30 19:30:49 följande:
    Men oj. det här blev ju rena rama symtomjakten. Jag tror fortfarande att det är mensen. Men jag är glad över er optimism.

MissB - ja, jag låste visst den där sidan någon gång och har inte fattat hur jag ska få upp den. Jo, jag har en son på sju år. Och det var en extremt jobbig traumatisk förlossning som gjorde att jag där och då bestämde mig att aldrig försöka bli gravid igen. Men så hände något och kroppen fick en egen vilja. Och här är vi nu.

Tack för uppdateringen :)
  • MissBoring

Grattis till era båda plus nu händer det grejer i tråden

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?