IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Jag känner mig lite upprörd faktiskt. För när jag läser om ofrivillig barnlöshet på 1177, landstinget där jag bor så står det klart och tydligt att man ska göra en massa undersökningar INNAN man hamnar i IVF-svängen. Bland annat hysteroskopi... Men det har vi fått nu, när fem blastocyster har gått till de sälla jaktmarkerna.
OM det skulle visa sig vara ett fysiskt hinder för fästandet så blir jag inte glad. I så fall har vi kastat 28500 kronor i sjön på vårt privata försök efter landstingsförsöket. Och hur många landstingsförsök går till spillo för att man INTE kollar upp saker i förväg på andra människor som går igenom IVF efter IVF?
Jag vet att många av er redan har insikt om detta, men jag är ny i den här svängen sedan ett år och blir galet irriterad på att man måste ta reda på allting själv.
Just nu sprider inte Sunseed någon sol direkt, men jag skyller på hemska omorganisationer och uppsägningar på jobbet. Själv har jag min tjänst kvar, men det är tungt både privat och på jobbet och då blir det lite mycket.
Men även du måste ju få kräkas lite när det är tungt! Inte måste du jämt sprida sol :$
jag tycker att du ska skriva ut texten och kontakta din läkare där och fråga hur det kom sig att ni inte fick göra dett!! Kanske ni kan få ett försök till som kompensation. Jag håller tummarna. Kram