• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Haha klart det beror på att han är färgblind

Tror och hoppas på ett starkt pluss för er på lördag

• MissBoring
    Lillstoran skrev 2012-03-13 10:04:12 följande:
    Denna information fick jag igår av läkaren när jag var på Huddinge.

Jag har inga synpunkter på hur många behandlingar folk gör eller hur de lever sina liv. Vad jag däremot är intresserad av att veta är realistiska chanser att lyckas och hur läkarna har bedömt möjligheterna. Läkarna som pysslar med detta dagligen bör väl ha ett hum om hur chanserna ser ut även om inget är skrivet i svart och vitt och när de bedömer det meningslöst att fortsätta (om de nu inte bara är ute efter att "mjölka" en person på pengar som en "kossa").

Personligen blir jag rädd för allt det här, dels behandlingen och biverkningarna men framförallt att inte lyckas. Det är det som skrämmer mig mest. Det gäller verkligen att alltsammans verkligen går i lås så att det blir ett biologiskt barn.   

Men du ställer ju inga frågor som någon kan svara på utan matar på med info som vi alla fått när vi skulle börja med IVF, å när vi svarar så känns det inte som du tar det till dig iaf! Det känns dömande mot oss när du tex hela tiden tar upp hur dyrt det är... Som vi inte fattar själva hur dyrt det är?? Jag VET hur liten chansen är attt lyckas å vad det kostar men jag vill försöka iaf!

jag tror inte det är din mening att få mig att känna så här men du måste försöka tänka dig för när du skricer dina inlägg, jag blir sårad.
  • MissBoring

Sunseed, även jag ser det ljusrosa strecket å då kollar jag ändå på min lilla xperia Bra det är några dagar kvar till lördag så det får fetta på sig lite

• MissBoring
    myran6801 skrev 2012-03-13 13:11:49 följande:
    Tyvärr avbryter vi detta försök eftersom det på vul idag bara var 2 blåsor varav den ena bara var 11mm. Känns tungt och ledsamt.

Åh vad ledsamt Kram
  • MissBoring
    Ciara skrev 2012-03-13 15:15:17 följande:
    Hejsan!  Jag är 41 och ska göra mitt första IVF. Äggplock i morgon faktiskt. Jag har bara 3 äggblåsor, hoppas att de räcker till...Inte är chansen stor.

Jag håller normalt till i tråden för de med lågt AMH-värde, dvs har låg äggreserv. (Jag har AMH 0,43). 

Är detta med AMH-värde något som ni över 40 här i tråden också tittar på för egen del, dvs vet ni om ni har låga AMH-värden? Eller ser ni mest att era besvär att få barn är åldersrelaterat, eller immunrelaterat, eller andra faktorer? Jag har inte fått grepp på om alla "äldre" har lågt AMH, därav min fråga...

Hej Clara å välkommen hit.

Det räcker ju med ett ägg vet du

jag frågade min gyn förra gången om mitt amh värde men han tyckte inte det va intressant i det här läget när proverna han tagit visat sig bra. Har gjort en IVF men lyckats att bli gravid med mf flera gånger under året själv. Har tagit fler nya prover pga mf men inte där heller kom amh. Så jag vet med andra ord inte mitt värde där!
  • MissBoring
    Ciara, sorry jag skrev fel namn förut, från mobilen såg det ut som du hette Clara Skäms
  • MissBoring

Vad roligt du är tillbaka Viktoria, tänkte på dig häromdagen å undrade vart du tagit vägen! Lycka till på nya kliniken

• MissBoring

Jag måste få fråga, för jag har missat det där med äl innan fet. Enda sättet att veta om ägget släppt är genom att tempa eller? Å rekommenderar läkarna då att man tempar inför ett fet? Jag får inte riktigt till tempandet (å ingen läkare har bett mig göra det heller) för jag går alltid upp på toa på natten/tidig morgon å då är det ju förstört när det inte hinner gå 3 tim efter, för visst ska man sovit minst tre timmar i rad för att va säker på att det blir rätt? Går det att kolla på annat sätt?

• MissBoring

Myran. Jag gjorde ju hemma med fostimon nu å på fredagen va mitt ägg 20 så gyn trodde inte att det skulle hålla över helgen men om jag fick positivt på äl så sa han att jag iaf skulle ta sprutan så det bör ju inte va någon fara för dig. Jag skulle börjat prova dagen efter sprutan å ett par dagar till

• MissBoring

En liten en, tack då vet jag. Ja jag kör med stickor men jag tyckte någon sa att man då bara att man har äl inte att ägget släpper..? Eller missuppfattade jag? Nu ska jag inte göra fet, har inga i frysen men jag vill passa på att fråga nu när ämnet va uppe!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?