• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Puuhh, det lät jobbigt Skytten! Jobbigt med hormoner som hoppar upp å ner å ger en massa konstiga symtom, även om de är så att säga tillsatta eller kroppens egna. Om du ser till själva föreläsandet - gick det bra? Det är så synd att du inte har möjlighet att prata om vad du föreläser om, men jag gissar att det är nåt mkt intressant Glad

• Mamma gås

Det är väldigt bra, förutom att jag har just nu har influensa och är helt däckad av febern. Jag har äntligen fått tillbaka glädjen och orken så är det bara att fortsätta på den banan och hoppas att det håller i sig tills vi ska göra vårt försök i maj Glad På tal om föreläsningar var en barndomsvän till mig på föreläsning om mobbing i dag och hennes referat efter den var "den bästa föreläsningen hon någonsin lyssnat till gällande mobbing" och hon har lyssnat på många föreläsningar då hon är gymnasielärare.

När har du TD?   

• Mamma gås
    Skytten skrev 2012-03-29 11:22:15 följande:
    Härligt att höra att du hittat tillbaka till glädje och ork. Akupunktur är verkligen så bra! Om du har möjlighet, testa och osteopati. Det var helt fantastiskt och superbra att kombinera aku med osteopati. Hoppas att du kryar på dig snabbt! Min TD är 7 april men jag har sån mensvärk redan nu så jag tror att mensen kommer på måndag eller tisdag. Känns precis som vanligt när mensen är på väg. Tyvärr. 
    Ingen rolig känsla.. MEN det kan ju vara så att gravidsymtomen förvillar dig.. ;))
    Ja, jag har funderat på att gå till osteopat oxå. Inte iom IVF utan har gjort det i många år, men jag går nu hos både akupunktör och en man till som gör det mesta. Det är svårt att förklara vad han gör men de gör gött de han gör ;)) Haha...

Tjejer!
    Har läst frustrationen om att inte få göra hela utredningsprocessen av olika anledningar osv och jag tycker det är superbra att ni anmäler!!

En annan sak.. Jag och en annan tjej ska skriva vår C-uppsats nu och våra frågeställningar är: Hur upplever ni som par de professionellas bemötande under IVF-behandlingen? Upplever ni att den information ni får är tillräcklig? Upplever ni som par att ert förhållande påverkats under IVF-processen?

OM det är så att vi behöver fler respondenter undrar vi om det är någon här som kan tänka sig att vara med på en intervju? Tar ca 1 tim och deltagandet är självklart konfidentiellt, det kommer inte att framgå i slutrapporten vilka som medverkat och ingått i studien.

Genomförandet av denna studie omfattar tystnadsplikt och det är endast vi intervjuare som kommer ta del av framkommen information.  

Vi som genomför denna studie läser termin sex av sju på Socionomprogrammet vid Örebro universitet.  Studie resulterar i vår C-uppsats, vilket efter färdigställande kommer publiceras i Örebro universitets databas och därmed finnas tillgänglig för allmänheten. självklart är allt konfidentiellt och vi två är belagda med tystnadsplikt.     
    Kramar till er alla kämpare!! Hjärta 

• Mamma gås

Yes Sunseed - telefonintervju eller skype går alldeles utmärkt! Mejla gärna! Intervjun behöver genomföras någon gång under nästa vecka, men vi är väldigt anpassningsbara Glad

• Mamma gås
    Sunseed skrev 2012-03-29 20:35:19 följande:
    Den här tråden är faktiskt bäst! 
    Kan inte annat än att hålla med!!! Hjärta
  • Mamma gås
    Skytten skrev 2012-03-30 09:02:46 följande:
    Mamma Gås - haha, det lät liiiite suspekt att du går hos en man som gör det mesta.

Haha... Om du bara visste.. Tungan ute 

Skickar massor med varma energikramar till dig å hoppas såååå fantastiskt mkt att det visar ett Plus så att det kan få bli en liten BabyHjärta Har du någon, förutom mannen i huset som du kan prata med om din oro?

• Mamma gås
    Zinfandel skrev 2012-03-29 21:11:57 följande:
    Gåsamamman: ställer såklart upp! Inboxa så är det bara att ringa ;)

Svar:
    Hur upplever ni som par de professionellas bemötande under IVF-behandlingen? Kass Upplever ni att den information ni får är tillräcklig? Kass Upplever ni som par att ert förhållande påverkats under IVF-processen? Japp, till det bättre! Hjärta  

I know!! Flört Det är därför det ska bli så intressant att skriva om det oxå och tjejen jag skriver med har flera i sin närhet som gått igenom både IVF och donation så det är där hennes undran och funderingar uppstått.
    Tack för er respons!! 
  • Mamma gås

Åååå va det händer grejor här inne Glad Grattis till plussarna, välkomna alla nya å Zin - jag blir så glad å se att du ska på ÄP på ons!!! Håller tummarna såååå hårt!

Sunseed - Har inte läst alla inlägg jag missat under tiden jag varit frånvarande härifrån så det kanske står någonstans men jag frågar här istället för att leta.. Har du fått tid för hysteroskopi??

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?