• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

finafina skrev 2012-05-10 08:46:55 följande:
    Vilken bra länk mamma gås mycket intressant- tar du själv dhea?

Ja, nu äter jag DHEA sen ett tag tillbaka och innan det åt jag 7-Keto. Snart får vi se om det kanske har hjälpt nåt, börjar förhoppningsvis spruta på lörd om mensen kommer som den ska i morgon Glad
  • Mamma gås
    Hitcher - Säger som Zin - Sluta anklaga dig själv!! Det är lätt att tänka, tänk om jag gjort så eller inte gjort så.. osv, men vem mår bättre av det..? Inte nån!! Du har verkligen gjort vad du kunnat å va stolt över det du gjort!! Du är helt fantastisk som går igenom IVF-resan som singel. Jag hoppas för din skull att du har en vän som du kan bolla alla tankar som uppstår under processen men även om du har det så blir det kanske inte samma trygghet som att ha en sambo el partner. Det är mkt starkt gjort av dig att fixa processen själv, både mentalt å pengamässigt som du säger. Se dig själv som den starka person du är å tänk inte självanklagande tankar! Du är värd så mkt mer än så och din bebis som ska komma till dig vill ha dig som den starka person du är Solig Kramar till dig Hjärta
  • Mamma gås

Maryhe - Haha.. så klart de inte går i pdf Tungan ute Får skylla på att jag inte mår bra idag å att kroppen är fylld med värktabletter..

• Mamma gås
    mba12- Är det denna text du tänker på?

What are the risks of using acupuncture?

There are minimal risks in using acupuncture for fertility treatment. The risk of miscarriage may increase if incorrect acupuncture points are used during pregnancy. This is one reason why those choosing to include acupuncture in their treatment regimen should only be treated by an acupuncturist who specializes in treating fertility disorders. Acupuncture is generally safe regardless of a person's medical history.

Det finns vissa akupunkturpunkter som är kontraindikerade på gravida kvinnor och det är GB 21, LI 4, ST 36 och SP 6 då de är starka qi-punkter på ett eller annat vis.
    GB 21 är belägen på övre trapezius, mellan sjunde halskotan och acromion.
    LI 4 är belägen mellan tumme och pekfinger.
    ST 36 är belägen en handsbredd nedanför knäskålen, på utsidan av benet.
    SP 6 är tre fingrar ovanför inre fotknölen.
    Dessa punkter är kontraindikerade då de vid kraftig stimulering kan påverka utdrivning och ett starkt Qi-flöde. MEN det är mkt ovanligt att det verkligen händer någonting.     
    Så den punkten som du beskriver (om jag förstått det rätt) är inte är kontraindikerad punkt.

Sen är akupunktörer mkt medvetna om dessa punkter och brukar/ska alltid fråga patienten om sjukdomar eller graviditeter el liknande om de tänkt använda dessa punkter. 

Hoppas du förstår vad jag skrivit och att du inte blivit mer förvirrad Tungan ute  

Tack Maryhe för hjälpen Solig Kram på dig!      

• Mamma gås
    mba12 skrev 2012-05-10 14:45:42 följande:
    Tack Mamma gås.
    Jag fick nålar på alla dem punkter du nämnde + på huvudet, båda öron och magen som jag nämnde förut.
    Betyder det att jag har ställt till!?!Förvånad

"Nålades" alla dessa punkter som du nämner under en och samma behandling?
    Om du vill kan du inboxa mig och förklara mer - tänker på det du skrev sist "Betyder det att jag har ställt till!?!" Glad

Massor med kramar till dig Zin!! Hjärta Men det är gott å höra att du kan hålla humöret uppe ändå Solig   
  • Mamma gås
    Maryhe - Ryser på hela kroppen när jag läser ditt inlägg. Att de ska vara så j..la svårt för vissa å sen när man hamnar hos rätt person löper det på bra och äntligen kan man tas på allvar. Skönt att du hamnat rätt!! Måste vara en skön känsla att äntligen bli tagen på allvar. Solig
  • Mamma gås
    Maryhe skrev 2012-05-10 22:37:20 följande:
    Vet ni att många som blir diagnostiserade med fibromyalgi i själva verket har APS? APS gör att nästan alla graviditeter slutar i missfall. Vid ev graviditet måste man ta både heparin sprutor och trombyl.
    Har någon med Fibromyalgi här testats för APS?

APS ger värk i leder och migrän.

Baaahh..., vad är det du säger... Hur kan jag ta reda på om det är kollat?
  • Mamma gås
    germany skrev 2012-05-11 07:00:22 följande:
    Miss Boring - Min mens kom i dag! Vilket betyder sprutstart för mig i dag.

Min läkare sa att jag skulle  börja med sprutor redan i dag (mensdag 1 istället för mensdag 2 eller 3) för att förhindra ÄP på en helg.....Hm, blir lite fundersam över vad följderna kan bli när jag startar redan första blödningsdagen, någon som vet/någon som själv har fått startat på dag 1?

LYCKA TILL IDAG VI 4 {#emotions_dlg.flower}

Skönt att din mens kom som den ska Glad Ska ju oxå ha min idag men den lyser med sin frånvaro... När man för en gångs skull vill ha mens då jäklar kommer den inte.. Tyvärr har jag inget svar på din fråga.
  • Mamma gås

Vi4 - Good luck today!!! Håller tummarna stenhårt att det är guldägget du får tillbaka Solig

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?