• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ingen glad gubbe imorse heller, så ledsen :((. Jag kanske inte har någon ÄL längre, har inga som helst äl-flyttningar heller, jobbigt värre.

Har inte hört från min klinik att man ska käka så mycket mediciner i samband med FET, men jag ska fråga. Vad tar man Progynon för förresten?

• turlid70
    Zinfandel skrev 2010-12-04 22:50:04 följande:
    Mina små ville tyvärr inte sätta bo Gråter. Nu ska jag vila över jul och ta nya tag i januari.

Eviglängtan - hur har du det..? 
    Nä, vad trist, så ledsen för din skull. Varma kramar.
  • turlid70

Här är det inget att vara glad över heller, fick ingen glad gubbe på äl stickan. Kan väl inte ha missat den, började testa på mensdag 8 med vanliga stavar och dag 10 med digitala och testade 2 ggr per dag dock inget utslag, är på dag 16 idag och misstänker att det blir ingen äl denna månad. Så ledsen för det Rynkar på näsan

• turlid70

Jo, tack, jag ska fortsätta att testa några dagar till, men min cykel är 27-28 dagar annars, sist vart den 30 iofs. Det värsta är att jag inte har några flyttningar, ytterst lite hade jag i onsdags eller torsdags tror jag, nu är det nästan helt tort inga äl flyttningar ialla fall, dock känner jag äl liknande värk i magen, vet inte vad jag ska tro. Ni som fick ÄL på dag 23, hur lång är er cykel?

• turlid70

Ingen glad gubbe på äl-stickan idag heller Rynkar på näsan. Läste att LH-hormonet är mer än 20 vid stegringen, clearblue har känskighet på 40, men jag kanske inte har högre än 22 vid stegringen, då är det ju meningslöst att testa med clearblue. Har ringt till kliniken, de ringer tillbaka snart så får vi disskutera vad finns det att göra.

• turlid70

Har pratat med kliniken, ska göra VUL ca en vecka efter nästa mens kommer för att se när jag ska börja testa, nu är det för sent sa dem, men jag undrar kan man inte se med vul om jag har haft ÄL nyligen eller inte? Glömde fråga om det, ska ringa dem igen, fast jag frågade om det förra gången och då sa dem att det inte var möjligt. Har någon av er gjort VUL och konstaterat att ni har haft ÄL?

• turlid70

Själen gråter Gråter, det finns inget att göra enligt kliniken. Måste vänta nästa mens för att göra VUL och se hur det ser ut och planera för stimulerad cykel dock först nästa år, sista dag för ägginsättning detta år är 22 december så att  även om det ser bra ut i nästa cykeln blir det ingen FET då har kliniken stängd den aktuella tiden.

Ni som gjorde FET i stimulerad cykel, hur gick det till, när började ni käka hormoner?

• turlid70

Tack för era svar tjejer, skönt att ni finns. Ska maila till kliniken och fråga om det finns möjlighet till FET under v1. Mellandagarna har dem ingen åteföring, men kanske redan v1 är det möjligt, då ska jag be om Progynol också.

• turlid70

Hej tjejer och tack för era stödjande ord. Gissa vad, jag fick en glad gubbe imorse! Det är helt obegripligt, skulle testa för sista gången denna månad och kollade inte ens på displayen. När jag skulle ta ut stickan för att jämföra med gårdagens så var det en smilis på displayen. Hade svårt att tro det så jag tog en gravtest också, men det var inget där. Kollade med en billig äl-test också och det var två sträck där med. Jag är så glad!

• turlid70

Inanna, missa inte chansen som Fjällsippan säger, jag har också hört att man blir lättare gravid direkt efter missfall. Lycka till, jag håller tummarna! Själv blev jag gravid med sonen direkt efter en skrapning utan att jag fick en riktig mens imellan. Gjorde en abort för 20 år sedan och blev genast gravid igen.

Eviglängtan, jag tycker det låter bra utan några tecken, oftast så känner man efter alldeles för mycket till ingen nytta. Se bara på Fahlvik, hon kände inget och det bästa hände. Du har ruvat 12 dagar nu på 5 dagars embryot och ingen mens än, det är ju hoppfullt! Snart är det testdag för dig och jag håller tummarna så hård jag kan och hejar på dina Humle och Dumle.

Riita, hoppas det går bra för dig med stimulerad cykel, önskar dig jätte lycka till! Vi blir nog ruvare ganska samtidigt, antingen får jag göra FET nu på fredag eller på måndag. Kul med en ruvarkompis!

Zinfandel, så irriterande att kliniken håller stängt så länge! Hoppas att du matchar in din behandling i alla fall och hoppas att du får grundliga svar av klinikschefen. Är det ett nytt färskförsök du ska göra eller en ny FET?

Kram till er alla!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?