• Bengalen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag anar att där har funnits fler folliklar men som redan har släppt eftersom tempen gick upp redan igår. Detta är nog bara en eftersläntare som finns kvar.
    Håller med dig Zin om att det känns väldigt länge med en Orgalutran kl 08:10 i morse och sen Ovitrelle ikväll kl 23:30 och ägglock på lördag kl 09:30. Skulle nog kunna behöva en Orgalutran till ikväll innan Ovitrellen eller vad tror du? Förra gången var det samma upplägg och då hade jag ju redan ägglossat på ÄP.

• Bengalen

Jovisst, detta är en ny blåsa. Gjorde VUL i lördags på cd 2 då var där tomt. Mina äggblåsor växer tydligen för stunden i rekordfart. Undrar om man kan ansöka om att vara med Guiness rekordbok? Obestämd

Nu har jag i alla fall skrivit till CFC och frågat om en extra Orgalutran ikväll.

• Bengalen

Miss Boring: fy vad tråkigt att blev minus idag. Jag som hade hoppats på något positivt denna dagen. Har fått svar från CFC nu och de tyckte inte att det behövs någon mer Orgalutran ikväll.

• Bengalen
    Fjällsippan skrev 2012-07-12 14:34:27 följande:
    Bengalen: hoppas så att det är en guldblåsa! Jag tycker att du ska lita på Svends beslut att skippa Orgalutran tillsammans med kvällens Ovitrelle. Jag kommer till CFC på lördag vid 11.30 och gör mitt andra VUL, så förmodligen kommer vi att vara på kliniken samtidigt. 
    Jag har äggplock redan kl 09:30 så vi lär nog inte stöta på varandra tyvärr.
  • Bengalen
    GAME OVER!!! Rynkar på näsan

Min dåliga känsla svek mig tyvärr inte. Den sk follikeln som Svend såg i förrgår var nu en cysta. Vilket bekräftar än mer att jag ägglossade redan i tisdags, på dag 5!!!! Förvånad Hur f.n är det bara möjligt att ägglossa så tidigt?

Jag fick i alla fall Sten (som läkaren hette idag FjällsippanFlört) att börja med att göra ett VUL innan plocket började och det var väl tur. Annars hade vi väl åkt på 4000 spänn igen!

Tack för alla era lyckönskningar men inte ens dem hjälpte denna störda kropp! Nu är det väl bara att sikta in sig på en ny mens om en vecka. Fy vad tungt det är!
  • Bengalen

Nääääh, inte det också Zinfandel!!! Vad tråkigt att höra att det blev en skitdag för dig också. Gråter Rynkar på näsanDemon{#emotions_dlg.djavulsk}
    Klart vi tar nya tag igen, så lätt ger vi oss inte... Flört Måste bara få rätt på min pucko-cykel först. Hur var det nu, visst har du fler kvar i frysen? 

• Bengalen
    germany skrev 2012-07-14 16:25:49 följande:
    Bengalen - Förstår om du kanske inte känner dig förvånad över att det blev "Game over".....ens magkänsla brukar oftast tala sanning. Men varför varför och åter varför  måste det gå troll i barnverkstaden Gråter?!? Varför kunde du inte få komma till ÄP och få chans till att ruva i allafall och känna  hopp, förväntan och lite glädje.....Så tråkigt så fy. Det finns inga ord som hjälper en att uttrycka vad man känner.....

Tröstekram & en stor styrkekram, och lova att kämpa vidare!
    Jo, man känner sig verkligen snuvad på konfekten. Jag platsar ju inte ens på avbytarbänken....

Stort tack för dina fina ord, de värmer verkligen! Hjärta ...och tack till er andra också för era tankar.

• Bengalen
    Tuvalina: Du verkar ju också ha problem med follikelfasen, att den blir kort. I österländsk medicin kallas detta yin deficiency . Hur ser dina temperaturer ut? 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?