IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Stort grattis även här Miss Boring!!!! Nu ska det bara funka.
Stort grattis även här Miss Boring!!!! Nu ska det bara funka.
Tuvalina: Jag fick en cysta nu sist när jag blev stimulerad med Pergo i samband med vår IVF-japan så det blev inga ägg. Det verkar vara en rätt vanlig biverkning av Pergo tyvärr.
Mamman03: Oj vad snällt av din klinik att inte ta betalt. Stort grattis till ruvningen!
Tjorven: Skönt att höra att lillen är vid god vigör. Grattis!
Själv fick jag svar från Penny idag om mina blodprover. Testade negativt på Klamydia men det visade sig att jag/vi har Ureaplasma och måste nu äta antibiotika i 25 dagar. Det känns nästan skönt att där ändå fanns något som var fel. Penny skrev att Ureaplasma kunde påverka implantationen och en tidig graviditet.
Är det någon här som har haft Ureaplasma?
Stort grattis till både Anne och Underverket idag på era bröllopsdagar!
Zin: Lycka till idag!
Härligt Zin att du är ruvare igen! Heja, heja!!!
Jag har en fråga som jag går och klurar på...
Vi ska i dagarna dra igång nästa IVF försök på CFC och jag vet att många här brukar ta kortison redan från cd 1. Detta verkar ju inte vara något som klinikerna här i Norden rekommenderar utan blir man ordinerad kortison verkar det alltid vara först efter ET.
Jag vet att jag har ett grymt immunförsvar men samtidigt är jag orolig att det skulle kunna ställa till något om jag börjar redan på cd 1? Jag har ju ingen immun-diagnos som säger att jag verkligen behöver det och undrar om det i så fall kan göra mer skada än nytta? Vad säger ni kloka trådvänner?
Mitt huvudproblem är ju först och främst att lyckas producera fram ägg så det vill jag ju definitivt inte ska störas av att jag tar kortison, men det kanske inte finns någon risk för det? Tycker mig bara minnas att jag har hört något om att kortison påverkar hypofysen...?
Min nästa fråga är, vad är egentligen skillnaden mellan Prednisolon och Medrol? Någon som vet, bättre/sämre?
Tack för ditt svar Zin!
Då skadar det i alla fall inte om jag börjar på cd 1. Kan lagom dos vara 4 mg Medrol och sen köra på CFCs ordination på 16 mg ett par dagar efter ET eller har du något annat förslag?
Ja, aldrig kan läkarna vara eniga om något. Jag frågade efter Prednisolon på CFC men där var det bara Medrol som gällde.
Mamma Gås: Vad skönt att höra att allt var bra med det lilla livet.