• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-01-15 19:14:40 följande:
    Det blir ju inga fler gånger sen Skrattande
    Jag hoppas du har rätt Skrattande! Även för dig!
  • Inanna Li
    Fahlvik skrev 2011-01-15 19:23:45 följande:
    Vad är munkpeppar?
    Munkpeppar är också känt under namnet Agnus Castus. Något jag läste om i en annan tråd idag. Det är en örtmedicin som finns att köpa på hälsokosten. Det hjälper mot klimakteriebesvär, PMS, kan förlänga lutealfasen och sänka sköldkörtelvärdet. Man ska inte ta det när man är gravid.
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-01-15 21:01:46 följande:
    Munkpeppar är egentligen medicin till hästar... ;)
    Oj SkrattandeFörvånad!
  • Inanna Li

Turlid - Tror inte du har nån Klamydia som ligger gömd. Du måste väl ha tagit blodprover innan du började med IVF. Då testas man ju för könssjukdomar (vet inte om alla varianter ingår dock). En bra idé att vänta med test till nästa helg. Det skulle jag också gjort. Vi får hoppas att dina tecken tyder på graviditet.

• Inanna Li
    Mary73 skrev 2011-01-17 10:43:31 följande:
    Då har jag börjat ta Progynon inför FET, känner inte av några biverkningar ännu, men har bara tagit dem i 3 dgr. Nu vill jag att tiden går fort så vi får sätta tillbaka ett litet embryo! Vi har bara 2 st blastocyster (på 2 strån) i frysen, så det känns lite oroligt med upptiningen! Någon som vet hur vanligt det är att embryona inte klarar sig?
    På min klinik är det 90 % av blastisarna som klarar upptiningen! Lycka till med FET!
  • Inanna Li

Eviglängtan - Jag fick också jättemycket flytningar efter ungefär halva spruttiden. Sprutade i 11 dagar.  Jag minns att jag oroade mig för att äggen släppt i förtid  men även min läkare sa att det är normalt.

• Inanna Li
    giba skrev 2011-01-18 10:55:11 följande:
    Hej Turlid 70 Jag var och läste i er tråd lite Jag har just gjort en IVF plusade 5/1. Ville bara berätta hur det var för mig.... Jag hade jätte ont i magen och mådde illa ca en vecka efter ET och det varade i ca 3 dagar sedan kännde jag mig inte gravid direkt men det blev ett plus iaf. Vad jag menar är väl att när du mått illa så var det under tiden för vidhäftning och efter det så har man olika mycket känningar av graviditeten. Håller iaf tummarna för dig
    Grattis till plusset Skål!
  • Inanna Li
    Eviglängtan skrev 2011-01-20 12:33:21 följande:
    I morgon är det dags för VUL, kontroll av antal ägg och dess storlek, är minst sagt nervös..., håll gärna tummarna för mig.
    Lycka till imorgon! Spännande med VUL!
  • Inanna Li

Zinfandel - Lycka till med ÄP idag!

Turlid - Symptom kan komma och gå. Hoppas så att du får ditt plus!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?