Zinfandel skrev 2011-02-04 17:39:23 följande:
Har också hört talas om DHEA men vet inte mer..?! Får väl ta på mig Sherlock-mössan och ta reda på mer ;)
Det gläder mig oerhört att du reagerade med HOPP inför din väninnas oväntade graviditet istället för bitterhet, jätteskönt att höra och ja, det inger verkligen hopp!! Du gör såå rätt i att ta till dig av hennes energi och att tänka att det kan faktiskt funka trots rysligt taskiga möjligheter!!
Ruvningen fortlöper och jag myser
Ja, det blir test till helgen men jag hade lugnt kunnat vänta en vecka.... Det är såå märkligt, det är helt emot min personlighet, i vanliga fall är jag extremt "hien" och har så dåligt tålamod men när det gäller detta är så tokfeg och drar gärna lite på det..... Har inga biverkningar kvar nu förutom blandad känsla (alltså inte ont eller värk!) ovanför blygdbenet som pendlar mellan ägglossningskänsla och pirr och drag. Kan vara bra, kan vara biverkning. Den som lever får se ;)
Jag är inte missunsam angående min kompis men jag känner mig lite avundsjuk (mänskligt att känna så) då hon redan lyckats få två barn. Och för ett litet tag igår när jag fick beskedet (hon testade positivt igår) kände jag att livet är orättvist fördelat. Men nu har jag vänt det till något positivt eftersom hennes lycka visar på att mirakel kan ske, att man aldrig ska ge upp! Och hon är en fantastisk mamma och människa med positiv livssyn så det är henne väl förunnat! Jag nöjer mig så om jag lyckas få ett enda barn. Jag har aldrig önskat mig fler än ett heller! Givetvis förstår jag dem som vill ha fler än ett! När jag väl fött det första kanske längtan efter ett barn till kommer över mig. Synd då att jag ska vara en sån "late bloomer" ...
Du kan läsa massor om DHEA på nätet. Preparat kan beställas från
dhea.com. Min väninna har haft kontakt med Centre for Human Reproduction i New York. De är experter på DHEA-preparatets inverkan på äggstockarna hos äldre kvinnor..
http://www.centerforhumanreprod.com/dhea.html
Lycka till med testandet!
Nästa vecka kommer bli oerhört nervös och pirrig för mig! Men jag ser ändå fram emot det
!