Fjällsippan skrev 2011-04-19 22:32:06 följande:
Grattis, Zinfandel, till att ha hittat en läkare som vill göra en ordentlig immunologisk utredning! Måste vara så oerhört skönt att ha en läkare som tar det här på allvar. Även fast jag får både Prednisolon och Fragmin så är det ju ett stort frågetecken för mig själv huruvida allt bottnar i en immunologisk problematik. Jag var som du tidigare; aldrig sjuk. Det senaste året har det dock ändrats, och under vintern har förkylningarna avlöst varandra. Även om det är jobbigt så hoppas jag på att det är ett bra tecken ur fertilitetssynpunkt. Nåväl, nog om mig. Vet du när nästa försök kan tänkas bli?
Ja, han är kanon :) Framförallt så vet han hur bråttom det är. Men vi diskuterar inte min ålder, vi bara konstaterar. Hur länge har du tagit Pred eller har du tagit det i omgångar?! Det är ju en biverkning av Pred att få infektioner & virus så det är ju inte konstigt om du märker sambandet där, immunförsvaret sänks ju. Hur har din dos varit?
Vi väntar antagligen med nästa försök ändå. Jag är egen företagare och har en del tunga jobb inbokade framöver som jag inte kan ändra på (nej, det handlar inte om prioritering...) och dels krockar de med ÄL/ÄP och vill jag inte behöva bära tungt dagarna efter eller ens vara stressad. Sen har ju kliniken sommarstängt.... Men det stressar mig faktiskt inte ett dugg längre! Jag vet nu att min kropp måste vara i balans först och där är vi nu nästan. Jag mäter mig varken med andra, statistik eller gamla försök - det är ju nu & här som gäller!!