• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan: har också läst mycket om TNF-alfa och ska nog fördjupa mig ännu mer i det...

Eviglängtan: svarade dig i en annan tråd...

Inanna: Lycka till imorrn!! Äntligen!! 

Chichisita: håller fortfarande tummarna för imorrn på din TD! 

Dallas: grattis till skörd ;) 

Ha en Solig söndag!
  • Zinfandel

Chichisita: nej Gråter j*ar. Det är tyvärr bara att ta nya tag. Bryt ihop och res dig sen igen, vännen. Många kramar.

Inanna: tänker på dig {#emotions_dlg.flower} 

• Zinfandel
    pp08 skrev 2011-03-22 11:08:12 följande:
    Läkaren brukar säga att man ska "leva som vanligt", under och efter behandlingen, då mår kroppen bäst.

Lycka till!
    Fast det är nästan bara i Sverige man säger så... Flört Bäst att göra så som man själv känner är bäst och för mig är det att ta det lugnt Glad
  • Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-03-23 13:30:54 följande:
    Turlid; läste just på CvL's hemsida att de inte har någon större tro på TNF-alfa-värdets inverkan på möjlighet till lyckad graviditet. Så det är nog ingen idé att fråga dem för ett prov.
    Hmm,, det är sällan svenska läkare tar det, som vanligt, det är så irriterande. Det finns bra trådar här på FL , bla denna som tog mig några dagar att läsa igenom allt.... Men lärorikt!

www.familjeliv.se/Forum-7-130/m49621736.html

• Zinfandel
    Eviglängtan skrev 2011-03-24 13:05:15 följande:
    Grattis alla ruvara lycka till. Hoppas så att vi får fler plus denna sida, det behövs verkligen.

Själv tar jag en lite paus från IVF, men är säkert igång i april igen..., någon mer som väntar på nytt försök i april? Är snart inne på att ta det mesta, kortison, melatonin, DHEA, fragmyl (el vad det nu heter), rosenrot, bidrottninggele, trombyl, akupunktur, kinesiskörtmedicin tja finns det något mer man skall ta? Inte klokt vad man blir fixerad och jag som egentligen tror att det är den inneboende förmågan hos ägge som är avgörande för en graviditet och att man inte kan påverka den. Ändå kan jag inte låta bli att tänka på alla piler som finns att tillgå..., men  hjälper dem?

HA EN BRA DAG ALLA.
    Haha, så ser min lista också ut Skrattande och jag betar av den successivt Glad
  • Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-03-24 22:14:27 följande:
    Ikväll har jag pratat med hemortsläkaren och han godkänner att vi gör ytterligare försök. Han tyckte dessutom att det är okej för mig att prova den korta metoden. Den ger oftast färre ägg för oss äldre; men allt är värt att pröva. Däremot måste även kliniken godkänna försöket (på grund av min ålder). Men det lutar åt att det blir ett försök i maj; samma månad som jag fyller 43. 
    Härligt, jättebra!

Lumix: kul att se dig igen :) Hur högt är ditt TSH/T4?

Sushi: huu, vad otäckt. Hoppas du blir av med nacksmärtorna snart. Kram 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?