• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Veronica1 skrev 2011-05-27 09:33:23 följande:

Idag har jag VUL,hoppas på fina blåsor :)

Ja Snösport det stämmer, det ska verkligen uppmärksammas, vet inte hur men ingen som inte själv går igenom IVF eller har gjort fattar hur vi kämpar!!! Det är en tuff väg vi går! KÄMPA PÅ!!!

Kram på er!

Lycka till idag Veronica!
  • Enya70
    Boe skrev 2011-05-27 11:17:06 följande:
    Tack ! Jag har ständig strutdag Flört men är på sprutdag 8. Är det inte lite stora blåsor för den dagen? Oddvar tyckte det var kanon i allafall så då får man väl tro på detGlad
    Tycker oxå det verkar kanon men så många stora fina blåsor.
    Grattis till det!
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-05-27 12:35:41 följande:
    Tack för alla lyckönskningar! Jag kan ärligt erkänna att det var mycket mer nervöst idag än på ÄP i onsdags. Då hoppades jag på 8-10 ägg och blev glatt överraskad när det blev så många som 13. Idag var jag ju orolig över kvalitén på mina ägg och sambons spermier då vi bara fick 3 av 6 mogna befruktade för två månader sen. Men det gick jättebra idag. Av 13 ägg var 12 mogna att bli injicerade med ICSI. 10 av 12 hade lyckats bli befruktade och alla hade delat sig helt normalt. 4 var av toppkvalité. De övriga 6 var inget av dem dåliga men skulle behöva odlas vidare för att se om de skulle bli bra nog att frysa på dag 5. Så jag ställdes inför dilemmat att frysa 2 st 2-dagars idag och slänga 6 halvbra ägg eller odla vidare 8 ägg tills på måndag. Båda läkarna tyckte att jag skulle frysa de övriga två av toppvalité och kassera resten och inte ta risken att få nada till frysen på måndag. Jag gjorde som de sa men vet inte om jag gjorde rätt. De vägrade också frysa 2 idag och odla vidare 6 tills på måndag för att de aldrig gör så {#emotions_dlg.djavulsk}! Jag vågade inte "gambla" med 8 ägg och riskera att få 0 till frysen men tänk om flera tagit sig och jag fått 2-5 blastisar till frysen på måndag? Hur hade ni gjort? Jag var ensam och kunde inte rådgöra med min sambo och fick ta ett snabbt beslut. Nu har jag i alla fall två toppägg i reserv i frysen!

Det är bara att ruva vidare nu och hoppas att Li och Lo 2.0 får stanna kvar! Jag är dunderförkyld och har ont i halsen och hoppas att immunförsvaret inte orkar stötta bort de små liven!

Kram till alla!
    Jag hade nog gjort som du ändå. Gratulerar till ett toppbra resultat.Skrattande
    Så du är tvillingruvare nu då?
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-05-27 12:32:53 följande:
    Detsamma Enya -  hur går det med bluesen idag?

Jag kan bara säga en sak om min ruvning; det är den mesigaste jag har varit med om. Det känns som man har plockat ur hela underredet på mig, det känns ihåligt och flygande lätt och ingen aktivitet whatsoever. Är på CD 25 idag och kan konstatera att jag känner mindre än vad jag gör i en vanlig ostimulerad menscykel. Fnular på tjuvtest imorgon, vi får se.  
    Mesig ruvn ing...haha. Jag hoppas stort på dig ändå jag.

Själv har jag problem att sova. Troligtvis prednisolonet. Jag har ju tagit en tablett på morgon och en på kvällen. Men du tar ju hela 5 mg på morgonen. Då borde ju jag kunna ta båda mina tabletter på morgonen. Får väl ringa klinken och fråga...

• Enya70
    Snösport skrev 2011-05-27 13:09:54 följande:
    Härligt Innan!!!! nu ska du inte oroa dej för beslut är taget och det är det bästa!!! Nu hoppas och tror vi !!

Zinfandeln: hi,hi,hi..känner du dej pressad?  relax!  Tror på dej och dinstjärna i livmodern!!!!
    Och hur mår miss "fixar det helt natuligt minsann" idag då? Flört.

Det känns fortfarande så otroligt häftigt att du lyckades med detta konststycke. {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    turlid70 skrev 2011-05-27 13:04:47 följande:
    Helt perfekt timning med förkylningen! Glöm inte ananasen idag och några dagar framåt Flört

Det kommer att bli bra det här, jag känner liksom på mig det. Kram!
    Jag tror också på dig Innanna. Du vet att en barnvagnsrullator väntar på dig Skrattande
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-27 13:14:01 följande:
    SkrattandeSkrattande

Haha, vi har ju världens fredagsaw här idag Skål
    Yepp Skål på det
  • Enya70
    No Ka Oi skrev 2011-05-27 13:14:51 följande:
    Här kommer mina tuttar.
    -
    -
    -
    -
    -
    Och här kommer resten av kroppen. Dvs dom är skitstora och ömma. Och dom är inte direkt små från början heller... Lite molvärk i livmodern och lite drag i ljumskarna, önskar att det vore mer. Lite illamående oxå. Ska köpa tuggummi, det hjälpte mot illamåendet föra gången. Sen är jag otroligt glad (orkar inte oroa mig just nu, det lär börja vilken dag som helst) och kan inte koncenrera mig på jobbet alls!!!
    Skrattande asgarv... Vilken härlig bild jag ser framför mig nu. Kram på dig "Noki"
  • Enya70
    moa123 skrev 2011-05-27 13:19:09 följande:
    Klart att du gjorde rätt Innana ! Du kunde ju inte riskera att få 0 till frysen på måndag. Fattar iofs inte att de inte kunde frysa 2 och odla vidare de andra 6. Trist inställning från deras sida.
    JAg förstår inte heller det. Varför skulle det vara ett problem. Verkar jättemärkligt!
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-05-27 13:21:05 följande:
    Tack! Oj, undrar om Snösport reserverat ett helt gäng rullatorer åt oss? Inga medar på min för jag har knappt stått på ett par skidor!
    Inga medar...nähä. Vad sägs om ett litet skrov så du kan guppa fram på vattnet  då? Flört
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?