• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-05-20 21:00:03 följande:
    Grattis Enya! Wow, 3 småttingar, vad spännande ! Hur gör danskarna med ex Trombyl, får du det under ruvningen?

Inanna: vad bra att du och läkaren kom överens om fler sprutdagar! Jag tror också på det!
    Tack Fjällis!
    De första två gånerna fick jag inget förutom Crinone som jag snabbt bytte ut mot Progesteron vaggisar för jag ogillar Crinonet och dess klumpar...

Förra gången och denna får jag Trombyl och Prednisolon + proggisarna

Har du börjat känna ngt än?
    Kram
  • Enya70
    Snösport skrev 2011-05-20 23:45:56 följande:
    Enya: grattis!!! 3 st..jag vet några som har trillingar, hon är äldre så jag tror det är via IVF...de bor ej i Sverige så det är gjort utomlands....så allt är möjligt!!! Nu jäklar!!
    Tack kära snösport!
    Vi får verkligen hoppas att allt är möjligt för både mig och dig.
    Gonatt alla
  • Enya70
    Snösport skrev 2011-05-21 08:17:50 följande:
    Enya: jag bad min läkare slä'nga in alla en gång i början när jag inte hade toppen ägg men det blev bara 2 hi,hi,hi!
    Min sambo har en kollega som har trillingar men det verkar vara naturligt så det händer även i natura. Hoppas många av dem fäster nu!! jo jag blir så exalterad av att du fått 3 stSolig
    Hi hi, jag med. Det är lite kul Solig

Fjällis - jag började igår, alltså samma dag som ET och ska fortsätta tom testdag. Två tabletter om dagen á 2.5 mg
  • Enya70
    Lenafena skrev 2011-05-21 08:31:17 följande:
    Samma här, men det är ju tidigt än. Jag väntar och testar om några dagar igen. Du ligger bara två dagar före mig, så du är också tidig - man kan absolut hoppas fortfarande ju!  Det är ju en anledning till att de sätter så sent testdatum, gäller bara att jag får in det i huvudet också och slutar för-testa ;)  Men jag är testoholic tror jag...
    Lena fena och No Ka Oi - tappa inte hoppet. Jag tänker fortsätta hålla tummarna för er ända fram till TD och fortsätter hoppas
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-05-21 11:31:23 följande:
    EGO: Åter efter VUL2, dag 8, idag. Nu 12 blåsor över 10 mm, de flesta runt 13-14 mm. Dosen sänkt till Puregon 150 E.  Ny kontroll på måndag. Känner inte av någonting ännu och det är ju skönt (förutom huvudvärk och trötthet dag 2, men det har gått över tack och lov).
    oj oj Mia, vilket jättebra resultat. Det kommer att bli massor av finfina ägg till dig Skrattande
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-05-21 13:53:32 följande:
    Ja tack, det verkar lovande.  Skönt med en koll nu under helgen. Jag hoppas på drygt 10 ägg den här gången. ÄP mitten av nästa vecka. Vi skall bestämma vilken typ av ägglossningsspruta på måndag (Ovitrelle eller specialspruta med totalfrys).
    Oj, jag undrar samma sak som Inanna. Finns det en sådan spruta? Och vad är anledningen till att man skulle välja den istället för att köra färskförsök?
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-05-21 16:46:56 följande:
    Det finns naturligtvis ingen fördel med totalfrys. Färskförsök ger ju högre chans till graviditet än frysta embryon utöver risken för att frysta embryon inte klarar upptining.
    Om det ser ut som man skall bli ordentligt överstimulerad finns det en speciell äggmognadsspruta som gör att man inte blir överstimulerad om man tagit den. Däremot kan man inte bli gravid den cykeln om man tagit den här sprutan så då måste man totalfrysa. Kvaliten på äggen blir tydligen densamma.
    Jaha, då förstår jag.
    Nej den här gången ska du inte bli överstimulerad sådetså
  • Enya70
    chichisita skrev 2011-05-21 22:33:42 följande:
    Det var jättelängesen jag var inne på tråden. Maken sitter med ett nytt konsultuppdrag och monopoliserar helt vårt enda internetmodem och på jobbet är FL spärrat.

Jag är nu i vecka 8+2. Jag fortsätter att vara livrädd för att något ska gå fel och med jämna mellanrum får jag för mig att det är kört. Jag ångrar att jag bad Kattenizze dela med sig av sitt illamående för under den senaste tiden har jag verkligen haft tillräckligt av den varan själv. Nu har jag dessutom fått en maginfektion vilket har gjort att illamående har skjutit i höjden. Sen igår morse har jag knappt klarat att ta mig upp ur sängen. Det är bara upphåll i illamåendet medan jag äter och det kan jag ju inte göra hela tiden (är redan stor som ett hus eftersom jag är så svullen om magen). Dessutom kan jag bara äta några få saker. Soppa, grönsaker, frukt, bröd och kex är det enda som går ned.  Men nu ska jag få medicin mot illamåendet så då blir det förhoppningsvis bättre.

Kattenizze: Hur går det för dig? Har illamåendet lättat? Har du gått upp i vikt nått ännu?

Turlid: Vad är det jag hör!!!! Vad kul!!! Jag visste väl att det var bebis på gång för dig den här gången!
    Åh vad kul att höra från dig Chichisita. Jag har varit lite orolig för dig och undrat hur det har gått.
    Jag antar att det nu inte är strikt sängliggande som gäller. Tog du HCG prov och var det normalt?
    Fortsätter hålla tummarna att allt ska gå jättebra.
    Kramar
  • Enya70

Snösport!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Wow, här har man fullt upp att packa ihop väskan i Skåne och ta flyget tillbaka till Uppsala och vad händer då när man inte varit inne på FL på hela dagen...?

Jo Snösport PLUSSAR Solig 

Fantastiskt, häftigt, underbart åh vad glad jag blir för din skull!

Du är Gravid !

Massor med kramarHjärta 

• Enya70
    Snösport skrev 2011-05-22 17:34:42 följande:
    Tack Enya..men snart e det ju du också...många mini enyor
    det vore nåt det Drömmer
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?