• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Men Söte79 stackars dig! Skönt att den lilla/e mår bra, men vilket elände med njurarna. Hoppas du kryar på dig snart.

Poppy och Myra -välkomna hit!

• linköping68

Jag skulle vilja ha en ny kropp!

Blir alldeles galen på min och det känns som om vi bara strider mot varandra nu. Inte nog med de 2 misslyckade IVF:erna då äggen stack iväg. Nu har jag verkligen tagit tag i det här med motion och vikt. Har under 4 dagar ätit såna trälig pulver igen för att kickstarta igång lite viktminskning, för att sen gå över på en form av GI-mat. Superäckliga pulver och man blir ju inte direkt glad av att inte få äta. Vad gör kroppen då? Jo, hittar på hyss..... så efter 4 dagar utan mat så har jag gått upp 2 kg. Jamen det var ju kul Skrikandes

Skiter i det här med pulver och går direkt till godsakerna! Ikväll blir det vinkokta musslor med vitlök och persilja. Sådetså!   

• linköping68

Heja Zin och dina fina 7 folliklar! 7 är ett superbra tal, ett av mina favoriter!

Tack ni tjejer för mattips och dissning av pulver Flört
    Skiter i pulvren nu och går helt in för skaldjur, fisk, kyckling och grönsaker ovan jord, och lite nötter för att lyxa till det ibland. Nu kör jag!

Musslorna blev så smaskiga!        

• linköping68

Maryhe: vad ledsen jag blir av att läsa att du mår dåligt. Kram Hjärta

Bengalen: grattis till ruvningen! Men det där med tången lät läskigt!

Miss B: kul att ni är på gång! Börja nu med att skriva ner alla frågor på ett papper så har du dem redo när du ringer.

Zinfandel: åh, spännande, snart dags!

Hej till er andra {#emotions_dlg.flower}

Ego: har nog haft en cykel utan ÄL då tempen inte stigit.  Då blir det bara till att invänta mens för att få komma igång igen med sprutorna. Tjohoo   

• linköping68

en snabb kommentar  till dig Lillstoran.... tyvärr hör jag också till skaran som spontanlossat, 2 ggr till ocjh med, trots Orgalutran!
    Första gången på självast ÄP morgonen och andra gången innan vi hann fara till Danmark och CFC. Skitjobbigt!

• linköping68

Lillstoran: och ni andra! Uttryckte mig klumpigt förut ang att äggen lossar i förtid. Skulle ju självklart ha skrivit att det är väldigt ovanligt och att för de allra flesta går det jättebra och äggen lossar inte! Förlåt alla!  På CFC kunde de inte förstå varför jag lossat i förtid båda gångerna så mu hoppas vi på att det går bra tredje gången gillt.

Frågor: Ska nog banne mig prova DHEA eller 7-keto nu också. Ni som tar det, har ni fått några prover tagna innan eller kör ni lite på känn?

Hur många mm är era slemhinnor då ni varit redo för ET eller FET? Har ju aldrig kommit dit så jag vet inte om min slemhinna är ok tjock eller inte. Har bara fått den mätt runt sprutdag 10 och då har den varit ca 10-12 mm.

Är så less på datorn.... plötsligt slocknar skärmen och allt blir svart. Sen kan det gå allt från 5 minuter till timmar innan den behagar lysa igen. Astrist. Vill bara att allt elektroniskt ska fungera galant utan problem.  

• linköping68

Pp08: usch så jobbigt du har det just nu. Kramar! Hjärta

Hitcher: grattis. Håller tummarna! {#emotions_dlg.flower}

Tuvalina: håller tummarna för dig idag och skickar positiv energi och soliga tankar. Solig

Vi 4: stora kramar till er. Hjärta

Och såklart hej till alla er andra fina.

Har hållt mig lite undan från tråden då jag känner mig fasen så trälig just nu. Gråter och är ledsen för allt och inget, hela tiden. Börjar tro att det är något fel..... kan tex gråta för de som får nya hus i Extreme Home makeover.   

• linköping68
    Lillstoran: Håller med Victoria om att IVF kan vara lite av ett lotteri. Det kan gå tokbra och man får massa ägg, men inget befruktas. Och det kan gå uselt och man bara får ett ägg som befruktas och blir till det finaste... ett litet barn.

Mycket gällande IVF är ju generaliserat och utgår från statistik.... vissa mediciner, doser etc bör ge si och så resultat. Men vi är ju komplicerade varelser uppbyggda på samma sätt, men med såå olika förutsättningar. Iaf är det vad jag tror. Kan bara se till mig själv och mina varierande resultat. IVF 1 långa metoden= 1 ägg som befruktades och sattes tillbaka, men blev -. IVF 2 och 3 korta metoden, 4-6 blåsor på gång, men båda havererade då jag ägglossade i förtid. 

• linköping68
    pp08: är så ledsen för er skull. Så jobbigt att behöva gå igenom. Ta hand om varandra och tillåt er att vara ledsna. Många kramar till er Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?