• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Bengalen skrev 2012-06-10 07:48:24 följande:
    Linköping: Progynon är inget man tar när man stimuleras för att få fram egna ägg. Det är precis tvärtom. Man stänger av kroppen från att bilda folliklar och att ägglossa. Det funkar bara när man gör FET eller ÄD som sagt.

Tänkte som Tuvalina sen skrev, att ev få det efter ET för att stärka slemhinnan. 

• linköping68

Nu vet jag inte vad jag ska tro.....
    Slutade blöda som genom att stänga av en kram igår morse. Kl 9.00 var det slut. Jag som alltid brukar blöda rejält 2 dagar med 1 dag före och 1 dag efter med lite lättare. Hmm, detta verkar skumt. Undrar just hur det blir med sprutandet denna gång. Suck, att det alltid ska vara något. Ja, ja bara att spruta på och se vad VUL säger.

• linköping68

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    Fjällsippan,  43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista  syskonförsöket i juli, CFC. Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF,  negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen)
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon
    Poppy 39 år, gjort 3 IVF, långa metoden, och 1 FET, hos FC.
    Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF,  4FET (1MA, maj-11 och maj-12)
    Zinfandel, 40 år i Skåne, FET i juni
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin
    Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska
    Vi 4, 40år, (syskonförsök) CvL, IVF1 = mf, IVF 2= minus, FET i juni.
    Germany, 38 år, IVF-försök nr 3 (korta med menopur 375 IE)
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5
    Bengalen:  39 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC,  3:e  IVF/japanen på CFC i juli mamman0301 39 år, fet i juni har börjat med progynon den 10/6
    Susmar72:39år, 2ICSI i falun, ICSI nr 3 i aug/sept

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland - hoppas på ett mirakel över sommaren!
    Snorpan 42 år, 5 st ivf kör naturellt i sommar och satsar på FET i aug på CvL

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF,  negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP. Sprutstart 8/6

***ÄP/ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, TD 15/6 .
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9 Sprutstart 22/5 VUL 29/5

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET  18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3  FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-201 Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1 hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cm Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012

• linköping68

Vi4: usch vad tråkigt. Så jobbigt att vara på väg och sen få detta telefonsamtal. Många kramar till dig! Jag har också lite Progesteron Mic om du behöver, och jag håller tummarna för ert hemmaförsök.

• linköping68
    Vi 4 skrev 2012-06-14 22:18:39 följande:
    Linköping, åh vad snäll du är! Är det inget du behöver alltså? Får du mer? Håller nu tummarna benhårt för att du får dessa blåsor att stanna kvar och mogna fint!

Du kan få dem. Ska på Vul imorgon och kan få mer då. Håller också tummarna för att vi iaf kommer till ÄP denna gång.
  • linköping68

Måste nog lära mig hur man gör VUL på sig själv och sen köpa värstingapparaten!!!

Blir så frustrerad på att olika gyn ser olika saker med bara några dagars mellanrum. Kan de inte se ordentligt? Är det så svårt med VUL? Eller ändrar sig kroppen så snabbt?

VUL 1: 3 blåsor på höger sida, 10,11,11 mm. Vänster stock gömde sig.
    VUL 2: (2 dagar senare) 1 blåsa på höger sida 16mm. Vänster visade 2 blåsor 13, 8 mm.

Ska ringa CFC för att få höra "domen". Fortsättning följer........    

• linköping68

CFC tycker att vi ska komma ner, så nu är det bokat ÄP till måndag morgon och förhoppningsvis ET till onsdag. De tyckte det verkar bra så vi åker dit. Men tyvärr är jag lite skeptisk, vet ju hur det gått de 2 tidigare gångerna och vågar inte riktigt glädjas åt hela alltet. Lite roligt i det hela är att dottern flera gånger sagt att hon vill åka till Danmark igen och titta på duvorna. Så då blir hon glad iaf. Verkar tyvärr vara svårt att få tag på hotell denna gång. Fullbokat på nästan alla hotell. Tåget har vi inte ens vågat titta på än om det finns biljetter.

• linköping68

Det är då självaste Demon. Varenda Demon hotell är bokat i hela Köpenhamn!!! Skit! Visserligen fanns det 1 hotell, men tyckte det var lite väl saftigt med 15 000 kr för 3 nätter......
    Då blir det till att bo i Malmö och åka över, eller något sånt. Typiskt. ARG!!!

• linköping68
    MissBoring skrev 2012-06-16 09:00:45 följande:
    Har du kollat efter Cabinn Scandinavia? Enklare variant med 15 min från centralen och tivoli. Det fanns både som hostel med delade rum men också att man kunde få eget med egen toa/dusch. Fanns ett som hette Cabin metro men när vi skulle ha så hade dom bara delade rum å det passar inte oss.
    Har kollat även på den och den är också slut. Det måste vara något på gång i Köpenhamn då allt är bokat. Nu bor vi i Malmö och får åka över med tåget.

Nu Syskon: blir så rörd när jag läser dina ord. Vad stark du känns trots allt! Jag tycker även det känns som du landat bra i ditt beslut och du kommer att kunna se framåt och vara positiv trots att det inte blev som ni hoppats. Många kramar till dig (er). Synd att du lämnar oss, men förstår dig fullt ut. Titta in ibland om du vill och orkar. Kram, kram, kram!!!   
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?