• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi 4 skrev 2012-04-24 19:47:01 följande:
    Tack för all omtanke idag! Det betyder mycket!

Mamma gås, ja det är inte så att vi tänker att vi ska vara glada hela tiden, eller hur ska jag skriva, jag menar nog att det är så att vi försöker ha fokus ffa på de fina minnen vi har, men vi tillåter oss att känna det vi känner ändå. Tror det skulle kunna bli konstigt om man skulle tänka att man "måste" vara glad...Fast jag känner faktiskt ofta stor tacksamhet och glädje över att jag fått varit med om honom, särskilt på födelsedagen, men det är ju alltid mot med en klang av vemod, sorg och saknad.
    Ang. mig själv så mår jag ganska bra, jag tycker att jag känner mig mkt piggare, lugnare i kroppen och mkt mindre stressad (även om det är lite skört och jag lätt blir uttröttad). Är jätteglad att det verkligen har vänt! Hoppas det visar sig vara gynnsamt i ivf-processen också. Du då?

MissBoring, så spännande, och nervöst! Hoppas på bra samtal!

Zin, kul att du är så positiv! Blir så glad när jag tänker på att det verkligen verkar funka för dig denna gång, nu är det bara början på resten av resan  

Anne, jag tycker verkligen du ska ta upp det med dem, det är ju så viktigt! Men tänk på dig själv i första hand! Jag funderar fortfarande på att skriva ett svar till läkaren som jag ju fick brev från. Jag  tyckte inte riktigt han svarade på alla mina frågor, men väntar tills jag orkar. Var sak får ta sin tid. Hoppas nu på fin delning till imorgon!    

pp08, har tänkt massor på dig! Hur har det gått idag? Hoppas innerligt att det växt till sig och ser bra ut nu! Om inte finns vi här!

Maryhe, kram till dig med!
    Jag förstår att ni inte har en "glädjedag" på det viset Flört och jag tycker det är väldigt viktigt som du säger att få vara i stunden oavsett sorg, glädje eller annan känsla - Vi har ju pratat om det förut så du vet vad jag menar Solig Kommer du ihåg vännen jag pratade med dig om? Hur som helst har hon blivit gravid nu, v. 10 Glad

Skönt att det vänt för dig och att du mår allmänt bättre. Den skörhet som finns kommer säkerligen finnas med under lång tid till, även om det blir stabilare med tiden. Men sååå gött att höra att du mår bättre - det värmer i hjärtat! Hjärta Jag tror absolut att det kommer visa sig positivt på behandlingsresultatet. 

Själv är jag oxå piggare nu. Mår mkt bättre av kortisonbehandlingen som jag gör för IVF-behandlingen men visar positivt för fibromyalgivärken och stelheten. Peppar, peppar, än så länge inga biverkningar och då tar jag ändå 24 mg/dag just nu.    

pp08 - Å förlåt, är helt förvirrad - fick för mig att det var idag.. Hjärta

Hitcher - Grattis!! Ett plus är ett plus! Solig   
  • Mamma gås
    pp08 skrev 2012-04-24 21:48:26 följande:
    Gjorde vul idag. Samma resultat igen. 3-4 mm och ingen synlig hjärtakt Hcg ökades fr 17000 till 19000 på 5 dagar. V8+0 idag För litet men det gör att kroppen inte fattar att embryot stannade av för mer än en vecka sedan. Blir troligen cytotec för att få igång blödningen.

Neej va fruktansvärt tråkigt att höra Hjärta Massor med styrkekramar å varma tankar till dig Hjärta
  • Mamma gås
    MissBoring - Vilka tilläggsmediciner kommer du få nu och vilka hade du när du gick i Falun?

Tuvalina - Åååå, grattis till finaste ruvarstatusen Solig 

Sunseed - Bra jobbat!! De e lite bra, för du drar med mig i ditt pepp Flört

Linköping - Känner med dig å vet hur jobbigt det är när snurran av allt elände bara hoppar upp å ner.. Försök att strukturera ut vilka saker som är viktigast att prioritera nu för att du ska kunna må bra. Ett litet steg i taget, ingenting förändras över en natt men vissheten om vad det/vilka olika anledningar är det som påverkar ditt mående nu. Skriv ner för att få det klart å tydligt, vissa saker kanske inte går att ändra på - men då får man kanske acceptera det, andra saker går kanske att ändra lite på eller du kanske kan få hjälp med vissa saker osv.. Å sen skriva ner vad du känner/tror att du behöver göra för att kunna förbättra ditt mående. Lycka till vännen!! Hjärta Å du - jag grinar som en stucken gris när jag kollar på Extreme homemakeover oxå.. Flört    

Lillstoran - Första tre färskförsöken + 1 FET är gjorda i Uppsala och vi bor i Örebro, har inte haft någon hemortsgyn så alla vul har vi åkt till Uppsala å gjort, kan tillägga att jag fått gjort fler än de som "normalt" görs för att ena stunden har det gått för fort sen har det gått för långsamt... Visst har det varit tradigt att sitta i bil 3 timmar för ett vul å lite provtagning som tar 15 min.., men vad gör man inte. Nu ska vi till Falun i maj men denna gång har vi hemortsgyn så då blir det bara två resor dit (förhoppningsvis). I början var vi inte så öppna med vad vi gjorde men sen gick det lixom inte att hålla det hemligt med alla besök å jag mådde jättedåligt. Nu är vi helt öppna med det å det känns bra för oss, men det är ju upp till varje person att känna efter vad som är bäst för just den Solig   
  • Mamma gås
    kattenizze skrev 2012-04-26 08:32:50 följande:
    Jag såg förlossningskliniken igår, det där amerikanska programmet på TV. Jag brukar aldrig se det, men igår var det en kvinna som var 45 år och väntade trillingar. När hon fick träffa sin första son så trillade tårarna och hon sa att dom hade väntat så länge. Barnen var så efterlängtade, så önskade. Då tänkte jag faktiskt på dig Enya, även om du är yngre. Och jag hoppas så att alla i tråden får sina efterlängtade små. Också tänkte jag på min egen längtan och min egen ofrivilliga barnlöshet under så många år. Det är verkligen tufft det här, med barnlöshet. Tänk om fler kunde fatta det bara.

HjärtaHjärtaHjärta
  • Mamma gås
    vickan12 skrev 2012-04-26 11:12:30 följande:
    Är den nån som vet hur det är med allergimedicin i tablettform nu när man ruvar? Ringt reproduktionscentrum, dom kunde ej svara på detta och ingen Dr fanns på plats :(. Sjukvårdupplysningen hänvisa mig till läkemedelsuoplysningen, dom tyckte jag skulle prata me en läkare ( dom jag ej fick tag på) nässpray kunde man tydligen ta, 2 olika sorter. Gahaaa!

Min spontana tanke är kanske att ringa Apoteksupplysningen, dom måste väl ha koll på vilka läkemedel man kan ta tillsammans eller inte..? För du är ute efter att kolla om dom går att ta tillsammans eller?
  • Mamma gås
    MissB - Ja, det var ju lite skillnad på behandling. Kan oxå känna att jag sitter lite mellan stolarna då jag går hos hemortsgyn. Men jag har haft kontakt med Falun och vi har kommit fram till att jag ska ta Prednisolon och Fragmin och/eller Trombyl, vilket jag är tacksam att jag får prova. På CvL var det inte tal om det när jag tog upp det.. Jag har faktiskt självmedicinerat Medrol nu och fått hjälp av en kinesiolog för att ta fram dosen vad min kropp behöver. En stor chansning kan man tycka men jag känner att jag är beredd att ta den, känner att jag inte har nåt att förlora. Jag har ju dessutom mått mkt bättre fysiskt när jag nu tagit Medrolen, är inte alls lika stel av Fibron. Skönt att det löste sig med byte av crinonet .Solig

Linköping
    - Jag svarade på ditt mejl innan jag läste i tråden... Som Anne sa - detta kan ju vara en bidragande orsak till varför du känner dig ledsen å nere.. Kramar till dig Hjärta 

Mamman - Neej, å vad jag lider med dig! Massor med kramar till dig å ta hand om varandra Hjärta

Enya - Skönt att du känner dig trygg med den överenskommelsen ni å vården har kring din förlossning Solig 

• Mamma gås
    MissBoring skrev 2012-04-27 11:15:20 följande:
    mammaG, men då har du ju redan haft kontakt med Falun och det är ju bra, kommer säkert få en annan känsla än jag då. Tror att det beror på att min hemma gyn är lite "stel" han tycker bara mina mf varit pga min ålder så han ser ingen anledning till att göra nått för det.. så han har säkert itne fört det vidare till Falun. Blir det Falun igen så kommer jag själv kontakta dem innan och prata med dem! Fast nu har ju Svend lovat oss bäbis Flört Drömmer har alltid sagt att jag vill ha tvillingar och i Danmark får man ju tillbaka två om man vill så jag känner att det är nu det blir!! Vill iaf ha den fina känslan att det kommer gå bra Solig
    Tror det blir toppen med Falun när du pratat med dem och de är villiga att lyssna på dig!! Spännande att följa dig!
    De kommer gå så bra för er i Denmark Solig Som Zin säger, du kan säkert få tre tillbaka å då ökar väl sannorlikheten att det blir tvillingar? Skrattande

Vi har oxå en gammal å stelbent hemgyn som inte gärna tar in det vi har att berätta.., så jag gjorde en liten fuling när jag märkte att han inte helt var med på min bana - jag mejlade Falun å låtsades att det regnade å skrev att jag visste inte om jag skulle kontakta Falun el hemgyn om mina önskemål. Det gick iaf hem å så var det bara att få receptet utskrivet av hemortsgyn Flört Hihi...  
  • Mamma gås
    Slemmis - Sista bilden ser jag ett streck Tungan ute Tjoohoo! Grattis till plusset SoligSkrattande

Linköping - Hjärta 
  • Mamma gås
    Maryhe - Toppenbra info!! Som Zin säger - det tål alltid att upprepas Solig Ett annat tips är att lägga ner lite Timjan och en kanelstång i ingefärsavkoket.
    Jag håller på och sätter ihop lite info om liknande tips som jag ska lägga i dropboxen, så jag undrar om jag kan kopiera ditt inlägg med det du hittat på internet om ingefära och lägga i samma? Skönt att du "hittat rätt" zonterapeut, det gör så mkt att gå till en behandlare som besitter den kunskapen Skrattande 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?