• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Massor med styrkekramar till både Anne och Fjällis Hjärta

Rita 70 - Jag käkar/dricker både 7-Keto och Inofolic + Melatonin... Biverkningar typ cancer.., ja det lär jag ju isf inte märka av än på ett tag om det skulle vara så.. Nä, jag vet faktiskt inte om jag ska vara ärlig. För mig har det bara varit positivt än så länge rent fysiskt. Har ju inte gjort nån IVF sen jag började med det så vi får se om det är nån skillnad gällande äggkvalitet och dyl. Det positiva jag märker är att jag rent allmänt mår bättre med 7-Keto (började med det långt tidigare än Inofolicen) och vad gäller Inofolicen + melatoninet så sover jag mkt bättre. Eftersom jag har fibro och sömnen är si och så pga värken så upplever jag det positivt. 

Zin (eller nån annan såklart :) ) - Jag var inne på MMsports där jag brukar köpa min burk 7-keto och jag hittade detta - vet inte om det är intressant? Nån som har nån tanke?

• Mamma gås
    Anne - Jag började med 7-Keto pga av kortisolet sen läste jag här på forumet att det kan ev vara till hjälp vid fertilitetsproblematik. Har funderat ganska mkt på om mängden DHEA är för liten för att göra någon nytta just i detta preparat... Hur som helst mår jag bättre av den och den är stärkande för binjurarna enl min "allt-i-allo-doktor" :)
  • Mamma gås
    Inanna Li - Åååå, så skönt att höra att ditt RUL gick bra!!! Hoppas du kan börja njuta av graviditeten och slippa mer oro Hjärta

Sunseed - Jag förstår dina resonemang kring att självmedicinera. Har själv dessa tankar väldigt ofta. Ingenting är klart gällande medicinering till vårt nästa IVF försök, men eftersom vi bytt klinik har jag förhoppningar om att jag ska få igenom mina krav att få ta Pred och Fragmin. Men OM jag inte får det och även om dom säger att jag ska börja med dom vid ET så känner jag att jag vill börja med Pred i låg dos 1 månad innan. Har varit hos min "allt-i-allo-doktor" å testat ut hur länge min kropp sa att den behöver det..

Men, men jag är inte där än.., så jag får ge mig till tåls en stund till... Vill köra igång NUUU... Skrattande     
  • Mamma gås

Haha... Så sant Sunseed - Finns inget rätt eller fel, bara en jäkla massa ovisshet, huvudbry och känslor som studsar upp och ner Flört Men det är väl det som är charmen i det hela... Jag håller tummarna att det är positivt!!! Känslan säger att du kommer bli glad när du testar Solig 

Och jag ser oxå framemot att se vad kliniken säger Flört Har blivit lite mer jäklar i den när det gäller att argumentera jmf med hur jag var i början av denna resa.  

• Mamma gås

Massor med styrkekramar till dig Myran Hjärta
    Välkommen Ciara   Solig

Kan förstå din "nya entusiasm" Victoria, nu när ni bytt klinik. Måsta säga att jag känner samma sak, fast vi ännu inte varit och besökt Falun än (efter att ha kört på CvL). Gissar att det kanske grundar sig i förhoppningar om att varje klinik inte gör exakt likadant. Jag säger bara - LYCKA TILL Flört 

Det känns som diskussion gällande grapefrukt varit på tapeten förut här i tråden...? Har jag rätt el kommer jag ihåg fel kanske...

Skytten - Hoppas din oro gällande ÄL-en lägger sig! Håller tummarna att det kommer gå bra! Solig

Åååå Sunseed - Jag hoppar av glädje när jag läser om ditt plusstreck!!!!! Ahhhh!!! Haha... Va glad jag blir! Grattis för sjutton gubbar Skrattande          

• Mamma gås
    pp08 - Wow, va häftigt med ett så bra resultat efter flertalet försökt!! Skrattande Undrar jag oxå (som även nån annan gjorde) - har du/ni gjort något annorlunda?

Sunseed - Jättetråkigt att det inte visar gravid längre, men skönt att ni har planer och som du säger, det har visat plus i två dagar!!  Ta hand om dig å hämta massor med ny energi!! Hjärta 
  • Mamma gås

Grattis Söte!!! Å tack för att du delar med dig, för detta bevisa återigen att skam den som ger sig (om man nu har ekonomiska förutsättningar för att fortsätta så klart).

Linköping - Du är inte gravid då?? Jag fick jättesegt slem när jag var gravid...  

Tjorven - Det finns idioter överallt, det tråkiga är att behöva bli bemött av dom när man minst behöver det! Jag säger bara - OKUNSKAP - det är nog mkt det som ligger bakom många dumma kommentarer från vårdpersonal.  

Undrar om det är någon som märkt skillnad/förbättring på resultat efter att ni ätit/druckit Inofolic och melatonin?

Sen undrar jag hur lång tid det tagit innan ni fått leverans från DHEA.com efter att ni beställt? Om det är nån här inne som beställt därifrån så klart Solig       

• Mamma gås

Tråkigt och ledsamt Hönan!! Säger som fler andra - det finns andra vägar och att kunskap är både trygghet och makt. Håller tummarna att det i slutändan blir en bebis Solig

Gällande sojaprodukter el inte i vår situation.., jag har oxå blivit tillsagd av min allt-i-allo-guru - att inte äta/dricka soja nu och inte mjölk heller. Havreprodukter går däremot bra.   

• Mamma gås

Grattis Hemulen till ruvarstatus Solig

Sunseed - Här är en till med dåliga resultat när jag gjort två färskförsök på raken.. Tillfällighet - kanske.. Ska jag vara ärlig så tror jag inte det var tillfällighet i mitt fall.. mådde sååå fruktansvärt dåligt under den behandlingen. Väntade sen två månader och vi bytte både metod från lång till kort samt bytte preparat, vilket resulterade i bättre resultat och en graviditet. Nu har jag inte kört hormonbehandling sen förra året i januari så nu hoppas jag på mkt bra resultat för jag mår allmänt mkt bättre å jag kör ju bland annat med Inofolic   Flört

Svårt val Sunseed... Sen är ju frågan som du säger.., hur snabbt blir äggen dåliga? Jag tycker det ska bli jätteintressant och se hur mina ser ut denna gång. 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?