• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tittar in snabbt för att berätta att vårt embryo inte överlevde upptiningen idag. Vi hade bara 1 i frysen. Och nu vet vi inte om/hur vi ska gå vidare. Nu måste jag sova, är så trött efter dagens tråkiga besked.

Kram till er alla. 

• Fjällsippan

Vi funderar på om och i så fall hur vi ska gå vidare. Eventuellt kommer vi att byta klinik. Vi är väldigt nöjda med Falun då de gav oss vår son, men nu vill vi ha en klinik som ligger i Stockholmsområdet. Står och väger mellan Carl von Linné i Uppsala eller St Göran IVF-klinik. Några som har erfarenheter av dessa kliniker och deras inställning till 42+?

Hjärta

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, IVF nr1, FET ca v45 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm)
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar MA och nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4, bor i Stockholm

***SPRAYAR***
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)

***SPRUTAR***

***ÄP***
    pp08, IVF4 (syskon IVF1), ÄP 8/11

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby
    Eviglängtan IVF, ET 25/10, TD 10/11, 39 år, bor i Skåne
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, Testdag 15/11, bor i Göteborg

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    dallas, 37 år, inväntar syskonförsök till våren, bor strax söder om Göteborg

• Fjällsippan

underverket 06: tack för rekommendationerna av CvL. Men jag undrar just om de "godkänner" mig som är över 42 - när jag läser på deras hemsida så låter det som att de är ganska restriktiva när det gäller åldern. Nåväl, min hemortsläkare arbetar både åt CvL och Falun så jag tror att jag låter honom ta diskussionen med CvL. 

Någon annan här som går på CvL eller St Göran? Som jag har förstått det så är St Göran inte lika hårda när det gäller åldern....? 

Fahlvik: jag tror att jag har grattat redan, men om inte: jättegrattis!!! {#emotions_dlg.flower}

• Fjällsippan

Tack, ChippiChoppi, för svar. Fantastiskt att någon klinik ger oss "lite äldre" en chans. Väljer de den korta eller långa metoden på Dig? Vet du hur de tänker kring AMH, och vilket värde som de tycker är ok?

Igår var jag på middag hos en väninna som lyckades med IVF när hon var dryga 44. Hon hade då blivit nekad IVF i Sverige (vet inte vilka kliniker), så hon vände sig till utlandet och lyckades . Så idag spirar jag av hopp igen .  

• Fjällsippan
    underverket: väninnan är egentligen en kompis till min man, och jag och hon har aldrig pratat om detaljerna i behandlingarna (hon har sagt att hon inte gillar att prata om det). Hur som helst så har jag förstått att hennes reserv inte har varit så bra, så det verkar ha handlat om super-tur. Och envishet, som hon själv uttryckte det. Hoppas att ditt möte på torsdag blir bra och konstruktivt. Vad är det för hormonprover som du ska ta? 

ugglis: beklagar minuset ! För mig brukar det ta 3 dagar innan mensen kommer.

turlid:  visst är det tärande med skengraviditeter - håller tummarna för att mensen håller sig borta och att du kan plocka bort "sken" den här månaden. 

Nu känns det som tur i oturen att vi valde att ha lite hemmaverkstad den här månaden, nu när FET inte blev av. Så jag kommer nog också vara duktigt skengravid i 1 vecka framåt. Har ju, så klart, redan börjat inbilla mig att aktiviteten i äggstockarna känns annorlunda än "vanlig" mensvärk .

• Fjällsippan
    ChippiChoppi: tack för svar - nu blir jag väldigt nyfiken på hur de kommer att ställa sig till min historik. Har okej AMH (1,7), men det tog ju en väldigt massa försök att få sonen (sammanlagt  10 ET/FET och 17 återförda fina embryon). Så jag har jättesvårt att bli gravid, och det finns ingen förklaring (diagnos oförklarlig barnlöshet). Ska ringa till St Göran imorgon. Ser att de kostar 1 000 kr / konsultation - behövdes det flera sådana möten för att "godkänna" dig?
  • Fjällsippan

Uppdaterar. 

Dallas, väntsterklicka och dra med pilen på önskat kopierat område - när markerat tryck ctrl+c, för att klistra in tryck ctrl+v.

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v48 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm och Uppsala)
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar MA och nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)

***ÄP***
    pp08, IVF4 (syskon IVF1), ÄP 8/11

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby
    Eviglängtan IVF, ET 25/10, TD 10/11, 39 år, bor i Skåne
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, Testdag 15/11, bor i Göteborg
    Zinfandel, 39 år, FET1, TD 5/12, bor i Skåne

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    dallas, 37 år, inväntar syskonförsök till våren, bor strax söder om Göteborg

• Fjällsippan

Välkomna hit, Grisensmamma och Ladycocos !

Riita: jag tolkar de två blå strecken på CB's test som att ÄL är på gång, i alla fall har det varit så i mitt fall. Har du haft 2 streck under hela testperioden?

Choppi:  lycka till idag!

• Fjällsippan

Turild: Usch vad synd att det inte blev något den här månaden. Jag har gjort några stim FET och liksom några andra tjejer här tog jag Progynon f rom mensdag 1 och VUL runt dag 12 -14 för att mäta livmoderslemhinnan och bestämma återföringsdag. På FET-dagen började jag med progesteronet. Hoppas att du får komma igång så snart som möjligt!

Inanna: jag har hört att man kan vara väldigt fertil på första ÄL efter en skrapning - så missa inte chansen!

• Fjällsippan
    Skruttefia skrev 2010-12-10 09:45:42 följande:
    Nej, jag gjorde en variant av långa metoden som kallas "Flare". Jag började med spray vid mensstart
    Vet du varför man väljer den här metoden? Vilka fördelar?

Super-hårt-hållna-tummar för att du får ett plus på lucia! 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?