• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-05-29 19:30:15 följande:
    Instämmer med turlid angående tempen! Huvudvärk får jag av Trombylen, men hade även huvudvärk vid tidig graviditet då cirkulationen ökade i kroppen *tummarna hålls så hårt det bara går*
    Tack Fjällis!!! Jag hoppas ju för dig oxå fortfarande...
  • Enya70
    turlid70 skrev 2011-05-29 18:53:28 följande:
    Enya, vilken RD är du på? Feber i 3-4 dagar låter bra, det var ju rätt tid för dig då embryot fäste, sen sjunker tempen, men borde inte sjunka helt, inte till den normala. Jag har också känt saker fram till ca en vecka innan TD sen var det helt lungt och är det fortfarande. Längtar efter symptom, men nada än så länge. Kattenizzes hink med illamående har fortfarande inte nått fram till mig heller.
    RD9  nu hade "feber" RD4-RD7
    Jag har ett väldigt lätt illamående så jag vill oxå gärna ha mer Skrattande 
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-29 20:14:44 följande:
    Har just fått info från väldigt säker källa att Victoria & Daniel gör IVF, de frös ner spermier före hans njurtransplantation. Fy fasen säger jag att vara i deras sits, med alla ögon på sig, när det står i alla tidningar att nu är hon nog gravid, att mer eller mindre varje dag stå och le inför alla kameror och vara glad och samtidigt gå igenom denna känslomässiga berg-o-dal-bana. Och ha den pressen på sig att nu "måste" det snart levereras. Kan tänka mig att där funkar inte riktigt adoptionstanken... Än i alla fall. Huuu vad jag lider med dem. Snacka om att man då ändå har en fördelaktig situation...! 
    Ja fy fan, jag avundas dem inte. Med allas blickar på sig och allt.
    Oj oj oj 
  • Enya70
    No Ka Oi skrev 2011-05-29 20:28:03 följande:
    Enya, hoppas hoppas du måste vara chaffis på bröllopet! Jag håller tummarna!
    Det hoppas jag med. Tack för dina tummar! {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Boe skrev 2011-05-30 08:00:29 följande:
    Men vad är det jag läser, Zinfandel & Lenafena NEJ vad tråkigt!!!! Det som kändes så lovande! Det är bara att vila upp sig & sedan på nästa tåg igen!

Fjällis,
    Grattis på din dag lite i efterskott.

Mia, Lycka till idag!

Enya,
    Hoppas verkligen på dig nu!

Inanna,
    Wow vilket resultat & vilket drama med beslutsfattande etc. Nu ska li & lo fästa så det så!

Ego-Ikväll blir det ÄL spruta, ÄP på onsdag & ET fredag (om allt funkar)
    Fick dra ner dosen från 175 till 75IE. Jag anade att 175 var för högt. Ser så mycket fram emot veckan & hoppas på något till frysen denna gång (har inte lust att spraya igen)

Har funderat mycket på Victoria & Daniel och blir inte förvånad över IVF svängen för dem. Det är mycket som är tur i oturen i livet. Vi hade tur att lyckas få ett barn i oturen att vara oförklarligt barnlösa. Tur i oturen att vi hade råd att betala IVFerna. Jäkligt skönt att ha turen att få vara anonym i denna pressGlad

Lycka till nu alla kämpare!
    Kraaaam
    Tack Boe! Åh vad skönt att det äntligen är dags för ägglossningssprutan. Blir spännande att följa dig i veckan och få höra hur många fina ägg du får. Kramar Hjärta
  • Enya70
    mamman0301 skrev 2011-05-30 10:19:57 följande:
    Idag har jag varit VUL, ca 15 blåsor, några på 16 mm, ett par på 15 och 14 , så dom trodde inte dom skulle behöva fler  vul innan äggplock. Han sa att det inte var så många blåsor pgr av att man kör korta metoden. Äggplock skulle nog ske i slutet av veckan.
    Jag tycker att det var MÅNGA blåsor jag. Grattis och nu håller vi tummarna för ett bra ET. 
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-05-30 14:41:24 följande:
    mamman03: grattis till toppresultat!

Själv åter efter ET-försök som inte blev något...Rynkar på näsan
    Har vätska i buken igen och stora äggstockar och jag valde att avstå.
    Det fanns en blastocyst som var helt färdig idag och låg och väntade på mig.. snyft... och troligen ytterligare en till som gick att frysa senare idag. Sen kanske det blir 2 till imorgon men de kan ju avstanna. Alla 8 befruktade såg i alla fall fina ut dag 3 (alla var 8-celliga, men man detaljundersöker inte kvalitén som om man skulle frysa dem då).

Nu blir det FET i augusti efter semester. Reser till Medelhavet om ca 2-3 veckor och hinner väl få mens nu eftersom jag slutar med progesteronet. Nu kan jag även njuta av all-inclusive...Cool

Turlid: Som svar på tidigare fråga tog jag med mig makens bidrag i fickan på äggplock. De sitter ju mest och ser hjälplösa ut så det gick bra ändå...Flört

Inanna: Det är minst 7 befruktade som krävs för blastocystodling på vår klinik. 5 var en siffra jag och dr hade bestämt. Jag gjorde blastocystodling denna gång för att få lite längre tid att se hur ev ÖS utvecklade sig ända till dag 5. Annars hade jag nog kunnat välja att sätta in redan efter 2 dagar.
    Trodde vi skulle få jämngamla  kompis-embryon. Hade redan börjat fundera på blastis-namn..
    Men så tråkigt Mia! Jag anar att du varit överstimulerad tidigare? Varför måste du vänta ända till augusti? Stänger kliniken om en månad redan? Suck vad tungt men nu får su samla alla dina krafter under Medelhavsresan och tanka D-vitamin i solen.

Många kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-05-30 15:27:24 följande:
    Dags att lämna spermaprov på onsdag.. om vi får till nåt..Sexrådgivaren vill att jag sitter utanför rummet medan hon och sköterskan "tar hand om min karl":... hur fan låter det liksom?!?!?

Går på nutrilett nu för att ta bort de där nesliga kilona som jag gick upp efter insändandet av remissen och så måste jag ju ner 8 kg till förutom dessa.... så det får bli pulver och soppor några dagar/vecka dock inte när sonen är här för jag vill inte ge honom den bilden riktigt.

I morgon kommer jag tack och lov inte ha så mycket tid att tänka på detta med spermieprov eftersom jag först sitter med uppsatsopponeringar 8.-16 och sen ska vi gå på en show tillsammans med en vän och ehnnes väninna.. umbilicle brothers... hoppas på många goda skratt så att man kan släppa tankarna på rabiata sexrådgivare och spermiemaskiner.
    Hoppas allt löser sig till det bästa på onsdag!
    Jag kom just hem från jobbet och satte mig ute på altanen och vet du vad. Jag upptäckte att vi har ett fågelbo med små ungar under taket Skrattande. Mamma fågel flyger frenetiskt fram och tillbaka med mat åt de små.
    Hoppas så att du har rätt att det är ett tecken på fertilitet i huset Drömmer 
  • Enya70
    Turlid, Zin och Inanna - jag sitter här och hoppas jag får göra talgoxmammam sällskap och förse de små ungarna med mat stup i ett. Det vore ngt det Drömmer
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-30 21:33:19 följande:
    Katte: precis och så behöver Sverige femtielvatusen "vetenskapliga" bevis, undersökningar & utredningar som är uråldriga när de sen väl bestämt sig....
    Ja, suck så segt det är. Det är likadant i min forskningsbransch, strålbehandling. Svenska läkare är förbaskat långsamma och försiktiga jämfört med flera andra europeiska länder...
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?