Mia69 skrev 2011-05-30 14:41:24 följande:
mamman03: grattis till toppresultat!
Själv åter efter ET-försök som inte blev något...
![Rynkar på näsan Rynkar på näsan](http://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-frown.gif)
Har vätska i buken igen och stora äggstockar och jag valde att avstå.
Det fanns en blastocyst som var helt färdig idag och låg och väntade på mig.. snyft... och troligen ytterligare en till som gick att frysa senare idag. Sen kanske det blir 2 till imorgon men de kan ju avstanna. Alla 8 befruktade såg i alla fall fina ut dag 3 (alla var 8-celliga, men man detaljundersöker inte kvalitén som om man skulle frysa dem då).
Nu blir det FET i augusti efter semester. Reser till Medelhavet om ca 2-3 veckor och hinner väl få mens nu eftersom jag slutar med progesteronet. Nu kan jag även njuta av all-inclusive...
Turlid: Som svar på tidigare fråga tog jag med mig makens bidrag i fickan på äggplock. De sitter ju mest och ser hjälplösa ut så det gick bra ändå...
Inanna: Det är minst 7 befruktade som krävs för blastocystodling på vår klinik. 5 var en siffra jag och dr hade bestämt. Jag gjorde blastocystodling denna gång för att få lite längre tid att se hur ev ÖS utvecklade sig ända till dag 5. Annars hade jag nog kunnat välja att sätta in redan efter 2 dagar.
Trodde vi skulle få jämngamla kompis-embryon. Hade redan börjat fundera på blastis-namn..
Men så tråkigt Mia! Jag anar att du varit överstimulerad tidigare? Varför måste du vänta ända till augusti? Stänger kliniken om en månad redan? Suck vad tungt men nu får su samla alla dina krafter under Medelhavsresan och tanka D-vitamin i solen.
Många kramar