• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-05-26 16:31:48 följande:
    Här kommer försök till pepp från miss superruvarbluesaren själv . När äl-sprutan går ur kroppen så tar alltid min ruvarblues vid, för då avtar de hoppfulla symptomen. Men exakt så var det för mig även den gången jag lyckades. De första 10-11 dagarna i den ruvningen var jag bombsäker på att det var en minusruvning. Jag förstår att du tycker att det är svårt att tro på det här efter många misslyckade försök. Men jag vet att det kan gå, även om det tar många försök! Nu är det ju din tur! Och du fick 3 fina embryon den här gången! Ge inte upp hoppet!

Idag har jag gått vidare från depp till att försöka förtränga ruvningen helt. Jag missade ju ananasätandet den här omgången, men idag har jag suttit i solen i Hagaparken och ätit Ananassplitt och tänkt på Er mina kära FL-väninnorHjärta.
    Åh tack kära Fjällis! Du är ju bara bäst som orkar peppa mig Hjärta.
    Vi får kämpa på och hoppas på det bästa. Kramar till dig!
  • Enya70

Åh tack Kattenizze o Turlid! Man blir ju galen av det här ruvandet Tungan ute. Än går det upp och än går det ner. Hoppet alltså. Rena berg o dalbanan...

Hur mår ni andra ruvare???

• Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-26 19:13:24 följande:
    Ego: TPA i sin allra galnaste fas..... GladTystSkrikandesObestämd
    Oj oj oj usch ja vad det är jobbigt. Hur brukar det vara för dig Zin? Om det inte lyckas brukar du få mens innan testdag då?

Jag brukar få mens på RD 15-16 så när jag i Sverige hade testdag på RD21 hann mensen alltid före.
    I Danmark kör de med testdag på RD14 så då brukar det bli seriös TPA på slutet.

Men nu bestämmer vi att mensen håller sig bort riktigt j-la länge. Inte förrän nästa år vill vi se den... varken du eller jag.
  • Enya70
    callimero skrev 2011-05-26 19:07:45 följande:
    Tummar för dig, och alla er andra ruvare!

Jag ska spana efter en Ananassplittsätande Fjällsippa på nästa dagliga promenad i Hagaparken. Försöker gå bort sprutperforerat magfett och jaga bort ruvarångesten.
    Och tummar för dig med kära Kallis Glad
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-26 20:54:41 följande:
    Klart man kör helvitt, annars vore det katastrof varje gång Flört

Det där kommer jag också ihåg. Lagen heter "Lagen om befruktning utanför kroppen", den senaste jag hittar nu är proposition 2001/02:89, senast uppdaterad 2005.

www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=37&do...

Här är soc, men vet inte om det är den senaste.
    www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/A...

Enya: 2 ggr inte förrän efter proggisarna, förra gången på RD 14, dagen före TD.
    Åh, jag förstår. Seriös TPA alltså. Men du kommer inte att se ngt rött hur mycket du än letar Flört
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-26 20:58:49 följande:
    Enya, du vet att jag litar på dig?!?!!
    Absolut! Jag har rätt om alla andra utom om mig själv...haha
  • Enya70
    Fruttan2 skrev 2011-05-26 21:15:35 följande:
    Hej på er!

Oj, vad kul med flera plus! Grattis No Ka Oi! Mina tummar är hårt hållna för er andra som har TD snart!!! 

Jag har kommit över minuset och är redo att ta nya tag efter sommaren. Idag har jag och maken varit på kliniken och pratat om fortsättningen. Vi har ju två i frysen och planen är nu att sätta tillbaka båda samtidigt (om de klarar sig förstås), förmodligen blir det aug/sept. På doktorns förslag kommer de att göra assisted hatching (kan det heta så?) på dem också. Hon sa att det egentligen inte finns några säkra belägg för att det hjälper, men att det i alla fall finns säkra bevis för att det inte skadar. Någon annan av er som fått detta gjort? FET kommer också att göras med Gonal-F och Ovitrelle, tidigare har vi bara testat med ÄL-test hemma. 

Behövs det fler IVF provar vi korta metoden, vilket vi aldrig gjort tidigare. Det var på vårt förslag och hon höll med om att det kan passa bra.

Jag mår bäst när det finns en plan, så jag känner mig nöjd med dagens besök och det bemötande vi fick.

Tack för tummar!

Jag är glad att läsa att du redan påbörjat uppladdningen för nästa försök. You go girl!

Jag försökte få AHA på Ackis i Uppsala men de hävdade bestämt att det hade de testat tidigare på många patienter utan att det gjorde varken från eller till.

I Danmark gör man AHA mha laser. De studier man gjort i Svergie är mha mekanisk AHA. Enligt min danska läkare är det just laser assisted hatching man fått fina resultat med för oss äldre vars ägg kan ha tjockt skal

Vi har valt att göra laser assisted hatching nu vid varje IVF i Danmark trots att vi får betala 3500 Dkr för det extra per gång.

Vad vet jag om det hjälper eller inte men vi har valt att göra så i alla fall...
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-27 07:18:22 följande:
    Laservarianten låter betydligt mer tillförlitligt, tänk att Dk alltid ska ligga lite längre fram.... Är man orolig för att just lasern påverkar negativt i Sverige eller är man som vanligt bara trångsynt tills det gjorts femhundranittiotusen tester..?!
    Skulle tro det där senaste med femtioelvatusen tester... Man blir ju galen så sega de är ibland...

Lycka till Inanna idag och Kram till alla ruvare {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    mamman0301 skrev 2011-05-27 08:45:34 följande:

Hej jag har en liten fråga, jag ska ju ta min spruta kl 18 varje dag, men nu är det så att min stora son ska på bal ikväll och jag vill ju så gärna se dom på röda mattan, men då behöver jag ta sprutan kl 17 redan, kan man göra det en dag utan att ställa till det? Vad tror ni??

Ja så länge det inte är ägglossningssprutan så går det utmärkt. Man ska ta stimuleringssprutorna ungefär vid samma tid varje kväll. Så en timme hit eller dit gör ingen skillnad. Med ägglossningssprutan däremot måste man vara exakt.

Lycka till!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?