Fruttan2 skrev 2011-05-26 21:15:35 följande:
Hej på er!
Oj, vad kul med flera plus! Grattis No Ka Oi! Mina tummar är hårt hållna för er andra som har TD snart!!!
Jag har kommit över minuset och är redo att ta nya tag efter sommaren. Idag har jag och maken varit på kliniken och pratat om fortsättningen. Vi har ju två i frysen och planen är nu att sätta tillbaka båda samtidigt (om de klarar sig förstås), förmodligen blir det aug/sept. På doktorns förslag kommer de att göra assisted hatching (kan det heta så?) på dem också. Hon sa att det egentligen inte finns några säkra belägg för att det hjälper, men att det i alla fall finns säkra bevis för att det inte skadar. Någon annan av er som fått detta gjort? FET kommer också att göras med Gonal-F och Ovitrelle, tidigare har vi bara testat med ÄL-test hemma.
Behövs det fler IVF provar vi korta metoden, vilket vi aldrig gjort tidigare. Det var på vårt förslag och hon höll med om att det kan passa bra.
Jag mår bäst när det finns en plan, så jag känner mig nöjd med dagens besök och det bemötande vi fick.
Tack för tummar!
Jag är glad att läsa att du redan påbörjat uppladdningen för nästa försök. You go girl!
Jag försökte få AHA på Ackis i Uppsala men de hävdade bestämt att det hade de testat tidigare på många patienter utan att det gjorde varken från eller till.
I Danmark gör man AHA mha laser. De studier man gjort i Svergie är mha mekanisk AHA. Enligt min danska läkare är det just laser assisted hatching man fått fina resultat med för oss äldre vars ägg kan ha tjockt skal
Vi har valt att göra laser assisted hatching nu vid varje IVF i Danmark trots att vi får betala 3500 Dkr för det extra per gång.
Vad vet jag om det hjälper eller inte men vi har valt att göra så i alla fall...