• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

kattenizze skrev 2011-05-23 17:21:36 följande:
    Enya: Om jag förstått det hela rätt kan man inte överdosera proggisar...Därför är det väl bra att ta tre? Jag har nu två men jag är ju i vecka 10 snart. Ska ha dem flera veckor till som ett stöd för att förebygga MF.
    Är det så? Jag har ingen aning nämligen. Jag har funderat på att ta 3 som läkarna i Sverige säger men har ändå snällt lytt min danske läkare... Kanske borde jag öka till 3?

Vet ni andra? Finns det några nackdelar med att öka progesterondosen?
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-23 21:50:47 följande:
    Har "feber" sen igår Skäms
    Härligt Zin, har du testat?
    Kramar 
  • Enya70
    kattenizze skrev 2011-05-23 22:04:03 följande:
    Zinfandel: Lovande lovande! Jag hade också "feber" när de här små liven fäste...

Mitt stora problem just nu är jag småblöder. Jag vet att det inte är nåt farligt egentligen, för blir det missfall så blir det och inget jag kan påverka. Men jobbigt mentalt är det faktiskt. Har hållit på av och till hela tiden. Men men snart dags för KUB så då får man ju se hur det ser ut. Och så mår jag fortfarande illa som 17 och det är ju också ett tecken för en stark graviditet. Med sonen störtblödde jag ofta och det gick ju vägen. Är väl en blödare helt enkelt!

Turlid: Då får man gratulera igen då, skönt att gravidlistan fylls på. Nu väntar vi in er andra brudar som puppar nu då!!!
    Kattenizze, låter lite jobbigt med ditt småblödande. Hoppas det ger med sig snart. Vilken vecka ä du i nu?
    Kramar från mig {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    underverket 06 skrev 2011-05-24 07:03:20 följande:

Själv fick jag mens igår o blev faktiskt ganska deppig. Fick för mig att man lättare blir gravid efter ett misslyckat IVF, så jag trodde väl lite extra. När sonen föddes för 2, 5 år sedan o vi till slut hade lyckats få ett barn, då trodde jag i min enfald att har vi nu lyckats en gång då kan det inte vara så svårt att få ett syskon. Jag trodde verkligen på fullt allvar att vi skulle lyckas själva o skulle det inte lyckas så skulle vi lyckas på 1--2 IVF. Man har ju hört så många fall o folk som är oförklarligt barnlösa o som adopterar o när de väl får hem sin bebis blir de gravida. Har en kollega på 25 år som berättade att hon har en bror som är adopterad o när han var 6 mån blev hennes mamma gravid o hon blev till. Då hade de försökt då barn i 10 år.  Men det är väl bara att fortsätta kämpa o under tiden njuta av den guldklimp som jag ändå har. I natt har han sovit hos mormor o morfar o sambon o jag hade lite egentid igår på en vanlig måndag. Mysigt! Ska iallafall försöka gå ner lite vikt till nästa IVF. Har ca 10 kg övervikt o jag vill gå ner de.

Tack för tummarna!

Jag förstår att det var deppigt. Usch, jag känner med dig. Nu får du vila upp dig och ladda för nästa försök.
    Ta hand om dig väl under tiden. Kramar Hjärta
  • Enya70
    moa123 skrev 2011-05-24 07:10:40 följande:
    Hej !
    Var inne och läste lite hur det går för alla kämpare. Ser i listan att ni är ju unga allihop!  Så får man tänka.
    Går det inte denna gången så kanske nästa. Eller rent av spontant som vi ju ser exempel på här i tråden.

Hälsningar nina/ BF 9 juni- FET i höstas. 43 och ett halvt  år ung.
    Härligt att höra att det går att lyckas 43 och ett halvt år ung Skrattande.
    Då borde man ju ha en chans som bara är inne på det 41:a året...

fint namn förresten Flört
  • Enya70
    Boe skrev 2011-05-24 08:28:45 följande:
    Ego- färgade håret igår. Har ju precis varit på tapeten att det är såå farligt när man är gravid så då är det ju bäst att förbereda sig i fall att det blir ett plus. Jag är tyvärr väldigt gråhårig trots endast 38 år (färgar jämt men ser ju i utväxten). Har klurat på om detta kan påverka fertiliteten, att man på något sätt har åldrats i förväg. Har googlat som tusan på samband men finner inget. Ni kanske tycker jag är galen som tänker dettaSkäms?

Annars så var jag mycket lös i magen igår, kollade biverkningar på puregonet  & diarée var tecken på överstimulering. Ska ju inte på VUL förrän fredag så detta får jag nog hålla under kontroll. Förra IVFen fick jag ju sänka från 150 till 125 mitt i och nu kör jag ju på 175 IE. Lite orolig är jag för detta.

Håller tummarna hårt för alla ruvare & ser fram emot med spänning mot resultaten!
    Jag gjorde ju slingor förra veckan innan Et så jag passade också på innan. Man är ju så nojig och vidtar alla åtgärder att inte göra minsta lilla som möjligen kan vara till skada.
    Jag brukar också bli jättekonstig i magen av alla mediciner. Bra att du håller lite koll.
    Heja på med sprutorna {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Snösport skrev 2011-05-24 08:34:40 följande:
    MammaGås: hej vännen, visst är det ett litet mirakel...fick lite tydligare och blåare streck på testet idag så ska bara försöka bli lite lugnare   
    Härligt Snösport! Det här kommer gå hela vägen. Jag hejar på dig allt jag kan Hjärta
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-05-24 11:16:01 följande:
    Tack! Jag hoppas det ska gå bra imorgon! Vet inte om det blir toppkvalité men får jag ett toppägg i slutändan är jag nöjd! Jag är hemma för halsont och förkylning så det känns inte jättebra att behöva gå upp tidigt imorgon! Jag vill inte missa ÄP hur dålig jag än är men är beredd på att det kommer bli extra kämpigt! Är lite rädd för att jag haft 7 mil långa ÄL-flytningar och känner mig inte längre så svullen i magen så jag hoppas verkligen inte att en extra sprutdag fått äggisarna att pipa iväg för tifigt!

Hade jag haft gråa hår (men ännu har inga dykt upp) hade fåfänga lilla jag också färgat min långa man så jag förstår dig precis. Däremot tror jag inte attgråa hårstrån påverkar fertiliteten särskilt. Vissa blir ju gråhåriga redan före 30. Långt innan rynkorna börjar komma!  Om det räcker med så låg dos som 175 för dig tror jag inte det ska vara några problem alls med din fertilitet!

Hoppas ditt VUL går bra på fredag! Håller tummarna för dig att du inte är ÖS!
    Inanna, jag håller tummarna hårt för dig imorgon och hoppas på många mogna fina ägg.
    Du vet förr i tiden så sa man ...passa på medan du är förkyld... för då har immunförsvaret naturligt fullt upp med förkylningen och har inte tid med sådana småsaker som att stöta bort främmande embryon i livmodern.

Förkylning har ungefär samma effekt som prednisolon Flört
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-05-24 11:22:28 följande:
    Spännande med alla er som har TD snart! Nu bestämmer vi att ni ska plussa den ena efter den andra! Så det så Skrattande!
    Solig Det hoppas vi att vi alla gör...
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?