IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Vet ni andra? Finns det några nackdelar med att öka progesterondosen?
Själv fick jag mens igår o blev faktiskt ganska deppig. Fick för mig att man lättare blir gravid efter ett misslyckat IVF, så jag trodde väl lite extra. När sonen föddes för 2, 5 år sedan o vi till slut hade lyckats få ett barn, då trodde jag i min enfald att har vi nu lyckats en gång då kan det inte vara så svårt att få ett syskon. Jag trodde verkligen på fullt allvar att vi skulle lyckas själva o skulle det inte lyckas så skulle vi lyckas på 1--2 IVF. Man har ju hört så många fall o folk som är oförklarligt barnlösa o som adopterar o när de väl får hem sin bebis blir de gravida. Har en kollega på 25 år som berättade att hon har en bror som är adopterad o när han var 6 mån blev hennes mamma gravid o hon blev till. Då hade de försökt då barn i 10 år. Men det är väl bara att fortsätta kämpa o under tiden njuta av den guldklimp som jag ändå har. I natt har han sovit hos mormor o morfar o sambon o jag hade lite egentid igår på en vanlig måndag. Mysigt! Ska iallafall försöka gå ner lite vikt till nästa IVF. Har ca 10 kg övervikt o jag vill gå ner de.
Välkomna Mamman och Rowanda !