• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ciara skrev 2012-04-09 19:34:00 följande:

MissBoring: åh nej, så olyckligt samtalet med din vän utvecklade sig! Jag kan tänka mig att hon inte hade en aning om hur hon skulle hantera situationen, och bara i sammanhanget kände nåt tvång att haspla ur sig sitt besked. Det var nog inte alls illa menat (så elak kan man ju inte vara, hoppas jag), men det där blev ju så oerhört fel. Obetänksamt. Jag förstår verkligen att du blev ställd och ledsen. Jag skulle reagerat likadant. Fy så jobbigt.

Jag VET med säkerhet att hon inte menade det utan att det bara kom av stressen av att hon visste hon var gravid å jag trodde helt säkert det skulle gå över men varje gång jag tänker på henne så kommer det där samtalet upp :( Det är det jag menar lite, synd att alla känslor ställer till det fast man själv inte vill! Jag skulle jätte gärna vilja få tillbaka samma relation till henne som tidigare och förhoppningsvis kommer det men tyvärr inte än.
  • MissBoring
    Vi 4 skrev 2012-04-09 22:39:20 följande:
    MissBoring, usch, jag förstår själva känslan av att en sådan kommentar ligger i vägen för vänskapen! Jag hoppas att du kommer att kunna släppa det, men kanske måste du prata med henne om det om det inte försvinner med tiden? En tanke bara...Du låter som en fin vän som kan se att det inte var så hon menade det, men att det bara kom ut så... Själv har jag en vän som när vårt barn dog (han var 1,5 år), sa till mig att det finns en mening med allt och något om att jag kanske inte just då kunde se det, men att jag nog skulle förstå meningen med det med tiden. I min värld kan det aldrig finnas någon mening med att ett barn dör i en olycka och jag kan inte släppa det hon sa, jag har jättesvårt att prata med henne sedan dess och vi har verkligen glidit ifrån varandra. Om jag ska ta upp kontakten igen måste jag prata med henne om det känner jag, men det knepiga här är att jag tror att hon verkligen tänker så, hon har ett sådant sätt att se på livet. De har fått tre barn, precis de årstider de planerat och det mesta i hennes liv går som på räls...Det gör det nog ännu lite svårare tror jag. En lång utläggning som inte hade med saken att göra riktigt, men jag ville mest säga att jag tror att jag förstår...

Anne, tack det går rätt bra, jag går mest och väntar på att det ska bli maj. Maken åker bort nu precis vid äl-tider, så i april blir det inte ens hemmaförsök. Jag grämer mig lite för jag har dumt nog fuskat och ätit lite godis i helgen och ångrar mig, jag som hållit mig undan sötsaker så bra. men det kanske vägs upp av bra mat i övrigt, akupunktur och mycket motion Drömmer
    Men det va det värsta jag har hört!! Sa hon det till dig när du mist ditt barn...??
    Jag trodde jag hört mycket men det där tog priset. Ja alla har vi olika sätt att gå igenom livet...

Du, jag tror inte lite godis gör nått, man ska ju leva mitt upp i allt och mår vi bra så tror jag det påvekar positivt. Å ibland mår man bra av lite godis Flört   
  • MissBoring
    Inanna Li skrev 2012-04-10 12:01:19 följande:
    Tack för att du frågar. Jag mår ganska bra förutom lite krämpor som foglossning och annat. Är i vecka 23 + 1 idag. Har varit på MVC imorse och lyssnat på hjärtljud. Allt verkar bra så här långt.

Åh vad härligt Solig ja alltså att allt är bra inte att du har foglossning Skrattande
  • MissBoring
    Inanna Li skrev 2012-04-10 12:09:21 följande:
    Tack Skrattande!
    Jag tycker det är så kul att följa dig. Jag hade precis hittat hit när du fick ditt plus efter bara ett par veckor så det känns lite speciellt! Du ingav/ger mig hopp Hjärta
  • MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-04-10 15:27:16 följande:
    Sådär ja, första megadosen av Menopour och brista diarrén... Något ni andra känner igen? Zin, är det Menopour du kör med?
    Jag har inte haft så men å andra sidan tror jag att jag har stålmage... Hoppas det inte blir under hela sprutperioden, då bilr det ju jobbigt för dig Rynkar på näsan styrke kram
  • MissBoring
    Bengalen skrev 2012-04-11 18:21:02 följande:
    Maryhe: Hur långt i ruvningen har du kommit? Man behöver inte känna så mycket. Inte för att jag har några erfarenheter från något plus så vad vet jag men ta inte ut något i förskott i alla fall. Jag fortsätter i alla fall att hålla mina tummar.

Själv var det dags för VUL nr 2 idag. Det gick jättebra. Jag är fortfarande helt mållös.Förvånad Äggblåsorna hade fortsatt att växa rejält så det blev en spruta Orgalutran direkt för att förhindra spontan ägglossning. Lite lustigt för det var precis det jag frågade om i måndags när jag var där om det inte fanns någon risk för egen ägglossning när man kör japanen men det fanns det inte när man tar Tamoxifen, men det hade tydligen ändrat sig idag... Flört
    Jag minns ju vad du 42:an har skrivit här innan om just japanen och om hur du redan hade ägglossat innan ÄP. Det verkar gå väldigt snabbt med tillväxten av folliklar med denna metod, men bara allt finns kvar när det är dags för äggplock är jag glad och nöjd.
    Ikväll kl 23:30 ska äggmognadssprutan tas och sen blir det ÄP på fredag. Kan inte fatta att jag är tillbaka igen efter de senaste åren med äggdonation.
    Tantastiskt att höra!! här kommer det hållas ett par tummar på fredag kan jag lova {#emotions_dlg.flower}
  • MissBoring
    Tuva, kanske du kan höra med begravningsbyrån? de ska ha juridiska ombud om jag inte minns fel. Om inte annat kan de säkert hjälpa er åt rätt håll. Väldigt tråkigt att höra att det skulle bli krångel med arvet efter allt annat. Kram
  • MissBoring

Nu tjejer har jag en fråga. Fick min journal från kliniken idag.
    På äggprotokollet stod det: Info: ägg med stora polkroppar och utflytande zona. Vet någon vad det betyder??

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?