• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skytten skrev 2012-04-07 21:31:48 följande:
    En annan sak som känns så konstigt, det är att jag inte är ledsen. Jag trodde att jag skulle bryta ihop men hela processen, behandlingen och ruvningen har varit värst - att nu stå inför faktum att det är över är som att sätta en punkt som jag så länge behövt. Ni vet att det varit en kamp för mig med alla rädslor för det ena och det andra och nu kan jag andas igen. Jag önskar att jag haft en annan styrka för då hade jag nog försökt igen m tanke på mina bra resultat. Men det finns också en skön styrka i att känna sig själv och sina begränsningar. Och jag gjorde det jag sagt att jag skulle. Så nu får jag leva med den här nya förutsättningen och det ska faktiskt bli så skönt! Jag hoppas att jag inte trampar på någons tår nu för att jag säger att det är skönt att nå ett avslut. Men det är min värld nu. Och jag ska hålla tummarna för alla er underbara kvinnor som kämpar så hårt! Ni har varit helt fantastiska och även om jag lämnar tråden nu så kommer jag besöka er då och då. Den är ju lite beroendeframkallande. Lycka till nu alla!

Skytten. Det är tråkigt att läsa om ditt beslut men det känns samtidigt skönt också. Hoppas jag också kommer känna så när det är dags för mig att sätta punk, om det skulle va så att det blir innan det blir bäbis. Mina tår är iaf inte platta

Hoppas du får njuta av våren i lugn å ro! (om det inte innebär att du är låghormonare eklart!) Kram
  • MissBoring
    Bengalen skrev 2012-04-07 18:03:40 följande:
    Yes, jag har ett par stycken goda vänner numera som jag har lärt känna härifrån "tack vare" våra fertilitetsproblem. Det är väl det positiva med hela denna skiten om man säger så.

Finafina: Jag ska kolla med honom nästa gång jag är där.

Bengalen skrev 2012-04-07 18:03:40 följande:
    Yes, jag har ett par stycken goda vänner numera som jag har lärt känna härifrån "tack vare" våra fertilitetsproblem. Det är väl det positiva med hela denna skiten om man säger så.

Finafina: Jag ska kolla med honom nästa gång jag är där.

• MissBoring

Hmmm nu gick det väldigt bra för fröken, not dumma mobil Bengalen tänkte bara säga vad kul! Å om nio månader så har "skiten" inte bara gett dig vänner

• MissBoring
    Maryhe skrev 2012-04-09 12:06:59 följande:
    Grattis till sprutstart Tuvalina och lycka till med VUL Bengalen!!

Hur mår ruvaren då? :)
  • MissBoring
    Maryhe skrev 2012-04-09 13:30:07 följande:
    Tackar som frågar! Jag har ju inte hunnit känna efter så mycket iom att min son varit här. Vi har varit på designer outlet varje dag för att hitta studentkläder, sen har jag jobbat. 

I lördags åkte han hem. När vi kom tillbaka från flygplatsen på kvällen så fick jag "mensvärk" och kramp i benen o fötterna, RD5. Jag höjde ju dosen medrol i 3 dagar runt ET och då behöver man ju både mer kalium och kalcium. Kramper kan vara ett tecken på kaliumbrist. Jag har tagit extra kalium men det verkar inte hjälpa. Hade kramp i natt igen.

Igår på RD 6 fick jag ut rosa Crinone klumpar, äckligt. Men läste att slemhinnorna blir sköra av crinone och att crinoneklumparna kan bli lite missfärgade av blod. Det har inte hänt med de vanliga vaggisarna jag använt förut.
    Idag RD7 har jag haft hugg i livmodertrakten, men det kan ju också vara en biverkning av crinone. Känner fortfarande ingenting i brösten. 

Ligger efter med studierna efter att sonen var här så jag måste ägna all ledig tid till att bli klar med en stor inlämninguppgift. Tiden gick ut igår. Men det är bra för då har jag inte tid att analysera och grubbla. 
    Bra när man har att göra, precis som du säger så blir det inte så mycket grubblerier då ;)
    Jag började med Crinone när jag gjorde min IVF men fick gå över till proggisar då jag tyckte de där klumparna va så äckliga :(
    Lycka till med inlämningen och fortsatt ruvning eklart :)  
  • MissBoring
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-09 15:48:13 följande:
    En kort fråga... om man gör IVF i Danmark (eller estland, turkiet eller gud vet vart).....när det kommer till medicinen, hamnar den under högkostnadsskyddet då eller får man betala "fullpris" då???

Samma fråga när man går privat i Sverige, blir det fullpris för medicinerna då eller ?

I Sverige så går medicinerna på högkostnadskyddet.
    I övrigt (vad jag har förstått) så kostar det fullpris om man får från utlandet om man inte har en hemma gyn som skriver om receptena, men detta är bara info jag snappat upp för jag har ingen egen erfarenhet (än) av Danmark etc  
  • MissBoring
    Ciara skrev 2012-04-09 17:14:08 följande:
    Skytten: så otroligt tråkigt att det blev minus... Även om jag inte skrivit mycket här, så har jag läst mycket av dig i tråden och jag önskar dig av hela mitt hjärta all lycka framöver!

Bengalen: stort lycka till inför VUL! Vet hur nervöst det är.

Maryhe: hoppas allt går bra under din ruvning!

MissBoring: vill säga att jag känner igen mig precis i det du beskrev när du blev så ledsen, avundsjuk och bitter vid din väns gravidbesked. Jag har känt så flera gånger, t.ex när en god vän till mig blev gravid. Trots att hon t.om haft flera missfall innan så drabbades jag av dessa känslor, och de hängde sig tyvärr kvar. Jag kände mig så oerhört ful, ogin och elak. Jag har också en annan vän som aldrig lyckats få barn, och även hon har drabbats av samma känslor när hennes vänner blivit gravida, även när de haft svårigheter innan. Du är med andra ord inte ensam.

Tack snälla Ciara för att du delar med dig av dina känslor. Känns bättre att veta att jag inte är ensam men ändå känns det precis som du skriver att jag känner mig ful i dessa känslor men jag försöker tänka bort det. Det går nog bra när det väl blir dags att vi ska ses.
    Dessvärre har jag en annan vän som va lite otaktisk, jag ringde till henne (som också haft mf tidigare) för att få stöd när jag fått mitt första mf och då i samma samtal passade hon på att säga: ja det finns ju inget rätt tillfälle så jag kan ju lika gärna säga nu att jag faktiskt blivit gravid nu.... Näe det kan ju kännas som inget tillfälle är rätt men när jag gråter i luren för mitt mf så kanske just den dagen inte va den bästa!! Den vänskapen har fått sig en törn och jag kan tyvärr inte va stor nog att glömma den kommentaren. Jag sa inget i telefonen för jag blev så himla ställd och ledsen å sen höll jag mig bara borta. Vi hörs ibland men det är inte alls som förr....
    Det är så jobbigt med känslorna i denna resa!
  • MissBoring
    Bengalen skrev 2012-04-09 17:26:08 följande:
    Tack för era lyckönskningar, det hjälpte! {#emotions_dlg.flower}

Det fanns 5 stycken folliklar vilket är rekord för mig. Helt galet när jag nu bara gör mini-IVF/japanen där man max ska få ut 3-5 ägg. Tänk att när jag nu bara tar 150 ie varannan dag så har jag fler folliklar än när jag tog 300 ie varje dag, dessutom var det 2,5 år sedan sist och man har ju inte blivit yngre direkt.
    Det är nog bara att tacka TCM:n och all örtmedicin jag har hällt i mig de senaste åren. Min akupunktör har ju bestämt hävdat att får vi bara ner FSH-värdet ska det nog inte vara några problem att få till lite ägg.

Nytt VUL på onsdagsmorgon och sen troligen ÄP på fredag. Många turer till DK blir det...  

Åh vad roligt, stort Grattis :)
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?