• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

hemulen skrev 2012-03-31 15:44:42 följande:
    Wow, Tjorven och Ciara! Stort grattis till plussen. Och Tjorven, vad underbart att det funkade på hemmaförsök, helt fantastiskt!

Här kommer ännu ett Plus  *viskar*, för det känns som man måste göra det i den här svängen. Igår hade jag BIM och grymt mycket "mensvärk", testade svagt positivt. Imorse var det ett starkare plus. Känns helt otroligt och lite ångestframkallande. Hoppas pyret vill stanna, som så många känner till så klart man blir orolig efter tidigare MF.

men wow, ännu ett, vad händer?? Härligt är det iaf {#emotions_dlg.flower} kanske ska vi alla få vårt plus nu ett efter ett vart efter BIM eller TD kommer, tänk va fantastiskt det skulle va Drömmer

Grattis till dig med Hemulen, va det svagare igår än idag så är ju iaf det mycket positivt.

Än en gång lycka till allihopa å må det gå hela vägen Hjärta   
  • MissBoring
    hitcher skrev 2012-03-31 16:13:21 följande:
    Det måste vara våren som gör alla plussen Underbart!

Ingen som har en susning om det här (se nedan)?

En fråga. Är det någon som vet om blodsockersvängningar (mao att hålla sig till en kost som är fattig på socker och kolhydrater) påverkar chansen vid FET eller gäller det mer färskförsök/hemmaförsök? Jag står inför ett FET och orkar inte riktigt hålla dieten den här gången. Äggen är dock tillverkade under en period av hardcore TCM.

Jag vet tyvärr inte. Men huvudsaken borde väl va att äggen är ur en sån period, hoppas det iaf
  • MissBoring

Man blir ju grymt sugen nu när alla håller på och starta upp efter 3 Plus itråden också! men jag får hålla mig till i juni, det blir nog bra med plus då med Flört kanske det blir du och jag då Sunseed Glad plus någon mer som skulle köra runt juni som jag glömt vem det va nu Skäms men det kommer nog snart tillbaka.

• MissBoring
    tjorven01 skrev 2012-04-03 09:08:21 följande:
    Finaste Zin
    Du som har koll på allt
    Jag har beställt inofolic iaf eftersom jag har en vän som oxå behöver och alla tjejjer här men du får gärna inboxa mig om du Har ngn lista på vad man ska och inte ska ta vid grav
    Sitter just nu och får IVIG
    Hoppas bara att grodden vill stanna

Kram
    Det hoppas och tror vi att den vill :)
    Vad är IVIG för nått? för en som inte är så bra på förkortningar och termer...
  • MissBoring

Tjejer, ni som bor runt Gbg eller lite norr, vet ni någon samarbetsgyn som har öppet lite längre in på sommaren?
    och vad dom tar??
    Min gyn skulle ha 5 000 kr för vul och receptskrivning etc.. tyckte det va lite dyrt... men det kanske kostar så?
    Jag måste iaf ha en plan B för jag kan ju inte säg nu när mensen inför semestern kommer och var vi då kommer att vara och behöva en gyn. Hemma gyn stänger till midsommar så... Hoppas verkligen inte alla gör det för vi kan ju inte bo på hotell en vecka eller två i Danmark...

• MissBoring

Tack Victoria, du kan väl se om du kan höra dig för lite om du känner någon som går någon annanstans :)

Zin: börjar bli lite tröttsamt att du ska tänka alla bra tankar före mig Flört Vi har iaf barnmorska där så kanske gyn med och det är en privat vårdcentral så jag ska definitivt be om hjälp! Tack pärlan!!  

• MissBoring

ingen gyn bara bm... dom kan väl inte kolla blåsor??

• MissBoring
    Bengalen skrev 2012-04-03 20:12:55 följande:
    Grattis till ruvarstatus Maryhe!

Själv drar jag igång min IVF-japan ikväll med första Tamoxifen-tabletten. Sen blir det Gonal-F varannan dag, 150 ie och sen VUL på kliniken på måndag. Spännande att prova ett helt nytt upplägg. Läkaren hoppades på ca 3 ägg. Kliniken var väldigt fräsch och steril men allt var mer avspänt som alltid med danskar. Läkaren stank rök men som sagt, Danmark är Danmark. Flört

Kul, lycka till Solig vill du friska upp mitt dåliga minne med vilken klinik ni valt?
  • MissBoring
    Bengalen skrev 2012-04-03 21:29:37 följande:
    CFC som så många andra här i tråden.

Då får jag följa dig nog nu då för vi pratar ju om CFC i början av sommaren Glad

Just det, va väl första besöket där nu efter två år med TCM Solig 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?