• oceanney

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mia69 skrev 2012-01-02 14:43:06 följande:
    Tack! Ja, jag får väl hoppas på ett mirakel... är dock inte så hoppfull och funderar mest på vilket sätt jag skall få missfall och hur länge jag orkar vänta spontant.
    Usch vad tråkigt! Kram. När är nästa ultraljud?
  • oceanney
    Söte79 skrev 2012-01-08 00:33:49 följande:
    Åh tjejer.. Behöver bara skriva av mig lite... Idag vid 13 tiden fick jag ut en stor klump ungefär som ett plommon.. Blev helt förstörd. Efter det har jag blött rikligt fram tills typ 18 tiden. Sen började det göra då fruktansvärt ont på höger sida i magen samtidigt som jag började frossa med huvudvärk. Tänkte att nu är det helt kört. Åkte till akuten och fick träffa läkaren. Vi pratade och jag fick krypa upp i Gun stolen. Där ser hon blod och pratar försiktigt med mig om att hon inte har så stora förhoppningar... Men vi ska göra ett VUL. Precis då larmar hennes telefon och hon måste springa på ett akut snitt. Kvar blir jag... Sitter och gråter i 2 timmar! Kl 23.30 kommer hon äntligen tillbaka och jag får äntligen se ett fint rörligt foster som sparkar, viftar med armar och sträcker på sina små tår!!
    Men herregud så jobbigt att behöva vänta så länge på besked men så underbart att allt var bra!! Stort grattis!!! Förstår att det är jättesvårt att koppla av.

SoligHjärta

Vet någon förresten vad blödningarna beror på??
  • oceanney
    Söte79 skrev 2012-01-08 15:25:32 följande:
    Jag fick bara tillbaka ett embryo. Alltså jag har ju en hinnavlossning och det är från den det HAR blött... Igår såg det ut som om det bara fanns lite blod kvar.. Jag vet inte riktigt om jag ska göra varken KUB eller NUBB.. Ska på UL på fredag igen... Har inte ens skrivit in mig hos någon BM... Vågar inte. Usch jag är ledsen idag... Ni är iaf fantastiska!! Tack!
    Men du måste ju skriva in dig!! Du är i vecka 12 och det är nu du ska göra KUBB och NUPP, om du vill göra dem, snart är det försent. Du måste våga tro lite på vad läkaren säger, att fostret är opåverkat, även om jag förstår att det är jättesvårt. Kram!

• oceanney
    Inanna Li skrev 2012-01-09 12:56:33 följande:
    Hej alla och tack för tumhållning och stöd! Det betyder jättemycket Solig! 18 dagars oro är äntligen över. På VUL fick vi se ett lite foster som rörde sig hejvilt och sprattlade med både armar och ben! Det är 33 mm långt och precis rätt i storlek! Av tvillingen syntes inget spår så den har försvunnit! På torsdag ska jag på inskrivning på MVC!

Kram till alla Hjärta
    Pust! Så underbart!! Hjärta
  • oceanney
    tjorven01 skrev 2012-01-11 15:31:33 följande:
    De kanske bara avundas andras kämparanda och önskar att de själva var lika starka........
    you go girl!!!!! jag går för min tionde i sommar.......
    Jag är jätteavis på alla som orkar. Det är ju så här i livet att trägen vinner. Till slut går det ju oftast. 25% chans per försök är ju vad ett normalt fertilt par har och att försöka 12 gånger i sänghalmen anses ju inte vara så konstigt. Så 10 IVF:er motsvarar ju inte ens ett års försök. 

Själv är jag helt slut efter två FET i höst eftersom jag bor på en annan kontinent än där kliniken ligger så varje försök, även frysförsök innebär sju svåra år i form av långflygningar, 2-3 veckors hotellvistelse, två personer som får ta ledigt 3 arbetsveckor etc etc. Hade jag kunnat göra IVF i samma stad hade jag nog också försökt 10 gånger. Så jag jätteavis också på alla som kan göra 10 IVF:er på raken.

Skrattande
  • oceanney
    Enya70 skrev 2012-01-11 21:38:06 följande:
    Söte, Thule o alla ni andra. Jag har gjort 10 färska IVF försök o sitter ju nu här med magen i vädret i v.23. Klart värt det och jag känner ro i mig själv att ha kämpat o provat alla vägar jag kunde. Mer kan man inte göra. Hur mycket man kan o vill kämpa är upp till var och en såklart.
    Underbart att du orkade kämpa på!! Lite synd att folk i gemen inte känner till att det ta så många försök. Jag har kompisar som dömt ut sig själva efter 2-3 försök. Om man inte är väldigt aktiv internetanvändare tror jag inte man fattar att det finns de som försöker många fler gånger och att det kan lyckas efter många försök.
  • oceanney
    tjorven01 skrev 2012-01-11 16:43:13 följande:
    Åhhh Oceanny
    Som om inte ivferna vore jobbigt nog.
    Men jag får väl känna på det där till sommaren då det mest troligtvis blir IVI Barcelona för oss så då blir det väl oxå till att bosätta sig där i tre veckor Skrattande

Och sedan är det väl så att barn är olika viktigt för oss alla.
    En del känner att det är nog efter tre medan en del vill göra fjorton.
    Man kan bara själv avgöra när det är dags att ge sig och vi har ju många som lyckats på sina sena försök sedan om det är 7e el 10e who cares och ingen kan ju säga att det är för många för ngn annan då man inte vet varför kanske lär man sig ngt av varje ivf oxå.

Jag tror iaf att vi alla är överens om att ingen vill behöva göra ivf öht men själv ångrar jag inte ngn av mina ivfer och jag är definitivt en ödmjukare människa nu efter dem än innan. Jag förstår att uppskatta livet och tar ingenting för givet längre.

Men jag ska inte heller fortsätta denna diskussion bara konstaterar att vi alla är olika, och tur är väl det.
    Och förresten så vill nog ingen sitta där efter sin 27e misslyckade ivf men jag vill heller inte tänka "tänk om.... det hade gått på mn 10e"
    Hoppas jag inte avskräcker dig från att prova i Spanien. Tycker det låter som en jättebra idé!! Första gången vi åkte iväg var det bara en rolig och spännande semester. Det var diverse andra omständigheter nu (vinter så att det inte var så kul att vara ute på dagarna, hotell långt ifrån ära och redighet för att allt var fullbokat samt att vi absolut inte hade råd att göra detta just nu och så magsjuka för hela familjen på det) som gjorde det mindre kul. Men sommar och Barcelona kommer garanterat att bli en trevlig upplevelse!!

Har du kontakt med någon klinik redan? Vad kostar det? 'Pratade' med en tjej här på FL som gjort sin IVF i Spanien. Hon hade exakt samma protokoll som jag (kort metod med Puregon + Decapeptyl) så jag antar att franska och spanska läkare följer samma forskningsrön.
  • oceanney

Rensar lite till. :)

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF 1 (misslyckades), inväntar FET.
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er. 
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, FET - Biokemisk grav. Bor i Örebro, gjort IVF på CvL. Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gjirde insemination 21/10 
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11. 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 + ICSI2 (frusna ägg)-  sprutstart ca 19 januari Centro Promea Turin, Italien
    Sunseed. 40 år, IVF 1(misslyckades), FET 1, testdag 21/12 minus. Väntar på FET 2.
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC
    Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel! 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 

***FET*** 
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50

***SPRAYAR*** 
    Anne f 41, Trönö, första spraydag 23 decIVF försök nr 1. 
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    pp08, 41år, Stockholm, IVF7 (syskon) spraystart 24 okt

***SPRUTAR*** 
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon. 
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, sprutstart 11/1

***JAPANSKA METODEN***

***ÄP/ET*** 

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    Mia, 42 år, Göteborg, (2 IVF, FET x 2) nu FET 3, TD 14/12 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET 5/12 TD 23/12
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ),  FET 8/12, TD 24/12

***GRAVIDA*** 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11,   27/11 TD 6/12
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012
    Vi 4, 40 år, Carlanderska Gbg, IVF nr 1 (syskonförsök), ET 10/12, TD 24/12. BF 28/8 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 

• oceanney
    tjorven01 skrev 2012-01-12 16:22:37 följande:
    Oceanny
    Missade ditt inlägg och usch det lät inte alls som en trevlig upplevelse med både långt till kliniken, vinter och magsjuka stackars
    Och jag har faktiskt inte kontaktat kliniken än så helt 100 är vi inte på att det blir IVI men vi har hört att de har bäst statistik i Europa och i vårt fall griper vi nu i halmstrån
    Men det skulle ev kunna bli DK oxå
    Väntar nu först ut vårt FET nästa månad sedan ska jag ta nya tag och rådda inför sommaren eftersom jag blivit beordrad Ivf vila i 8 månader
    Har 6 månader kvar suck känns jobbigt att bara vänta och läka kroppen

Ni som har haft mycket svampinfektioner
    Inboxa mig gärna om ni har tips på gyn i sthlm som brukar vilja hjälpa
    Mina gyn menar bara att det inte är farligt och tror att jag klarar mig med en ynka flucozanol 😔 det krävs betydligt mer för att få bort svampen hos mig
    Dessutom är det varken mysigt eller särskilt gynnsamt vid Ivf
    Vad kul att ni har ett FET i nästa månad. Då får vi hoppas att nya tag i sommar blir överflödiga. Men om det nu inte skulle gå vägen, vänta inte 6 månader med att kontakta kliniken i Spanien. Givetvis är det bra att låta kroppen vila men de kanske har andra idéer. IVF är ju inte alltid ända sättet.
  • oceanney
    Victoria71 skrev 2012-01-12 13:51:06 följande:
    Men vart tog du vägen, Oceanney - tog du bara bort dig? 
    Så observant! Jag tog bort mig för jag har inte riktigt bestämt mig. Eventuellt gör vi en till IVF när vi återvänder till Europa i maj. Sambon vill gärna det. Vet inte riktigt än om jag vill. Är väldigt ambivalent.

Hur går det för dig? När är det dags för äggplock? 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?