-
Det är första gången som jag gör korta varianten och har därför aldrig haft Orgalutran. Min läkare vill se blåsorna innan han bedömer när/om han ska sätta in en "hämmare".Zinfandel skrev 2011-05-06 22:46:52 följande:Tack Fjällis! Ja, det var nog på sprutdag 5 jag började. Brukar du inte Orgalutranet, eller?
-
Jag fick också veta av min läkare att Orgalutranet är på väg ut ur marknaden. Märkligt, undra hur de ska lägga upp behandlingen då?!Lenafena skrev 2011-05-06 22:44:15 följande:Mitt schema blev Gonal F 300 start 2 dagar efter mens, sen Orgalutran dag 5, VUL dag 6 och 9 och ÄP dag 13 +-1 dag, fast det får jag reda på imorgon vid VUL2.
Lite viktigt kan det ju vara för er som tar Orgalutranet är att det kommer att ta slut till sommaren och kommer inte att tillverkas mer enligt min BM. Jag såg det när jag fick e-recept att det stod med stora röda bokstäver att det var på väg ut ur sortimentet. När jag pratade med BM om det i onsdags på VUL1 så sa hon att jag skulle ta ut en extra för att vara säker och sen lämna in överblivna sprutor till dem så de inte gick till spillo.
Lycka till på VUL imorgon! -
Ja, nu ska jag också sova. Natti natti.Zinfandel skrev 2011-05-06 22:56:40 följande:Oj, har bara inte hört innan att man inte gör det! Men behövs det inte så verkar ju det bra. Nä, nu ska jag kojsa! Natti (nattmössa)
-
Tjoohoo! Grattis !turlid70 skrev 2011-05-07 11:46:20 följande:Status idag: 10 st befruktade ägg! Kan man önska något mer just nu?
Idag ska det firas! Skippade champangen igår pga ev morfinrester i kroppen. -
Jag tror att jag också kommer att behöva Orgalutranet som hindrar ÄL nu när jag gör den korta metoden. Min läkare vill dock inte sätta in den innan ett VUL, vilket känns bra. När jag har gjort den långa varianten så har de plockat bort sprayen redan vid sprutstart; med det är skillnad eftersom man tror/vet att sprayeffekten finns kvar i flera veckor efter avslut.Zinfandel skrev 2011-05-07 08:04:08 följande:Morrn bästisar
Hörde också nåt om Orgalutranet. Undrar om det är den nya injektionen (1 spruta=1 gång) som är på väg in och att man kan styra upp det på nåt vis fter den. Men jag tror inte man ger upp Gonalen, det är för stor marknad på den. Jag har rejäla ÄL-känningar redan nu så jag måste ju ha nåt som stoppar upp den aktiviteten annars hade de kanske lossnat redan nu. Ska bli intressant att se vad de säger till dig, Fjällis!
Nu har jag sprutat i 3 dagar och känner nada i äggstockarna. Absolut ingenting. -
Jag är inte inloggad på Barnlängans hemsida och kan läsa artikeln, så du bör också kunna läsa den. Men jag har inboxat texten, hoppas att det funkar. Må så gott i solen . Nu ska jag på grillparty .Enya70 skrev 2011-05-07 14:48:03 följande:Hej alla, vilken fantastisk dag! Sitter ute i solen och läser tidningen och bara njuter
Fjällsippan - jag försökte använda länken till föreningen barnlängtan men det fungerar inte. Jag är inte behörig sägs det. Måste man vara medlem i föreningen tror du för att få läsa? Skulle du kunna inboxa mig vad som står där. Jag och min man är ju nu inne på vårt 4:e försök i Danmark så om man kan få ersättning för det så vore det ju helt kanon -
Jag bor 50 m från Cajsa Warg. Ha det så roligt i mina kvarter .Enya70 skrev 2011-05-07 15:25:43 följande:Tackar tackar,
Nu ska jag verkligen lusläsa och se om man kan få ersättnignen från Försäkringskassan. Tänk vilken grej om man kan få det.
Nu ska jag till Stockholm och laga möhippemiddag på Cajsa Warg
Hörs imorgon -
Grattis, Turlid, till ruvningen och fint behandlingsresultat ! Jag tycker också att det känns konstigt och ledsamt att "vår" klinik inte odlar vidare "skruttembryona" som kanske skulle kunna bli livsdugliga om man gav dem några dagar. Jag funderar om det beror på att de inte har erfarenhet av hantering och frysteknik för blastocyster...? Synd är det i alla fall!
chichisita: tänker på dig och håller tummarna stenhårt!
Fruttan: lycka till på ÄP!
Enya: jag bor på söder, och tänkte i samma sekund som jag postade inlägget till dig att det kanske var till Cajsa Warg på St Eriksplan du skulle. Sammanlagt blev det nog ett par glas vin för mig också i helgen; smuttade på både Cava och rödvin...ångrar mig en aning nu. Men gjort är gjort.
Inanna: åh vad jag hoppas på ett hemmagjort mirakel för dig!!!
Själv har jag varit på VUL idag. Antalet blåsor verkar vara ungefär som vid långa protokollet, cirka 7 st jämnstora (11-13 mm). Men de växer mycket snabbare än vad jag är van vid (är på sprutdag 6 idag). Läkaren var i alla fall nöjd. Men ni som är koll på korta; hur många sprutdagar brukar det bli för er? Nu väntar jag på svar på E2-värdet och vidare instuktioner hur det blir med Orgalutranet. -
Tack Inanna. Snösport och Lenafena för svar . Gissningsvis kommer min läkare lägga till Orgalutranet idag så att inte ÄP krockar med helgen. För det känns ju alldeles för tidigt med plock på fredag, mao enbart 8 sprutdagar. Och, hur som haver, så kommer blåsorna ändå inte hinna växa tillräckligt till på onsdag, förmodar jag. Som tur VUL'ar min läkare gärna en gång för mycket innan han tar beslut, så vi får se...
-
Wow, Fruttan, 12 ägg!! Grattis !
Själv fick jag ta första Orgalutranen för någon timme sedan. Hemortsläkaren ringde och mitt E2-värde är redan på 2600, så nu får vi sakta in lite grann så att inte jag får egen ÄL-signal. Jag fortsätter dock med samma dos Puregon. VUL igen redan på onsdag.
Turlid: Trist med din inkompetenta husläkare, hoppas att Duraferonen och de nya proverna leder till något bra i alla fall, Vad gäller tankarna om "vår" klinik så har jag redan gjort en vända i Falun, och har en son därifrån. Men eftersom aldrig blastisarna tycks fastna i mig så tror jag att CvL passar mig rätt bra ändå. Men jag tycker det är oetiskt av kliniken att slänga embryon som kanske hade kunnat bli något av några dagar senare. Förr, när vi gjorde försök i Huddinge, så fick man frågan om man ville lämna embryon som de bedömde som oanvändbara (på dag 2 eftersom dom inte heller odlade vidare på den tiden) till stamcellsforskning. Vi sa ja till det. Men det är hemskt att tänka att om tekniken och kompetensen hade funnits så hade det kanske kunnat bli en liten bebis istället.