• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-05-10 14:02:51 följande:
    Jag har haft hur mycket ÄL-flytningar som helst när jag gjort mina två ICSI med korta metoden.
    Ok, tack. Minns när vilken sprutdag de brukar dyka upp?
  • Fjällsippan

Snösport: förresten, hur var det på akupunkturen? Brukar du få akupunktur på kliniken i samband med ET också?

• Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-05-10 18:42:49 följande:

Heja lite på mig så kanske min önskan om ett mirakel blir uppfylld Skrattande!
    Jag hejar också på dig! Jättemycket!
  • Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-05-11 06:09:07 följande:
    Mensen kom tidigt imorse på CD 35 så nu får jag börja spruta imorgon kväll. Känns lite jobbigt ändå Rynkar på näsan. Det som var märkligt är att jag haft mensvärk i flera dar innan blödningen kom. Nu är det bara att hoppas på att ICSI 3 ska gå bra.
    Beklagar mensen , tror du att det kan vara Apiforcen som har gett dig molvärk i fler dagar? Ändock spännande med din sprutstart och med högre dos, den får säkert många blåsor att vakna till liv !  
  • Fjällsippan
    Tillbaka från VUL och nu väntar jag på blodprovssvaret som kommer först i eftermiddag. 8 jämnstora blåsor, de största ca 15 mm, så läkaren gissar på ÄP först på måndag. Men som sagt, vi vet först i eftermiddag.

När jag satt och väntade på provcentralen i morse så tänkte jag på er i tråden. Zinfandel, hoppas på en jättefin skörd för dig idag! Enya, min sprutkompis, hoppas att ditt VUL går utmärkt! Fruttan, stort grattis till fint behandingsresultat! Och, så klart, håller jag tummarna fruktansvärt hårt för Er som ruvar!
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-11 14:16:15 följande:
    Hej sprutkompis! Nu har jag också varit på VUL (dag 8 av sprutandet, 375 Gonal-F).

Vi såg 5 blåsor (16, 13, 11, 10 och 8) samt några mindre som förmodligen inte tar sig. Ser ut som det brukar för mig. Brukar vara 2 lite större och 2-3 mittemellan och några mindre så precis som vanligt med andra ord.

Men lite ovanligt få kanske i denna högproducerande hönsgård Flört. Men man kan ju bara jämföra med sina egna tidigare resultat.

Nytt VUL på fredag men då i Köpenhamn. Förmodligen ÄP på tisda nästa vecka
    Skönt att det ser bra ut med flera blåsor på gång; och åh vad jag hoppas att det huserar ett eller flera guldägg i dina blåsor den här gången! 

• Fjällsippan
    Fruttan2 skrev 2011-05-11 16:14:38 följande:
    Hej! Är bara inne snabbt och uppdaterar. Ett till mig, två till frysen blev det. Jag känner mig nöjd och glad med det! Nu - hämtning av dotter.
    Grattis till en i magen och 2 i frysen ! Vilket bra resultat!
  • Fjällsippan

Uppdaterar; det blir ÄP på måndag för mig.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2

***SPRAYAR***

Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRUTAR***
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 , sprutstart 30/4, ÄP troligtvis v19
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5, VUL 11/5, VUL 13 /5
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5

***ÄP***
    Lenafena, 41, Åmål, ICSI 1 Carlanderska, sprutstart 29/4, ÄP 12/5
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, sprutstart 4/5, ÄP 16/5 

***RUVARE OCH TESTDAG***

Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 2, långa metoden, ET 2/5, TD 20/5. Stockholm
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ET 11/5, TD 25/5

***GRAVIDA***

Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***

Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.  
  • Fjällsippan
    Grattis till skörden, Zinfandel  ! Hur förhåller sig din klinik till antal odlingsdagar du har säkert nämnt det redan men jag har glömt)? Usch då, en liknande morfintripp har jag också upplevt. Men fick i alla fall ett bättre bemötande från kliniken. Det första de gjorde var att ta blodtrycket, sedan blev det dropp. Bilresan hem från Falun blev inte rolig, mådde uruselt och kräktes flera gånger. Sedan dess tar jag endast en liten droppe dos morfin innan ÄP. Så Skytten, den huvudsakliga smärtlindringen får jag genom den lokala bedövningen. Skulle nog, liksom Enya, kunna skippa morfinet överhuvudtaget.

Snösport: jag har också en massa allergi. Men det var värre för några veckor sedan *peppar, peppar*. Jag avstår från all allergimedicin. Jag tar bara lite Ficotrilsalva runt ögonen (receptbelagd mild kortison avsedd för ögonen). 

Mamman:  jag har hört rykte att det är väldigt fullbokat innan sommarstängingen på samtliga kliniker i Sverige. När man gör det långa protokollet börjar man på sraya på mensdag 21 i cykeln (och 3 veckor framåt), därefter tar man sprutor i cirka 11 dagar. Så man får man räkna att det tar cirka 5 veckor fårn start till äggplock (visst räknar jag rätt nu?). Och det kan bli svårt att hinna med behandling innan kliniken stänger för sommaren. Får du göra den korta metoden går det ju betydligt snabbare för då följer man sin egen menscykel. Lycka till på mötet !
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?