• tjorven01

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Men pp08 stort Grattis

Skytten
    Grattis till dig oxå
    Låter ju fantastiskt och vilken stark liten rackare
    Det måste ju bara bli bebis av den

Myran i och Zin
    Ja hade blandat ihop det idag och det var zonterapi som gällde
    Och som vanligt lyckas hon ju alltid vända mina negativa tankar
    Och med det här fina vädret så mår jag rätt ok nu igen
    Man orkar ju inte må dåligt HUR länge som helst

Hoppas alla ni andra oxå har fått vara ute och njuta av det fina vädret idag
    Stor kram

• tjorven01

Linköping
    Sååååå ledsen för att lyckan blev så kortvarig
    Men det måste vara skönt att veta att det iaf går
    Kramar om

• tjorven01

Oj vad grejjer det händer på en dag här

Myran såååå ledsen för er skull Gråter
    Styrkekramar ikväll och imorgon får du en riktig  

Mamman
    Grattis till ruvarstatus

Har följande fråga till er och jag behöver råd eller bara synpunkter.
    Jag mailade cvl och frågade om att ev stimulera fram FET med progynon eftersom
    1. Min ÄL är lite oregelbunden.
    2.Min lh stegring visas i normala fall under relativt kort tid varför det kan vara trickigt att veta att ET sker på rätt dag 
    3. Min slemhinna blir aldrig mer än max 8 mm.

Det svar jag fick var följande

Svar enl Jan Holte.
    Man kan prova med Progynon,  eftersom du inte haft det tidigare. Då kan du ev göra ett ultraljud hos LG alt här ,vid ägglossning för att se slemhinnans tjocklek och sedan får du Progesteronstöd efter återförandet.
    Proverna ska vara låga dag 2, så värdena är ok.

Nu undrar jag då
    Akupunkturtjejjen verkar ju äntligen ha fått ordning på min menscykel så jag undrar då om progynon från dag 1 kan tänkas ha någon negativ effekt i följande cykler (eftersom jag inte tror på våra frys och eftersom vi planerar ivf i Barcelona till sommaren)
    Eftersom det är ett par cykler dit och vi snart måste boka boende så vill jag inte rubba min cykel alltför mycket igen. 

Fick eg inte svar på vad de tyckte utan bara att vi kan om jag vill.
    Allra helst vill jag ju göra det i naturlig cykel men vill ju naturligtvis maximera mina chanser

Tar gärna emot tankar om stimulerat vs ostimulerat 

Kram alla kämpar 
    2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01

Finaste Zin och Fjällis
    Stort tack för era tankar och råd
    Känner att det nog är dags att testa progynon
    Det får bära el brista
    Ska ringa kliniken imorgon och fråga hur de vill att jag ska gå tillväga eftersom de föreslog VUL i samband med ÄL
    Träffade mina fl tjejjer idag och åt middag
    Supermysigt om ni skulle kunna komma med ngn gång

Bamsekramar

• tjorven01

Tack Tuva för info
    Tror iaf att jag får chansa på progynon
    Har ju inte så mkt att förlora nu

Jag fick inte örter utan ngn slags kaka av dr Nie som jag skulle göra en häxblandning på
    Personligen gillade jag henne skarpt
    Hon är oerhört kompetent och trots att hon kan ha upp emot 20patienter samtidigt så har hon stenkoll på alla och jag fick mig en ordentlig avhyvling när jag trodde att jag behövde påminna henne om vad jag behövde hjälp med
    Hon är absolut speciell men smaken är som baken
    Nackdelen är att det typ är ett halvtidsjobb att gå hos henne då hon ibland kan tycka att man behöver ligga bra mycket längre än man tänkt själv
    Nu har jag ju en annan Aku nu men tom hon säger att Nie har väldigt fina resultat
    Frågan är bara hur långsiktigt de håller eftersom hon bara vill behandla fem dagar i sträck
    Oj nu blev det ett långt inlägg om ingenting men kände bara att jag var tvungen att dela med mig av mina erfarenheter

• tjorven01

Sunseed jag håller med dig om att det är bedrövligt att alla undersökningar inte görs INNAN Ivf
    Vi fick göra hycosy när de sprutar in kontrastvätska och sedan undersöker med UL men när jag senare 7 Ivf senare bad om hysteroskopi blev det tvärnej
    Vi gjorde vår i Aten och har har en fin liten film inifrån min livmoder och det var som sagt inget allvarligt problem för fästandes för mig men de rensade ändå upp och snyggade till
    De kontrollerade även blodflödet i slemhinnan genom ett snitt och jag ångrar definitivt inte att vi gjorde den åtminstone för att få sinnesro
    Precis som Zin säger
    Jag tror att det finns alldeles för mkt pengar i branschen och att de därför är väldigt snabba på att tillgripa Ivf
    Men det är skit helt enkelt grrrrrrrr morr

• tjorven01

Hej alla
    Tänkte bara säga att jag är på väg att beställa mer Inofolic och tänkte bara kolla om det är någon som är i behov av mer och vill beställa tillsammans?
    Inboxa mig gärna i så fall 

• tjorven01

Absolut myran
    Fick precis höra av Zin att hon hade lite över men om vi blir fler kanske det är ide att beställa iaf
    Vi kan väl höras 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?