• tjorven01

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Men söte
    Grattis
    Jag minns dig från tidigare men tror att jag missat att du var gravid
    RUL då måste du ju ha kommit en bit

• tjorven01

Åhhhhh men vad hopp du inger och just idag
    Det måste finnas en mening med det
    10e insättningen el 10e ivfen?
    Jag ska på min 10e Ivf i sommar och de svenska läkarna här verkar tycka att jag är rubbad
    Men jag är inte den som ger mig innan jag testat ALLT
    Åhhh vad härligt med v 22 då föder du i början av juni
    Underbart

• tjorven01

Tack snälla
    Ja Enya du är definitivt min  förebild
    Tänker  att kan du så kanske jag oxå kan men ibland är det svårt att vara positiv
    Ska försöka rycka upp mig nu och vill absolut inte sprida negativ energi men det har varit sååååå jobbigt på sååååå många håll nu en längre tid vilket gör det svårt att se ljust på framtiden,

Nästa vecka ska börja superbra har jag bestämt iaf. Solig

2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01
    myran6801 skrev 2012-03-16 15:30:33 följande:
    Tjorven, vad spännande att ni ska till IVI! Härligt med Barcelona i maj! Då kommer det vara sommarvärme där. Vi måste ses snart så ska jag uppdatera dig fr vårt möte på IVI. Kram
    Ja absolut 
    Det var verkligen evigheter sedan vi sågs. Ska bli mysigt att träffas och då vill jag verkligen höra allt.
    Tyvärr märker jag att jag redan nu är rädd för att de ska säga att det inte är ngn mening med att göra ivf hos dem och att de inte kan göra ngt bättre för oss än vad som redan gjorts men jag hoppas att jag har fel. Och om vi sedan fortskrider och gör beh hos dem så är jag redan nu skräckslagen för att återigen få minus. Varje misslyckad ivf känns som ytterligare ett tecken på att det aldrig kommer att funka. och den vetskapen vill jag ju skjuta upp så länge som möjligt. Jag vet knäppt men jag vill INTE hamna där.
    Jag hoppas dock att mötet ger mig hopp. Det kändes som att du var nöjd och hoppfull efter ert möte.

Mamma Gås
    Jag har tidigare beställt dhea från dhea.com och om jag inte minns fel så tog det nog inte alltför länge. Någon vecka eller två. Det skickar pillerna i ett platt litet kuvert för att det inte ska vara misstänksamt i tullen. 
  • tjorven01

Hönan
    Jag och myran har varit i kontakt med IVI Barcelona och där gör de både vanlig Ivf och äggdonation
    Jag ska på mitt första möte med dem den 11maj

• tjorven01

Hemulen
    Lycka till idag
    Håller tummarna för två små söta eskimåer tillbaka idag.

Skytten
    Hoppas sååååå att det bara är ÄL som dröjer.
    Har du ingen gyn som kan kolla om blåsan finns kvar åt dig?

Har funderat på en sak en längre tid
    Hur gör ni andra? 
    Har ni någon psykolog ni går och pratar med?
    Själv både jobbar och pluggar jag vilket har gjort att jag inte velat boka in ytterligare en sak av rädsla för att det ska göra mig än mer stressad.
    Jag har en fantastisk akupunkturtjej som har lyckats stabilisera mina energinivåer så att jag mentalt mår så mycket bättre nu men allt oftare kommer sorgen över mig och jag känner att det blir svårare och svårare att tänka positivt och det känns som att jag bara försöker lura mig själv.
    Sorgen känns som ett stort svart djupt hål och trots att jag vet att jag inte kommer att gå omkring och vara olycklig i hela mitt liv så känns det som att jag heller aldrig kommer att få vara lycklig heller.
    Det enda sätt jag har lyckats hantera denna situation på är att tänka att det inte är meningen att jag ska få vara lycklig och att det bästa sättet att hantera livet på är att bara acceptera att det inte blir bättre än så här.
    Jag gick tidigare till en kurator som kliniken hade knuten till sig en varje session gick bara ut på att jag satt och grät en timme medan kuratorn frågade hur lång tid jag skulle ge det här.

Inte meningen att vara negativ och pessimistisk men jag behöver råd från er hur ni hanterar allt det här.
    Att bara förtränga det som jag gör funkar sämre och sämre nu.

Stor kram till alla fantastiska kämpare här inne. 

• tjorven01

Tack fina ni för feedback
    Lillstoran
    Ja jag tror nog att vi alla vet att livet inte är rättvist men frågan är hur man hanterar livet när man tycker att man fått mer än man förtjänar och orkar bära

Vi4
    Om du bor i Sthlm och har någon psykolog du kan rekommendera KBT får du gärna inboxa mig

• tjorven01

Hemulen
    Usch och fy för feber men som du sa så hoppas vi att immunförsvaret lämnar eskimån i fred

Lillstoran
    Tack för tips med min historia så tror jag inte att det skulle vara några problem med remiss för mig på grund av min tidigare historik men frågan är om det är så bra att gå via landstinget
    Dels beroende på vad som förs in i journalerna eftersom vi står i adoptionskö och vilka de remitterar till
    Jag ger som sagt inte mycket för kuratorer som är de första man brukar remitteras till

• tjorven01

Tack alla söta nu för stöd och engagemang
    Ja jag ska absolut ta mig tiden bara jag hittar rätt psykolog och just det faktum du nämnde enya om utredningen var bra
    Jag har ju en hel del skrot i mitt förflutna som jag inte tror skulle vara så gynnsamt i en adoptionsutredning
    Dessvärre så har jag inget företagsanknutet eftersom jag är egen och jobbar väldigt lite pga heltidsstudier men det ekonomiska löser sig

Linköping
    Hoppas såååå att du ska få ett fint plus på Stickan när du väl bestämmer dig för att testa

Skytten
    Härligt att ÄL inte har stuckit iväg än

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?