• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Min högra äggstock försvann efter bedövningen och gömde sig. Det gick inte att hitta den trots massivt tryck och massage på magen. Någon som har varit med om det? Vi fick avsluta efter bara en äggstock. GråterNu hoppas vi att guldägget fanns i den...

• Sunseed
    Enya70 skrev 2012-02-28 17:11:35 följande:
    Och, inte att förglömma du kan alltid få en "second opinion" någon annanstans av någon annan läkare!!!

Är det något vi härinne har erfarenhet av så är det att läkarna tänker väldigt väldigt olika kring detta.
    Jag blev tex själv avrådd helt från fortsatta försök av läkarna på Ackis i Uppsala. Medan läkarna på CFC i Köpenhamn sa att jag har minsann rimliga chanser att lyckas och med magen i vädret i v.30 nu så får man ju hålla med om att de hade rätt och läkarna på Ackis fel...
    Solig
  • Sunseed

Tjorven och Miss B. Man blir så himla ledsen när vissa underbara människor får motgångar på motgångar. Man önskar att man kunde trolla bort det. Någon gång måste det vända. Så är det bara.
    En varm kram!

Tuvalina: Jag hoppas på det bästa för er. Hjärta 

• Sunseed
    Inanna Li skrev 2012-02-29 09:17:46 följande:
    Sunseed - Hoppas guldägget finns bland dem som plockades ut. Så tråkigt att högra äggstocken gömde sig.
    Alltså. Jag är i chock. Dom ringde från kliniken. Alla FEM är befruktade så Staffan vill ändå långtidsodla då det ser så bra ut. Jag ska in på söndag och troligtvis få tillbaka en blastocyst. Hur är det möjligt? Dom hade nästan inte sett något liknande. Spöke

Jag hade aldrig trott det efter det totalt misslyckade äggplocket med massor med fina blåsor men en äggstock som kröp undan så att dom inte kunde tömma den p g a smärtan. Jag låg med pulsmätare/blodtrycksmätare och försvann/svimmade. Idag är det glömt! På't igen! Solig
  • Sunseed

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket våren 2012
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) -72, Halland, 3 IVF:er.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun i maj.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, planerad IVF-start på CFC i början på mars.
    Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- väntar på FET
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 7 ICSI, Kanske April
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista syskonförsöket i vår, CFC.

***SÄNGHALMSLIGAN***

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.
    Linköping68, 43 år: CFC. Korta med Menopur 300. Sprutstart 22/2.  

***ÄP/ET/FET***
    Sunseed. 41 år, IVF 1,+3 FET med blastocyster. Minus. IVF 2, korta metoden, start 17/2. Gonal-f 375ie. ÄP 28/2. 5 ägg (kunde bara tömma en äggstock, den andra gömde sig), ET med blastocyst: söndag 4/3. TD 17/3.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Victoria71, Göteborg, Nordic IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, testdag 7/2.
    Tuvalina/Anne, 41, Trönö/Hälsingland. IVF 1, Falun. Korta metoden Gonal-f, TD 2/3. 
    Finafina 43 år, IVF 3, korta metoden, Gonal f 375, på CFC TD 9/2

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-201 

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.

• Sunseed
    Fjällsippan skrev 2012-02-29 10:53:32 följande:
    Ja på't igen, Sunseed ! Grattis till 100% befruktning!
    Tack. Man är lite... galen och knasig i dom här resorna. Man gråter och skrattar om vartannat. Tur att man kan skriva av sig här så att man bibehåller en någorlunda social kompetens irl. 
  • Sunseed
    linköping68 skrev 2012-02-29 12:55:23 följande:
    Tack för lyckönskningar, men det hjälpte inte Gråter 

Blåsorna på höger stock fanns kvar, men en hade släppt och den andra var stoooor på 26 mm. Alldeles knasigt stor. Vänster stock tittade fram och där fanns också en tom blåsa såg vi nu. Så nu blev det nästan repris av förra gången, men nu hann vi iaf inte iväg till Danmark.

Väntar på att CFC ska ringa tillbaka så jag får prata med Svend. Mannen och jag har bestämt att vi inte kommer att åka för denna för stora blåsa. Vi hinner inte det. Den lossar nog med vilken sekund som helst och sen är det nog fel på den, då den blivit så stor. Så nu blir det till att ta fram allt romantiskt som finns hemma och få till lite lek i sänghalmen istället för i en liten petriskål Flört Det går det med.

Får se vad CFC säger..... om de vill ge oss fler försök trots allt konstigt som händer med mig, eller om det backar och tackar för sig. Hoppas verkligen att vi inte behöver betala för denna gång som inget blev.

Kram alla         
    Men skit då! Bra tänkt att köra hemma idag. {#emotions_dlg.flower}
  • Sunseed
    En liten en skrev 2012-02-29 19:40:27 följande:
    Nämen, sticken jobbig grej Zin, men det va bra att läkaren inte opererade efter den långa operationen. Du ska ha full service om man säger så, och lite till. vem vill vara med och dansa lite hula hula?
    Jag är med och dansar! För alla fina tjejer här inne som behöver lite pepp!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?