• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya - då är vi några som är igång igen, kul!!

• Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-05-01 10:58:35 följande:
    Zinfandel - Nu hoppas vi du får vara alkoholfri länge! Jag slutade dricka alkohol vid förra behandlingen redan och tänker avstå tills jag får ett Plus! Hoppas Menopur-trixandet gick bra igår! Min läkare tog också upp långa med mig som ett alternativ då den metoden kan ge fler ägg och det är lättare att kontrollera behandlingen. Men vi bestämde oss ändå för korta en tredje gång för att se vad som händer. Jag är ju inte heller sugen på att bli en klimakteriekossa.
    Haha, nä ingen vågar riskera hur jag blir som klimakteriekossa -- den dagen den sorgen men vi väntar gärna... Flört Det där med alkohol mellan behandlingarna ska man nog låta vara upp till var och en. I många länder rekommenderas ett glas om dan fram till ÄP för bättre genomströmning i livmodern och det är ju inte helt uppåt väggarna. En del förespråkar total avhållsamhet. Man ska nog göra som man själv tycker känns bäst och jag tror på lagom balans i alla lägen! Menopuret var inga som helst problem men nu tog jag Luveris sist som var lite same same och det är inga som helst konstigheter, det är så väl genomtänkt trots att vätskan ska ner i pulvret, det är inte mer avancerat än så. Det tar nån minut bara. Känner mig bara duuuuuktig Skrattande
  • Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-05-01 11:18:41 följande:

Zinfandel - Jag råkade läsa om en studie från Harvard som konstaterat att alkohol  försämrar IVF-chansen med 18 procent och efter det fick jag en tankeställare. Men egentligen borde det ju vara OK med vin mellan behandlingarna just av den orsak du nämner.

www.guardian.co.uk/lifeandstyle/2009/oct/20/a...

Ja jag vet, har hört talas om den också men det finns fler studier som visar motsatsen... Jag tror fortfarande på kvantiteten, ett glas i veckan mellan behandlingarna tror jag är utom betydelse.. Jag har ju provat både och - och misslyckats varje gång Flört Så återigen - inga pekpinnar, låt var och en ta ställning till det!
  • Zinfandel
    Enya70 skrev 2011-05-01 15:01:51 följande:
    Tror min man vet ungefär vad du menar just nu...haha...Demon

Men snart är det över och då ska det sprutas och produceras ägg i massor Drömmer

Kram på er allihop. Sätter mig på tåget till Linköping strax. Ska föreläsa där imorgon
    Vad roligt, vad föreläser du om..? När börjar du spruta och vad?
  • Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-05-01 11:11:46 följande:
    Zinfandel: när börjar du med Trombylen?
    Sorry, missade din fråga! Jag kommer börja ta dem vid ÄP.
  • Zinfandel

Jaha du Enya, det lät ju spännande SkrattandeSkrattande men alla kunskaper om sjukdomar är bra! Imponerad!!

• Zinfandel

Hej Chichisita, vad härligt att höra ifrån dig!! Vi håller gemensamt alla möjliga tår & tummar för dig, för nu ska det allt gå bra!! Meddela oss när du kan, kramar Hjärta

• Zinfandel

Lyxmamma: Grattis! Det är en teori jag funderat en del över. Förra gången gasade man på mig ordentligt, det blev en massa äggblåsor men inte mycket att ha. Till vilken nytta, undrar man? Nu är jag inte lika naiv längre, nu tar jag diskussionen och det är som du säger, väl värt det. Din inställning är av klar betydelse och den kan ha varit avgörande - du trodde på dig själv hela tiden och tvekade inte! Underbart och tack för att du delade med dig Glad

• Zinfandel

Snösport: ja, jag mådde ju också kasst av den hästdosen jag fick sist. Det är bra om de tänker om lite där. Om det inte spelar nån roll, varför gör de det då?! Knasigt i min värld.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?